• Stampis

Pergotime november 2013, tagning ett: action

Var på en andra koll idag och hade då fortfarande 2 st ägg som växt som de ska! Första kontrollen var de 13 mm, nu vet jag inte riktigt vad de var men det var 4 dagar mellan kontrollerna så tippar väl på mellan 20-21 mm kanske! Detta är min första kur Pergotime så om inte det går vägen denna månad så skulle jag köra samma nästa månad! :)

• Stampis
    2barnsmamma 30 skrev 2013-11-19 10:03:21 följande:
    Hej jag fick 4 äggblåsor med pergotime, dem va 24,22,20,20 nu är jag på bim +1 och ingen mens och ingen plus?? Va tror ni??
    Tänkte också på det där med att 4 ägg var lite för mkt. Min läkare sa att om det blev för många så skulle de plocka bort iochmed att risken var stor för flera barn osv. Samt att man inte skulle ha sex om man hade för många. Men sen har jag ju läst lite om det där och endel ägg kan ju försvinna också. Hoppas iaf på att det är något ägg som tar sig! =) Själv hade jag 2 st som var 20 mm igår. :) 
  • Stampis

Ok nu kommer en väldigt dum fråga, men jag hänger inte med i alla förkortningar, vad är BIM? :)

• Stampis
    Novabusen skrev 2013-11-19 16:12:19 följande:
    Visste inte jag heller innan jag hängde i forum :) Beräknad icke mens. Alltså den dagen man ska få mens fast helst inte då vi vill ha ett plus ;)
    hm okej, jag ska ha mens den 29 Nov men det är ju beräknat på innan jag tog min pergotime kur. Men har för mej att man ska få sin mens 1 månad efter avslutad kur, eller har jag fattat fel?  Har även så ngn gång om året utebliven mens så ja. Men vi får väl se. 
  • Stampis

Jag fattar fortfarande inte hur man räknar ut sin BIM men jag hade iaf min senaste mens den 3:e Nov! Vet inte om det ändras något vid Pergotime kurerna dock?

• Stampis
    ladyblue78 skrev 2013-11-22 23:33:03 följande:

Jag använder formlen 23 dagar från min första pergotime tablett, 28 dagar från mensens första dag är det som står som snitt annars för men styrelsen men jag hade ingen mens precis före min kur. Tror din bim är 30e november om din cykel är 28 dagar.
    Har legat mellan 35-38 de senaste månaderna såg jag nu i en app som jag laddat hem! Så då blire ju några dagar längre då? :(
  • Stampis
    Novabusen skrev 2013-11-22 21:14:46 följande:
    Yes, det ska jag :)
    ladyblue78 skrev 2013-11-23 02:44:04 följande:
    Listan blev konstig via telefonen, har lagt till Josefine & några till jag såg i sista inläggen. 
    Sötnos BIM 25/11, enkeldos kur 1  Novabusen BIM 5/12, enkeldos kur 1 Ladyblue78 BIM 1/12, enkeldos kur 1 Kossan BIM 8/12, enkeldos kur 1 Nin BIM 12/12, enkeldos kur 2 2barnsmamma 30 Bim 18/11, trippeldos kur 2 Joseeefiine BIM 8/12, enkeldos kur 2 SaraBN BIM 27/11
    Och jag BIM 10 Dec enkeldos kur 1 =) 
    Tack för att du hjälpte mig räkna ut ungefär! =) 

• Stampis
    Fiiaa skrev 2013-11-25 10:29:11 följande:
    Hej! Kan jag hänga på här?
    Ska börja med pergotime igen på torsdag, hade ett MA i v 13, för en månadsen. Så fick tillbaka mensen igår:)

Hur långt in i behandlingen är ni?
    Hej! =) Jag har tagit min första kur med Pergotime enkeldos nu i November. Inväntar Mensen, eller ja, egentligen inte då, hoppas på ett pluss :P Välkommen! 
  • Stampis
    Novabusen skrev 2013-11-26 08:10:27 följande:
    Beklagar :(
    Jag läste på 1177-sidan att man ska ha paus mellan varje kur men så verkar det inte fungera i verkligheten. Jag skulle påbörja ny kur efter denna.

Jag är 28 (snart 29) och min man 31.

För övrigt undrar jag hur det går mer era biverkningar, ni som tar pergotime?
    Jag har sjuka sömnproblem, vilket ställer till det väldigt mkt :( Vet inte vad jag ska ta mig till???
    Nej, jag ska också köra på med en ny kur direkt efter denna enligt min läkare. Har också läst att man ska ta en paus, väldigt konstigt :S Jag hade värmeböljningar i 2 dagar, om man säger så! Vet inte om det är någon biverkning men jag har aldrig det annars så antar att det har med Pergotime att göra. 

Jag & min Sambo är 25 & 30 år! 
  • Stampis
    Thessi skrev 2013-12-03 20:46:42 följande:
    Lägger till mig i BIM-listan
    Tog mig friheten att lägga den i datumordning med, hoppas ingen misstycker Cool

2barnsmamma 30 Bim 18/11, trippeldos kur 2
    Sötnos BIM 25/11, enkeldos kur 1 
    SaraBN BIM 27/11
    Ladyblue78 BIM 1/12, enkeldos kur 1
    Novabusen BIM 5/12, enkeldos kur 1
    Joseeefiine BIM 8/12, enkeldos kur 2
    Kossan BIM 8/12, enkeldos kur 1
    Stampis 10 dec
    Nin BIM 12/12, enkeldos kur 2
    Thessi 15/12 enkeldos kur 1
    Enkeldos kur 1 för mig =)
  • Stampis

Trodde jag fick mensen imorse, det kom lite rödbrun flytning.. Men inge mer alls efter det:s Jättekonstigt, någon som haft så mellan kurerna tro?

• Stampis

Ja, jag hade ju det! När jag var på undersökning sa min läkare att jag skulle ha ÄL om ca 5-6 dagar! Så vi låg i de flesta dagarna framöver! Och nu har jag väl haft i princip som lite mensvärk varje dag! Vissa dagar mer och vissa mindre! Dock så kanske jag inbillar mig men inte den senaste veckan!

• Stampis

Vill verkligen inte ta ut något i förskott! Men när jag väl ska ha mens så får jag mensvärk 1 dag innan, inte 2 veckor innan! Har BIM ca 10 dec så jag får väl hoppas på att jag INTE får den! :)

• Stampis
    IEM skrev 2013-12-05 18:35:08 följande:
    Stampis - Håller tummarna för er!
    Känner igen att man inte vågar ta ut något!
    Tack så mkt! <3
  • Stampis

Plussade idag! ð???ð??? Kan inte tro att det är sant ännu, måste ta ett till för att försäkra mig om att det var positivt!!!

• Stampis

Jag hade också negativt test på BIM -3 tillochmed ca -10 så pröva igen om några dagar! :)

Svar på tråden Pergotime november 2013, tagning ett: action