familjebil skrev 2013-11-03 01:24:50 följande:
Grattis till beslutet! Så bra att du redan kommit så långt.
Det kan kännas svårt ja, men egentligen är det enkelt. Det rör sig om vad du vill och du har redan bestämt dig för det. Du vill må bra, du vill att din tjej ska må bra och du vill ägna dit liv åt en massa bra saker som bara är möjliga om du är drogfri.
Det du behöver göra är bara att skifta ditt fokus från nu till sen. Dvs att i stället för att agera på det du behöver just Nu, agera på det du vill ha långsiktigt. Drogerna får dig att må bra bara i stunden men sämre sen och de förstör ditt liv.
Med det sagt, är din utmaning att vara beredd att betala det det kostar, nämligen visst obehag. Du kommer självklart få igen din investering mångfalt, men du kommer inte ifrån att det kostar dig något också. Först.
När obehaget, ångesten, smärtan kommer, ska du alltså inte fly från det genom droger eller annat, utan helt enkelt stanna i det och härda ut.
Det fina är att inget hemskt kommer hända som du kanske tror. Det enda som händer är att det till slut går över. Och då är du fri.
Lycka till med ditt drogfria liv och din lovande och spännande framtid.
Tack för dina ord, du har rätt i det du säger. Jag har bara använt drogerna som en flykt ifrån verkligheten. Men nu är det slut med det!
Anonym (Södra Norrland) skrev 2013-11-03 02:17:59 följande:
Hej!
Du har nu kommit till insikt att droger och alkohol inte längre fungerar, och har egentligen aldrig gjort heller, oftast är det någonting som man vill bedöva eller fly ifrån när man väl börjar och tror att man ska bara "testa lite" och ätt vad det är så kan man sitta fast i helvetet.
Jag skulle råda dig att kontakta Beroende-enheten där du bor, där professionella människor kan hjälpa dig för det är svårt att göra allt på egen hand.
Du behöver folk att bolla med, prata, räta ut alla dina tankar och funderingar.
Kom ihåg att du är bra och värdefull! Nu har du börjat ändra ditt tankesätt, så nu kan allt bara bli bättre!
Tack till dig med!
Jag har kontakt med dels psykiatrin samt beroendecentrum nu. Hoppas att det kan hjälpa mig på traven! :)
sinnesförvrängd skrev 2013-11-03 02:23:14 följande:
Hej Förstår väl din sits på sätt och vis. Alla har ju sina problem osv. Jag hoppas för din skull att du inte för torsk på flödder, det kommer bli tufft att gå av dem. Jag är bara ärlig och realistiskt!, dömer dig inte!. Hur är din en typisk dag ut för dig?, vilka droger/doser?
Har trappat ned på flöddret som satan, tar inte ens dagligen längre. Men jag försökte gå cold turkey i början, något jag aldrig mer vill uppleva.
En vanlig dag bestod utav stora mängder valium, iktorivil, xanor samt olika bensoanaloger. Sen på det vart det stora mängder alkohol.
Tjacket var bara då och då, så att sluta med det var inte så stort problem, turligt nog. Opiaterna han jag aldrig bygga upp ett beroende på fult ut, så det var mest psykiskt där som tur var.