Stötta mig att sluta?
Anonym (Pundarstad) skrev 2013-11-03 01:06:08 följande:
Hej alla. Jag är en 19årig kille som är bosatt i södra Norrland med min underbara flickvän. Utåt sett så ser allt väldigt bra ut, men det är det inte. Jag har sedan jag fyllt 16 missbrukat alkohol rätt kraftigt, efter att jag fyllde arton så spårade allt ur, jag drack minst en kvarting sprit om dagen och knaprade olika bensodiazepiner i stor omfattning. Cannabis, opiater, amfetamin och olika sömnmedel såsom Zopiklon, Stilnoct och Nitrazepam har också varit ett stort problem. Men nu har jag nått en punkt där jag inte orkar mer, jag vill inte ha ett liv styrt utav rusmedel helt enkelt. Min flickvän är värd mer än så, hon ska inte behöva leva med en lowlife pundare. Även hon har missbrukat innan, men mest cannabis. När vi träffades så hade hon slutat och var hur duktig som helst. Men jag lyckades dra ned henne utan att det var meningen. Jag fick henne att testa amfetamin och röka på en gång igen. Jag mår åt helvete över det. Så nu vill jag sluta helt. Inte en drog till i mitt liv! Men det är så djävla svårt..Du har nu kommit till insikt att droger och alkohol inte längre fungerar, och har egentligen aldrig gjort heller, oftast är det någonting som man vill bedöva eller fly ifrån när man väl börjar och tror att man ska bara "testa lite" och ätt vad det är så kan man sitta fast i helvetet.
Jag skulle råda dig att kontakta Beroende-enheten där du bor, där professionella människor kan hjälpa dig för det är svårt att göra allt på egen hand.
Du behöver folk att bolla med, prata, räta ut alla dina tankar och funderingar.
Kom ihåg att du är bra och värdefull! Nu har du börjat ändra ditt tankesätt, så nu kan allt bara bli bättre!