Inlägg från: kaffeamanda |Visa alla inlägg
  • kaffeamanda

Nu ryter jag till !!!!!

Unika Föräldrar skrev 2013-11-01 00:57:52 följande:

Nu ryter jag till !!!!!

Varför tror detta samhälle att det är okej att dra in på resurser och pengar i skolan? 

Ibland funderar jag över om vi vuxna skulle acceptera att arbeta i den miljö skolan är för många barn. Tänk om vi vuxna skulle ha material som är förlegat eller inte ha tillgång till datorer eller de böcker som krävs för att kunna utföra vårt arbete på bästa sätt. Hur skulle det vara om vi har chefer som byts ut hela tiden PGA att deras arbetssituation inte är fungerande. Skulle vi acceptera att ta oss till vuxenpsyk för att få en diagnos, för att få hjälp och de rätta förutsättningarna för att kunna utföra vårt jobb. Skulle vi verkligen acceptera att vi hade lunch med en ljudnivå som bidrar till att vi blir trötta och kan få ont i huvudet. 

Helt ärligt, jag tror inte att vi skulle acceptera något av detta. 

Jag tror att vi skulle vända oss till ledningen, chefer och skyddsombudet. Vi skulle välja en annan restaurang att äta vår lunch på. Det finns en chans att vi till och med skulle byta jobb . Vi skulle helt enkelt inte acceptera en sådan här arbetsmiljö.

Barn har inte samma val ! Jag har full beundran för läraryrket. Det är ett av våra viktigaste yrken!! De utbildar vår framtid och vårt samhälle. Lärare måste få bättre förutsättningar för att utföra sitt viktiga arbete på bästa sätt . En lärare förväntas att både se, dokumentera, ha samtal, uppfostra och det viktigaste av allt undervisa. Jag kan tycka att det är svårt att räcka till för mina 4:a barn, lärarna ska räcka till minst 30 barn. 

Samhället skulle tjäna på mindre klasser, mer vuxna i skolan. 

Kom igen Sverige , vi måste investera i vår framtid, våra barn!!

Oj! Jag känner inte alls igen mig i det du skriver. Jag trivdes jättebra i min skola och min dotter gör det hon med nu. Dottern går i tvåan och de är två elever på en dator. Samma lärare följer med hela lågstadiet. Uppfostra gör väl vi föräldrar, lärarna undervisar på vår skola i alla fall. Vi är otroligt nöjda med vår dotters skola!
  • kaffeamanda

kanske för att de flesta inte ser problemet som ts utmålar? Om nu inte ts och chobokid är samma person ;)

chobokid skrev 2013-12-16 11:41:34 följande:
    Vad förvånansvärt tyst det är i den tråden?!
Svar på tråden Nu ryter jag till !!!!!