Sötnos skrev 2013-11-20 11:26:35 följande:
det är helt sjukt hur mkt man kan inbilla sig!! jag sitter nu med molvärk och har 5 dagar till BIM. fy sjutton vad jag tror att jag är gravid... kommer bli så besviken när mensen kommer på måndag... :(
chansen är nog ganska liten att det tog sig. vi hade sex på kvällen samma dag som ägget var 16 mm på morgonen, en fredag. Måndag och tisdag som kom hade vi sex men sambon lyckades inte komma.. sen inget mer... släppte ägget på söndagen när det var 20 mm så kanske det är en bra chans, men 1 gång? Känns avlägset......... Hur vanligt är det att spermierna överlever i flera dagar?
Jag känner också efter och har varit lite spänd i magen några dagar och har lite flytningar som jag inte brukar ha... men det hänger säkert ihop med att mensen borde komma.
Jo, men spermier kan ju överleva i 3-5 dagar har jag läst. Och det kan väl även komma lite försats även om han inte kom "ordentligt". Det brukar ju inte rekommenderas att ha avbrutet samlag som preventivmedel. Men när man vill bli gravid så händer det så klart inte...(?) Sen är det ju mycket annat som ska klaffa. Även om ägget blir befruktat så ska det ju lyckas fästa också... Håller tummarna!