Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Varför hatar folk SD?

de Robespierre skrev 2014-09-10 14:20:12 följande:
    Men det är väl inget nytt direkt att tidningar har nån typ av politisk inriktning och gärna granskar motståndarsidan. Exxet har ju alltid ansetts som blått och AB har ju varit knegarbladet.

Vet inte om vi skulle må så bra av att ha en motsvarande press i landet som Italiens Berlusconi eller Englands Murdoch lyckades med.
    Ja det är det som är så konstigt. Att Expressesn anses traditionellt vara åt höger och Aftonbladet åt vänster, men de senaste året/årens agerande får expressen att se ut som att de hamnat långt till vänster om Aftonbladet. Speciellt när man tycker att våld och brottslighet ala Expo/AFA/Researchgruppen är något bra att samarbeta med.
  • Bejje
    Philipsson skrev 2014-09-10 15:02:36 följande:
    Du verkar inte begripa mycket om logik du.

Romsons (och din) logik är:

Premiss 1. Brott är någonting dåligt.
    Premiss 2. Vita heterosexuella män är överrepresenterade när det gäller brott.
    Slutsats: Vita heterosexuella är onda

Vad hon inte begriper är att samma idiotiska syllogism kan tillämpas på invandrare (fast då passar naturligtvis inte slutledningen längre):

1. Brott är någonting dåligt
    2. Invandrare är överrepresenterade när det gäller brott.
    Slutsats: Invandrare är onda
  • Bejje
    de Robespierre skrev 2014-09-10 16:05:14 följande:
    Intressant.

Dock fann jag i listan även några som har tagits upp tidigare och även har avgått. SR Dalarna har gått igenom straffregistret för de förtroendevalda för SD i Dalarna och rapporterar att var 10:e är dömd de senaste åren. Exxet har även skrivit att dömda har lyckats ta sig in i partiet bakvägen trots tidigare uteslutningar. Vi kan dock vara överens om en sak och det är att våld och brott är fel oavsett om det kommer från höger eller vänster. Det är ett tunt argument oavsett sida att säga peka finger på vad den andra flanken gör för att rättfärdiga sitt egna agerande och ansvar. Sedan är det min åsikt att misstanke inte är detsamma som skyldig. Det är först man blir dömd som man skall klä skott oavsett om man tillhör SD eller extremvänstern. Vi skall alla vara lika inför lagen.

När det gäller Researchgruppen och anklagelserna om intrång i Disqus, hur långt har fallet gått där eftersom jag antar att det är amerikansk lagstiftning som gäller? Ser dock att deras kreditupplysningar på 400 personer (inom SD?) fick påföljder för kreditupplysningsföretaget Bisnode Kredit AB som lämnade ut uppgifterna. DI ger dem en erinran men Researchgruppen anses inte har brutit mot någon lag.  

Ja en sak kan vi vara överens om och det är att våld oavsett sida är fel. Jag är inte den som vill vara ute efter att se vilken sida som har mest anmälningar och blivit dömda mest. Det som är intressant är att det sker i alla partier. Att alla partier får in folk som beter sig som idioter eller är brottslingar är svårt att undvika, men när det väl uppdagats så är det viktigt hur partier agerar mot det och här tycker jag SD varit väldigt tydliga som sparkar många från sina tjänster.

Hur det går i Discus-fallet vet jag inte, troligen har inte så mycket hänt än, annars hade jag högst troligt läst om det, men det stämmer att det är USA som styr i det fallet.

• Bejje
    Digestive skrev 2014-09-10 16:34:16 följande:

Dagens kuggfråga!

Chillenare av manligt kön är överrepresenterade när det gäller grova våldsbrott.

Hatar jag män eller chillenare? Philipson? Bejje?

Eftersom du inte skriver att du hatar någon grupp så finns det inget som tyder på att du skulle hata varken män eller chilenare utan du påvisar bara fakta att just manliga chilenare begår mer brott än andra grupper. (om det nu hade varit fakta, jag har inte koll)
  • Bejje
    sverker11 skrev 2014-09-10 16:40:06 följande:
    Sverigedemokraterna med Åkesson i spetsen har alltid varit bedövande tråkiga. Faktiskt så till den grad tråkiga att det närmast är ett hån att kalla dem populister eller missnöjesparti. Om det inte vore för att SD fyllde ett behov hos media, politiker och folk i sociala media som behöver något ont att ställa sig emot för att kunna släta över sina egna brister skulle SD sannolikt inte orkat över fyra procentspärren trotts gräsrötternas idoga arbete i olika internetforum.

Jag vill även invända mot beskrivningen av att Åkesson som någon med "bad boy" image. Visserligen är han rätt hal men han har ungefär lika mycket  "bad boy" utstrålning som en frikyrkopastor.

Nä då föredrar jag nog Fi. Schyman har betydligt större "bad girl" utstrålning än Åkesson och som parti har Fi möjlighet att bereda betydligt större underhållningsvärde i populist-/missnöjesfacket.
    Om vi snackar bad boy så är Åkesson verkligen inte den typen. Dock kan Kent Ekeroth visa mycket attityd och vara lite bad boy.
  • Bejje

Fick precis ett meddelande från famijelivs moderatorer som påminde mig om varför jag försvinner från detta forum ibland i flera månder i sträck.

Därför det finns helt sjuka moderatorer här som tar bort inlägg och sätter anledningar som inte stämmer överens med verkligheten.

Ett inlägg jag nyligen skrivit blev borttaget med anledning att det inte är tillåtet att sprida främlingsfientliga saker och rasism i forumet. Detta är ju tota lögn och förtal då jag inte har gjort något som ens kan anses som rasism eller främlingsfientligt. 

Inte ett ord som kritiserar en viss folkgrupp fanns med i inlägget, inte ett ord som kritiserar efter hudfärg fanns med. Ingen kritik eller något negativt alls om grupper eller personer överhuvudtaget fanns med. Däremot fanns mycket kritik mot politiken vilket i ett demokratiskt samhälle är fullt tillåtet, men eftersom familjeliv inte står upp för demokrati vilket de gång på gång på gång visat när de tar bort inlägg på helt fel grunder, så orkar man till slut inte med dessa vänstervridna moderatorer och sticker härifrån.

Man hade ju önskat ett forum med moderatorer som inte är politiskt styrda utan bara följer de regler forumet har, men det gör man tyvärr inte. 

• Bejje
    Digestive skrev 2014-09-10 17:01:11 följande:
    Vilket Åsa Romson inte heller har sagt eller skrivit angående vita, heterosexuella män.
    Den där kvinnan har ett stort hat mot vita, heterosexuella män, men i allmänhet män. Att hon kan uttala sig som hon gör om en folkgrupp samtidigt som hon kritiserar andra för att tala negativt om folkgruppen "invandrare" är ju helt otroligt.

Hon gör ju precis samma miss själv.

• Bejje
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:23:26 följande:

Nu röstar inte jag på SD, men i frågan om demokrati och åsiktsfrihet vill jag dela med mig av följande tänkvärda text jag fann på fejan...

"Det här med Sverigedemokraterna...

De var från början bara en handfull individer. Extremister, lätta att se på avstånd, lågutbildade, lågavlönade - om de överhuvudtaget hade jobb, parasiter på samhällskroppen helt enkelt! Nånting mystiskt hände därefter. Sverigedemokraternas lära, deras propaganda som verkade mot allt sunt förnuft började få fler och fler anhängare.

Allt efter åren gick så började det dyka upp Sverigedemokrater överallt - i affärslivet, polisen, militären, företagsledningar och i skolorna - de var ju överallt!. Allmänheten skrek att nationens ledare måste ta krafttag mot den här typen av individer som hotar vårt kära samhälle.

Många i samhället visade tydligt sin avsky mot Sverigedemokraterna. De fick stenar, tårtor kastade efter sig, Slagord och hån var vardag. Deras samlingslokaler och hem blev vandaliserade. Ledarna för Sverigedemokraterna kunde efter ett tag aldrig vara utan livvakter då hotbilden mot dem var stor.

Det gick till och med så pass långt att många medborgare vände tidigare vänner ryggen bara för att de var Sverigedemokrater.

...Vad är nästa steg?

Tänk vad praktiskt om de snabbt gick att se vem som var Sverigedemokrat? Så vi kan undvika att de får samhällsbärande funktioner, eller överhuvudtaget jobb där en mer sund människosyn behövs. Kanske är bäst att Sverigedemokraterna förblir outbildade och lågavlönade. Där gör de ju i alla fall minimalt med skada!

De som ändå är Sverigedemokrater. Borde vi inte ta på vårt ansvar att utbilda dessa svagsinta individer till att bli goda medborgare? Om vi bara skulle kunna ta reda på vilka de...Då skulle vi ju lätta kunna dra ihop ett kollo där vi tillser att vi utbildar Sverigedemokraterna så de förstår de värdelösa i deras tidigare "ideologi". Å eftersom de flesta verkar lågutbildade och arbetslösa kanske vi skal tillse att de får lära sig arbeta också?

....byt nu ut ordet Sverigedemokraterna mot ordet judarna i texten ovan."

• Bejje
    Tom Araya skrev 2014-09-11 00:26:42 följande:
    Ordet Sverigedemokrater eller judar kan även bytas ut mot kristna, muslimer, kurder, finnar, invandrare eller dylikt.
    Ja det är just det som är grejen. Man kan skriva långa äckliga texter om SD om hur vidriga alla som röstar på SD är och sedan tänka sig att man istället snackar om muslimer, judar eller whatever. Det bör få folk att tänka att om man inte vill behandla t.ex. muslimer, judar, svarta osv illa så bör man inte göra det med Sverigedemokrater heller. Alla är vi medborgare på jorden.
  • Bejje
    Bejje skrev 2014-09-11 00:30:13 följande:
    Ja det är just det som är grejen. Man kan skriva långa äckliga texter om SD om hur vidriga alla som röstar på SD är och sedan tänka sig att man istället snackar om muslimer, judar eller whatever. Det bör få folk att tänka att om man inte vill behandla t.ex. muslimer, judar, svarta osv illa så bör man inte göra det med Sverigedemokrater heller. Alla är vi medborgare på jorden.
    Med det vill jag ha sagt att detta gäller så länge man följer lagar och regler. Börjar man bryta mot lagar och regler så får man så klart stå ut med att kallas alla möjliga saker och ska också straffas på ett eller annat sätt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?