• Nin

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Sötnos skrev 2013-11-10 10:37:49 följande:
    Känner mig lite orolig. 16mm i fredags morse och fortfarande inget positivt ÄL test.. hur kan det stämma? Är det vid 20 som det släpper eller hur stort är ägget när ett test kan bli positivt?  Så vitt jag vet kan flera ägg släppa vid olika tillfällen.. kanske vanligast att de sker inom 1-5 dagars mellanrum men kan säkert  hända med längre mellanrum också...

Jag har som sagt fått bekräftat att ett ägg är 16 mm och innan det har jag haft känningar typ små hugg/ilningar vid äggstockarna.. Inget jättejobbigt men har aldrig känt något sådant ännu. Jag tycks inte ha ägglossat ännu så frågan är hur det kommerkännas.. Vilken dag är du på?

Hej!
    Fick du utslag på stickan? jag har också behandlats med pergotime (började min behandlig okt, första tablett 17/10), har BIM 13 nov. Jag fick tyvärr inget utslag på stickan, lämnade progesteronprov på dag 24 det visade på provet att jag haft äl men vet inte om jag ska tro på det just för att progesteronvärdet ökar ju närmare BIM man kommer.

Hoppas att du lyckades.. dela gärna med dig :)
  • Nin
    Sötnos skrev 2013-11-11 12:14:57 följande:
    Inget utslag ännu men är "bara" på dag 16. Jag har kort lutealfas pga corpus luteum defect vilket innebär att jag i vanliga fall har någon form av svag ÄL på dag 20 och mens dag 30. Alla progesteronprov jag gjort innan har visat på väldigt svaga värden.. Progesteronvärdet ökar inte heller närmare bim det är som högst 1 vecka efter ÄL...

I fredags hade jag som sagt ett ägg som var 15,9 (finns säkert marginal för att dem mäter fel också och de kanske lika gärna kan vara något mindre?)... växer ägget max 2 per dag skulle det idag då vara 22... då kan de lika gärna släppa imorgon eller dagen därpå.. Jag har läst att ägget kan bli uppåt 30 tom.

Jag ska testa strax igen.. :)   spännande med bim om bara 2 dagar för dig!!  vad är ditt orginal "fel"?

Håller tummarna.

Menar du det? att progesteronvärderna inte ökar? jag hade nämligen ett värde på 75 mnol per/liter på dag 24, ganska högt (?).  Jag läste någonstans att vädet ökar ju närmare BIM man kommer. (jag hoppas att jag läst fel och att du har rätt).

Mitt "problem" är att jag inte har äl, har aldrig fått utslag på stickan :(

Hoppas du får positivt, väntar på ditt svar :)

• Nin
    Sötnos skrev 2013-11-11 13:37:29 följande:
    LITA på blodprovet. ÄL-test är ingenting jämfört med de..

åå spännande. Jag tänkte göra ett gravtest på fredag, hoppas på positivt.

Jag har inte läst hela tråden här men är nyfiken på hur du behanlas? tar du enkeldo pergotime?  
  • Nin
    Sötnos skrev 2013-11-11 14:00:23 följande:
    ja, enkeldos och första gången. har rejäl övervikt dessutom så trodde aldrig det skulle fungera.. var helt övertygad i fredags att inga ägg skulle ha växt till sig.. :) nu tror jag nog jag hängt upp mig på ÄL-testen.. borde egentligen bara köra på... har ett nytt VUL bokat i veckan så får väl se då om det släppt osv...

Hur behandlas du? har du annars regelbunden mens?

Jag har trots ingen äl alltid regelbunden, har förbryllat ett 10-tal gynekologer nu senaste året ;)

Min läkare sa att jag inte skulle stirra mig blint på älstickan. Fokusera på VUL undersökningen, be om att få lämna progesteronprov på dag 20.

Jag har ca 30-34 dagars cirklar men tyvärr aldrig fått utslag på älstickan.

Behandlas med pergotime, tog min första pergokurr start: 17/10 har BIM 13/11
  • Nin
    Sötnos skrev 2013-11-12 21:24:04 följande:
    nej fan! får ni köra en kur till?

Det blir en ny omgång pergotime. Hur går det för dig? någon äl? Be om att få lämna blodprov också.
    TheStrange skrev 2013-11-13 08:41:42 följande:
    Skit också! :(

Ja precis :( Hur går det för er?
  • Nin
    SaraBN skrev 2013-11-13 13:40:20 följande:
    Jag skulle lita mer på sekret än på äl-test. Hade du låtit kisset svalna innan du testade? Jag har tabbat mig där några gånger och testat när det fortfarande är varmt. Då får jag inget utslag.

Om du inte har äl denna månad ökar de dosen och så får du det nästa månad. :)

Ska man inte kissa på stickan direkt? oj det har jag gjort alla gånger.. säkert därför som jag inte har fått positivt.
  • Nin

Idag är jag på pergodag 3 omgång två. Äl 29/12 BIM 12/12 Hoppas att vi kan flrtsätta följas åt.

• Nin
    kossann skrev 2013-11-19 12:48:28 följande:
    Hur många är vi här i tråden? Ska vi göra en BIM-lista?

Nin: BIM 12 dec
  • Nin

Jag hade som sagt inga "konstiga" symptom alls under de 5 dagar med pergotime men på mensdag 10 från cirkelns start så hade jag enorma flytningar. Tyvärr inte gravid på första pergo omgången. 

Mensen kom en dag tidigare än beräknad, för de av er som undrar.

Nu är jag på omgång 2 med pergotime.

Idag är jag på dag 10 gjorde (tog min sista tablett igår)  vul precis, hade en blåsa på 13mm på den högra äggstocken, blir ägglossning på söndag enligt min läkare. Nästa vul undersökning är på dag 15 i min cirkel ska bli intressant att se. 

• Nin

Sötnos BIM25 nov, enkeldos #1 Novabusen BIM 5 dec, enkeldos 1:a gången Ladyblue78 BIM 1 dec, enkeldos 1:a gången Kossan. BIM 8 dec enkeldos 1:à gång Nin. BIM 12 dec enkeldos 2:à gång

• Nin

Blir lite bättre så.. :) Sötnos BIM 25 nov, enkeldos #1 Novabusen BIM 5 dec, enkeldos 1:a gången Ladyblue78 BIM 1 dec, enkeldos 1:a gången Kossan BIM 8 dec enkeldos 1:à gång Nin BIM 12 dec enkeldos 2:à gång

• Nin
    Sötnos skrev 2013-11-23 16:48:49 följande:
    Hur nära BIM dricker ni alkohol?

Jag dricker ingen alkohol just nu:) Men det sägs att man kan dricka fram till BIM dagen
  • Nin

Imorgon ska jag göra vul (nr2 denna omgång), är på dag 15 i min cirkel. Hade ett ägg på 13mm på dag 10.

Pergotime omgång 2 enkel dos. 

• Nin

Momsen idag, suck!!

Grattis till er alla som har plussat!

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action