(PCOS)
Hej! Vi har försökt bli gravida i över ett år och för två veckor sen började vi vår utredning. Konstaterades då att jag har har PCO/PCOS vilket jag misstänkte. Har mens typ varje månad (cykler på 32-38 dagar, ibland längre) och väger aningens mycket. Läkaren sa dock att vikten troligtvis inte var problemet. Min mans spermaprov visade på få spermier. Känns fruktansvärt hopplöst emellanåt även om jag vet att det inte är omöjligt.
En av mina bästa vänner berättade idag att hon var gravid. Så himla roligt men samtidigt lite jobbigt. Alla i min närhet verkar bli gravida så fort de bestämmer sig för att skaffa barn. Minst tre i min närhet har blivit gravida på första försöket. Hur sannolikt är det?!
Angående ägglossning-stickor. Provade detta men vad svårt det var! Inte kissa på 4 timmar och ska tas mellan 10 och 20. Jobbade tyvärr sent två dagar och det känns inte helt ok att göra det på kontoret så de dagarna missade jag. Om jag hade ägglossning så hade jag nog gissat på de dagarna också. Tycker det är meckigt värre. Fast å andra sidan kan man ju ha sex varann dag och skita i sånt där.
Anuuska: Duktig du är med viktnedgången! Vet hur jobbigt det är. Hoppas det löser sig för er.