• Anonym (TS)

Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!

Som rubriken lyder

VAD är det värsta du har sett en annan förälder göra mot sitt barn? 

Om du inte sett något "värsta", berätta om något du uppfattade som väldigt obehagligt eller helt upp mot väggarna!

Det kan vara vad som helst! 

Det värsta jag sett är en mamma till en 4-5 månaders baby som slår honom i ansiktet för att han gråter! 

En mamma till ett barn på 1 år stod och pratade med en väninna och barnet vill sitta i vagnen. Hon tar upp honom och kastar ner honom i vagnen. Han försöker resa sig upp och hon puttar ner honom och säger "SITT NER I VAGNEN" 

• Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!
  • mammasmirakel

Du anmälde det va? Fy vad vidrigt :/
    Jag har sett en mamma på Coop stå och skrika på sitt lilla barn på Coop, ett par år gammal max :/
    Tyvärr la jag mig inte i.

• Anonym (.)

Jag har sett väldigt överviktiga barn få godis och skräpmat av sina (lika överviktiga) föräldrar.

• Anonym (TS)
    mammasmirakel skrev 2013-11-05 16:53:21 följande:
    Du anmälde det va? Fy vad vidrigt :/
    Jag har sett en mamma på Coop stå och skrika på sitt lilla barn på Coop, ett par år gammal max :/
    Tyvärr la jag mig inte i.
    Ja, tyvärr blev det inget mer med det. 

Usch, vilka föräldrar det finns.  
  • Anonym (TS)
    Anonym (.) skrev 2013-11-05 17:00:52 följande:
    Jag har sett väldigt överviktiga barn få godis och skräpmat av sina (lika överviktiga) föräldrar.

Personligen tycker jag, även som jag förmodar att du tycker, att detta är skam! 

Om barnet har en sjukdom är det en annan sak, men att frivillig göra sina barn överviktiga! Fy! Det är föräldrarnas ansvar över barnes mat.  
  • Anonym (Hmm)

Man ser väl många saker genom åren. Men en sak jag alltid kommer minnas är hur två föräldrar (som antagligen var separerade) och vid ett skifte av barn utanför min lägenhet på parkeringen  står och gapar på varandra och använder sig av våld (slag) på varandra mitt framför barnen- en annan är när man kört bil och ser barn i småbarnsåldern kränga runt bak i bilen utan bälte. Då undrar man ju vad det är för en förälder det barnet har. 

• Anonym (pia)
    Anonym (TS) skrev 2013-11-05 17:05:21 följande:

Personligen tycker jag, även som jag förmodar att du tycker, att detta är skam! 

Om barnet har en sjukdom är det en annan sak, men att frivillig göra sina barn överviktiga! Fy! Det är föräldrarnas ansvar över barnes mat.  
    Göra sina barn till tjockisar är nog det värsta man kan göra sina barn, det kan innebära livslångt lidande både fysiskt och psykiskt .
  • Anonym (ee)

En gammal bekant till mig har kastat en leksak i huvudet på sin 4åring, blev ett jack i pannan på barnet. Soc kopplades in men allt lades ner eftersom mamman har ADHD och detta skedde under ett av hennes "utbrott"
    Så vet inte vad som är värst. Det mamman gjorde eller att det accepteras så länge barnet inte tar allvarlig skada av det.

Jag har själv ADHD och kan inte förstå varför ett sådant beteende skulle kunna accepteras. Jag är först och främst VUXEN och en MAMMA. Utbrott får jag också, men jag "går på" allt annat än mina barn (även om det är dom som "skapat" utbrottet)

• Anonym (vidrig)

Nu brukar jag inte reagera speciellt på vad jag ser andra göra och inte göra, dom får leva sina liv bäst dom vill så länge det inte går ut över mig.

En sak jag kunde inte låta bli att reagera på vad när jag såg en äcklig fet morsa, kläd i smutsiga urtvättade för små kläder.
    Sitta på mcdonalds med två lika äcklig feta smutsiga ungar och fyllde sina salivhål med burgare.
    Det var nått av det vidrigaste jag har sett.
    Det var i alla fall fördelaktigt för mig, tappade aptiten.

• Myling

Ett barn som klättrade på biltaket medan pappan / bilföraren pratade i mobil.

• PinkSugar

Skaffa syskon till barnet, framförallt de gånger det kommer att betyda att barnet var tvungna att dela rum

Svar på tråden Det värst du sett en förälder göra mot sitt barn!