Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2015-04-10 17:29:01 följande:
    Fråga dom?

Det är ju ganska intressant att en del tycker att studien är rasistiskt. Bara det talar sitt tydliga språk.
    Så du menar att du inte tagit del av studien. Varför antyder du i så fall att du gjort detta?
    Gert skrev 2015-04-10 16:38:28 följande:
    Om du hade läst den vetenskapliga studien så hade du sett att gentik är en större faktor en utanförskap. 
    Jag såg att forskarna utifrån resultatet föreslår att man ska fokusera på förändringar av miljön för dem som ligger i riskzonenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-10 17:42:30 följande:
    Nej, det menar jag inte. Varför tror du det? Varför frågar du om du redan vet svaret? 
    Exakt så här skrev du i en replik till Senitiveguy:

"Om du hade läst den vetenskapliga studien så hade du sett att gentik är en större faktor en utanförskap." 

Tydligen anser du att du vet svaren eftersom du svarade honom som du gjorde.

Eller är det så att dina studier av det där du kallar "gentik" sker på löpande basis så att säga, det vill säga att när den där gentiken löper så studerar du hur de andra hundarna uppträder gentemot henneSkrattande
  • FDFMGA
    Solidaritet skrev 2015-04-10 17:27:30 följande:
    Strutsmetoden.
    Ja, det skulle inte förvåna mig om den genetiska komponenten lika gärna skulle kunna uttryckas som variationer i testosteronproduktion - men med en hyfsad uppfostran innebär hög testosteronproduktion inte nödvändigtvis att man känner ett oemotståndligt behov av att sätta på allt som rör sig.
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-04-15 15:01:26 följande:
    All heder åt Anna Hedenmo!
    Vi behöver fler som hon, som offentligt står upp mot detta missfoster till parti
    En intervju med UNT:s chefredaktör och ordföranden för Publicistklubben.

"Varje gång det skrivs om sverigedemokraterna bubblar hatet upp"

www.svtplay.se/klipp/2842017/hatet-mot-journalister
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-15 17:01:01 följande:
    Haha! Nu försöker media starta upp ett drev mot SD. Det har ju inte funkat något vidare hittills måste jag säga. Jag tror nog att SD kommer bli största partiet redan efter nästa val.
    Självklart.

Men din analys bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna ungefär som du gör

Men mot bakgrund av att jag tagit del av ditt tankearbete här på FL  anser jag den avvecklingen vara helt osannolikSkrattande
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-15 17:50:26 följande:
    Jag tycker, tänker och känner ungefär som många andra svenskar. Mot bakgrund till SD:s valframgångar de senaste valen måste jag tyvärr informera dig att du har troligtvis fel i din analys. Skrattande
    Ja, jag vet att du tror det.

Men det gör inte jag.

Däremot anser jag att du tycker, tänker och känner som de flesta andra sverigedemokrater, även om många är lite mer pk än du.

Förr, apropå journalistik, så användes abstraktionen Nisse i Hökarängen som en slags tankefigur som skulle motsvara den genomsnittliga tidningsläsaren.

För mig är Gert på FL den genomsnittlige sverigedemokraten och den tanken får mig att småleSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-04-15 19:36:15 följande:
    SD ska granska andra men går i taket när de själva blir granskade. De ska "avpixla" andra men blir galna av att själva exponeras som rasistiska näthatare och använder ord som "mobbing" för att beskriva det som händer när de avslöjas att SDare ligger bakom hat och hot på nätet.

Det är en så jävla märklig kultur i och runt detta parti.
    Jag tror att internet har inneburit en förändring såtillvida att det bildats pöbeltorg som avpixlat. Där normaliseras hatet och den självömkande ynkligheten eller skruvas till och med upp i och med att de enskilda individer i mobben triggar varandra till att gå allt längre och längre.

Det förvånar mig inte efter att ha läst på avpixlat några gånger att den här hatmobben riktar sig mot enskilda journalister och då särskilt kvinnliga sådana.

Och det där måste vara ett jävla dilemma för SD:s ledning - hur ska det vara möjligt att försöka vinna stöd bland människor som bara anser att invandringen är större än integrationen mäktar med när så pass stor del av SD-sympatisörerna tillhör nätpöbeln..

De kommer aldrig att lyckas, särskilt som det hela tiden avslöjas att inte ens högt uppsatta sverigedemokrater kan avhålla sig från att hata.

Och när en sverigedemokrat avslöjas - då riktas hatet förstås mot journalisten och inte mot den ledande sverigedemokrat som inte kunde avhålla sig från att böka runt på avpixlat.

Ja, herregud - vilket jävla partiSkrattande
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-15 18:52:34 följande:
    Ja, jag vet att du inte gör det. Förresten måste jag återgå till vad du skrev i ditt tidigare inlägg. Du skrev att min analys av att SD kommer bli det största partiet efter nästa val bygger på att de flesta svenskar kommer att tycka, tänka och känna som jag gör.

Där har du fel. De flesta svenskar behöver inte tycka, tänka och känna som jag eller som SD för att SD ska bli det största partiet. Fast du kanske anser att 30-35% av väljarkåren representerar de flesta svenskar?
    Helt rätt, fel av mig.

Men jag har lika svårt att tänka mig att det finns så många Gertar att SD blir största partiSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-04-16 10:57:47 följande:
    Och det är en orsak till att folk hatar SD eller bara ett uttryck för din önskan att prata om försvaret?
    Fel tråd, kanske.

För övrigt ytterligare ett exempel på hur svårt det kan vara att hålla isär åsikter från fakta. Min gissning är att även de övriga partierna anser att de vill satsa på försvaret - om än inte i den omfattning Tom anser är en satsning.

Själv är jag nog mer benägen att anse att samtliga partier vill satsa för mycket på försvaret, men det är en åsikt och inte sanningen med stort S..
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-04-16 15:47:45 följande:
    Mm, fast en åsikt kan inte bortförklara fakta när de finns.
    IO14 är beställd, men underdimensionerad och trots det vill sossarna inte finansiera den, det är fakta och det talar emot att det kan ses som en satsning.

Enström kallade det satsning att tillstyrka renovering av pansarfordon. I själva verket var det sedan länge planerat och beslutet egentligen innebar att hon nekade försvaret att renovera 40% av fordonsparken, det är ingen satsning.
    För att förstå detta så måste man veta att det krävs riksdagsbeslut på utgifter överstigande 200 miljoner, även om den planeras med tilldelad budget.

Båda ovanstående är exempel på hur politiker skönmålar sina beslut.

Om en bil kostar 2000 kr per år i underhåll, men du lägger bara 1000 kr ett år och 1500 kr året efter så är det i realiteten ingen satsning, även om du lagt 500 kr mer än året innan.
    Fast jag utgår från att även S vill satsa på försvaret men att de gör andra bedömningar än du.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?