Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-07-20 09:02:40 följande:

Och här, från Metapedia, sv.metapedia.org/w/Batikh%C3%A4xa:

En ?Batikhäxa? kan jobba som socionom, förskollärare, på kommunens socialkontor eller kulturarbetare. Hon ser alla problem som socioekonomiska, individen har aldrig något eget ansvar utan om man kommer snett i samhället så är det alltid någon annans fel och orsak till det. Batikhäxan bor under fin adress men vurmar för förorten. Hon vill vara generös, med andras pengar. Batikhäxan använder gärna ?rasistkortet? när man inte har samma åsikter".

Den definitionen hade jag inte läst förr, men den stämmer på pricken! Tack!
  • Jeaninne
    Runes skrev 2014-07-20 16:00:44 följande:
    SD-hataren Soran och 2 andra provokatörer började näbba kl. 3 en sommarnatt, huruvida han hade en hora med sig är inte verifierat men invandrare brukar kalla tjejer horor och Soran är en invandrare.
    Det kommer ju dessutom inte ens i närheten av Anna Sjödins fadäs, så OM vi ska lägga så stor vikt vid järnrörsincidenten så borde i så fall hela S-partiet vara utskämt för all framtid...
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-20 19:08:59 följande:
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
    Men OAVSETT alla andra saker som kan ha negativa effekter på ekonomin, så blir det ju inte BÄTTRE 
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-20 19:08:59 följande:
    Givetvis kan något som ekonomi haverera "ibland" och utan uppenbara anledningar. Aldrig hört talas om ekonomiska fenomen så som "bubblor" eller hört uttal så som "börsen krashar" och annat som händer "ibland"? Ekonomi lever, då den beror på oss, som lever och förändrar förutsättningarna för ekonomin.

Och ja, det här skapar samhällseffekter att räkna med och rent historiskt så har det - haft en betydligt större påverkan på ekonomin än vad invandring någonsin haft.

Men nu har folk bestämt sig, tydligen - den ekonomiska och negativt kännbara situationen idag, på sina håll, har inget med "bubblor", "finanskriser" eller med blå politik att göra; utan det har tydligen enbart och uteslutande med invandringen att göra.

Folk är inte direkt krypskyttesmarta. Men skit samma..
    Tryckte iväg av misstag. Det skulle stå:

Oavsett alla andra faktorer som kan ha negativa effekter på vår samhällsekonomi, så blir det inte BÄTTRE av att DESSUTOM ta in hundratusentals människor som inte kommer att kunna försörja sig själva på många år. Om någonsin. Det behöver man inte ens ha grundläggande intelligens för att förstå.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-07-21 20:29:43 följande:
    Så vi ska inte lägga stor vikt på "järnrörsincidenten", men varför gjorde SD som parti det? Ja iaf så pass att de först fördömde och sedan belönade som det janusparti SD är.
    Jag säger inte att det inte var illa, men jag ogillar att det tas upp igen och igen och igen som något som skulle vara typiskt Sd. Något som inte skedde när Anna Sjödin gjorde bort sig - då var det henne som individ alla skrattade åt eller förfasades över. Ingen sa att hon var en typisk representant för S, och uppmanade folk att sluta rösta på S på grund av henne...

Dessutom var det hon gjorde mycket värre. Fyllecell, våldsamt motstånd mot tjänsteman (både väktare och poliser), kalla vakten "svartskalle", kalla polisen "pittkuk"... och en alkoholpromille som kunde ha varit dödlig, hos någon som var mindre van vid spriten... Och så hyckleriet, det var det allra värsta. Göra karriär i ett parti som säger sig vara invandrarvänligt, välkomnande och tolerant - och så fort fasaden spricker lite så kommer s-ordet fram. Mycket värre än att säga samma sak eller något liknande, om man gör karriär i ett parti som står för att det är emot invandringen. 
  • Jeaninne
    Rataxes skrev 2014-07-22 12:50:35 följande:
    Nej det är så, när jag skådade i min miljöpartistiska F!-kristallkula såg jag ett antal raggarbilar köra fram, varpå massor av  svennebananraggare vällde ut, satte sig på huk och krystade samtidigt som de mässade "skyll på blattarna och zigenarna, skyll på blattarna och zigenarna"
    Så måste det ha gått till...

Alltså, jag blir så jävla less. Förutom de stora, övergripande konsekvenserna av invandringen - utarmningen av våra resurser som drabbar främst våra egna svaga grupper, samt den ökande kriminaliteten, gängkrigen, våldtäkterna o.s.v.. Så sker det massor av sådana här "mindre", men ändå tillräckligt obehagliga, incidenter överallt i Sverige nu, som vi skulle ha sluppit med stängdare gränser.

Bajs, nedskräpning, stora barnaskaror som tar över gårdar och lekplatser så att våra egna barn inte kan leka där, allmän oreda, rökning på allmän plats (där även vårt eget WT hjälper till, men invandrarna är överrepresenterade), slemmiga grabbgäng som antastar unga svenska tjejer på nattklubbar...

Här i mitt bostadsområde t.ex., ser jag PRECIS vilka det är som struntar i att sopsortera, och bara slänger soppåsarna med alla slags sopor i, i vilken av containrarna som helst. Dessa andra containrar - som inte är för hushållssopor - töms mera sällan, och då ruttnar matresterna där och det blir stank och larver och flugor. Just nu i sommarhettan är det så obehagligt att man man måste hålla andan och gå ut och andas emellan, när man ska sortera sina sopor. En annan sak är, att dom kör in sina bilar på gårdarna - vilket är förbjudet.

Skulle kunna ta tusentals exempel på sådana "mindre" saker som sätter ner livskvaliteten för oss svenskar. Varje dag, om man är tvungen att bo i ett sådant område. Är man inte det, utan kan bo i ett rasrent område, så kan man ju ha en naivare bild.
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-07-22 13:02:32 följande:
    Så måste det ha gått till...

Alltså, jag blir så jävla less. Förutom de stora, övergripande konsekvenserna av invandringen - utarmningen av våra resurser som drabbar främst våra egna svaga grupper, samt den ökande kriminaliteten, gängkrigen, våldtäkterna o.s.v.. Så sker det massor av sådana här "mindre", men ändå tillräckligt obehagliga, incidenter överallt i Sverige nu, som vi skulle ha sluppit med stängdare gränser.

Bajs, nedskräpning, stora barnaskaror som tar över gårdar och lekplatser så att våra egna barn inte kan leka där, allmän oreda, rökning på allmän plats (där även vårt eget WT hjälper till, men invandrarna är överrepresenterade), slemmiga grabbgäng som antastar unga svenska tjejer på nattklubbar...

Här i mitt bostadsområde t.ex., ser jag PRECIS vilka det är som struntar i att sopsortera, och bara slänger soppåsarna med alla slags sopor i, i vilken av containrarna som helst. Dessa andra containrar - som inte är för hushållssopor - töms mera sällan, och då ruttnar matresterna där och det blir stank och larver och flugor. Just nu i sommarhettan är det så obehagligt att man man måste hålla andan och gå ut och andas emellan, när man ska sortera sina sopor. En annan sak är, att dom kör in sina bilar på gårdarna - vilket är förbjudet.

Skulle kunna ta tusentals exempel på sådana "mindre" saker som sätter ner livskvaliteten för oss svenskar. Varje dag, om man är tvungen att bo i ett sådant område. Är man inte det, utan kan bo i ett rasrent område, så kan man ju ha en naivare bild.
    Glömde: tvättstugeeländet... jag ser PRECIS vilka det är som tar andras tvättider, inte städar efter sig...
  • Jeaninne
    Rataxes skrev 2014-07-22 13:08:53 följande:
    Ungefär...
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-22 13:19:47 följande:
    Kulturkrock kallas det. :)
    Ja, och egentligen är det bara charmigt. Om man inte behöver bo där själv, utan har investerat i en villa för 4,5 miljoner för att slippa...
  • Jeaninne
    Velouria skrev 2014-07-22 14:26:59 följande:
    Vilka?
    Ja, inte är det svenskarna i alla fall...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?