• Fiiaa

(PCOS)

Jag har samma problem som er, försökt i 1 år 8 mån. Innan vi fick någon utredning, ätit pergotime i 4 mån, sen ville gyn ta spermier prov på sambon, visade sig va lite slöa å få i antal. Men vi gjorde spolning av äggledarna sen blev jag gravid en månad senare utan pergotime. Tyvärr slutade de i MA v 12. Så har precis gått igenom detta hemska.

Medans jag väntar på att kroppen ska återställa sig, så har jag läst på en del på fertlitetsguiden.com, tips på kost tillskott, studier som förbättrar osv. Så nu är där hem köpt till sambon, håller på att läsa ikväll för oss med pcos, vad vi kan göra!? Finns en del kosttillskott som säga minska risk för missfall och ändra ägg kvaliteten samt få egen äl.

Kolla in under kosttillskott.

• Fiiaa

Har med hört att man kan få positiva äl test av pco, inte jätte vanligt sa min gyn. Men jag testade äl stickor under 4 månader och fick inte utslag någon gång. Jag testar alltid från dag 11-18 två gånger om dagen, så man inte missar stegringen, ska helst va samma tider!

Det är många gravid i min närhet med, de jobbigaste är min lillasyster på 25 som ska ha sitt 5e barn i vecka efter jag hade beräknad bf, å jag får inte behålla min nu:(

Sen våra chanser kanske inte är jätte stora igen, eftersom sambon har få och slöa simmare!!

Men år 2014 är vårt år va ????

• Fiiaa

Nej varför blir man inte befruktad? Det är en väldigt bra fråga..

Är väl ändå bra att mensen är något regelbunden större chans till egen äl iaf!

Många säger ligga varannan dag metoden under den fertila veckan!! Kanske är de som gäller?

• Fiiaa

Dagen efter när ägget är på väg ner sa min läkare va bra med!!

Haha jag är 27 år å orkar inte heller varje dag ) hihi

• Fiiaa

Semlan24- om sträcken på testen är lika starka så tror jag det är äl mellan 12-24 timmar. Dagen efter äl är bra att ha sex oxå sa min gyn läkare!

Men missat de har ni nog inte!

• Fiiaa

Lchf äter ni med pco de för övervikt? Eller vilken anledning?

Grattis till plusset!

• Fiiaa

Okej, för jag är inte heller överviktigt,

167 cm 59 kg.

Man kanske skulle prova lchf då!?

Svar på tråden (PCOS)