Inlägg från: MammaBella |Visa alla inlägg
  • MammaBella

Tidsomställningen och barn

Hej!

Jag har två barn hemma och vanligtvis så vaknar pojken på 1,5år omkring halv sex-sex och flickan på 3,5år sju-halv åtta.
    I ju med tidsomställningen så har vi från och med i söndagas försökt gå efter den "nya tiden" och det har gått hyfsat bra förutom det här med morgonen. Pojken vaknar nu halv fem så det är ju inte roligt någonstanns! Flickan sover till halv sju så det är rätt okej men hon tycker att det blir lite lång väntan tills dagis börjar.

Hur får vi barnen att sova längre, framför allt pojken. Blir tokig av att stiga upp halv fem!  

• Svar på tråden Tidsomställningen och barn
  • MammaBella

Vi har inte heller något problem med att få dom att lägga sig normal tid men eftersom dom vaknar så tidigt så får dom en timme mindre sömn varje natt och jag tror inte att det något bra!

• MammaBella

Jag är väl ingen direkt EU motståndare men att EU ska bestämma över klockan gör mig faktiskt arg när det finns forskning som visar att det är hälsovådligt!

• MammaBella

Idag vaknade pojken 4:20. Vägrar att ens ligga stilla brevid mig i sängen och kör runt som en ångvält. Sltade med att vi gick upp åt välling och klädde på oss och sen la jag honom i vagnen så nu ligger han ock sover där. sen en halvtimma tillbaka. Skönt det iaf.

• MammaBella
    chrissepisse skrev 2013-10-31 07:00:48 följande:
    Vi har haft sommartid i Sverige sedan 1980 så jag förstår inte riktigt vad det har med EU att göra, men jag håller med dig om att det är irriterande när barnen vaknar supertidigt. Mina två äldre barn har aldrig påverkats men bebisen är uppe och spökar i gryningen nu.
    Må så vara att vi hade det före EU men att vi har kvar det beror delvis på Eu om man får tro den artikeln: http://www.di.se/artiklar/2013/10/27/kritiserad-tidsomstallning-eu-beslut/
  • MammaBella
    accept skrev 2013-10-31 10:56:07 följande:
    Ge fasen i att gå upp? Natt är natt, då sover man. Jag vägrar blankt att gå upp, dottern ger upp och somnar om och går upp runt 7.30-8 och inte kl 5, mycket rimligare.
    Hade jag bara haft ett barn hade jag nog faktiskt gjort så men han hade väckt och hållit storasyster vaken  och då får hon inte någon rolig dag så det är det inte värt.
Svar på tråden Tidsomställningen och barn