Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Varför hatar folk SD?

Rataxes skrev 2014-09-15 04:00:45 följande:

Digestive, du borde skaffa dig en utbildning och ett arbete så du gemensamt med oss andra bidrar till din egen försörjning och välfärd.

Av dina kommentarer att döma kanske du inte ska satsa på en alltför avancerad utbildning, men det finns säkert något enkelt som passar dig.

Att du alltid ska hamna där med att vara så fascinerad över mitt liv. Har redan tagit det här ytligt med dig men då du försöker ta någon slags ful poäng via min livssituation som gisslan så kan jag förklara den mer grundligt.

Nej, jag arbetar inte - jag behöver inte och inte kommer inte behöva drt på ett bra tag. Har dock betalat skatt så det räcker och blir över för min egen välfärd. På det så bor jag i villa och har en stereo som förmodligen motsvarar halva din årslön och utan att behöva gå upp och jobba idag, som du. Så förklara, vad ska jag med arbete till? För status? På grund av jantelagar? Av ren solidaritet? För att pressa jordens resurser lite extra? För vår statsminister?

Avancerad utbildning? Du lever på 90-talet. Jag laddar ner inspelade universitetsundervisningar ifrån världens alla hörn och ser dem på fritiden emellanåt för nöjes skull och som du nog förstått, har jag en del fritid.

Sådär, kan vi släppa mitt liv en gång för alla nu? Kan tillägga att jag är 33 år. Så, vad har du utifrån ditt lågvattensmärke att presentera för dig själv? Kan med visst förbehåll våga påstå att jag inte vill byta.

Ah, åter till Hells Kitchen. Att jag ens tog en paus för det här.

Iväg och jobba ihop det där som jag redan har skapat åt mig nu, kafferasten är över. Chop, chop..
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:46:06 följande:

Stereo? Det låter lite omodernt. Jag trodde man streamade sin musik via dator, telefon eller platta numera.

Ja, till en stereo.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 10:58:25 följande:

Jag tror du står och spisar LP-skivor och är lite skeptisk till "det där nya" som kommit, CD eller vad det heter.

Dessutom har du åtminstone på mig aldrig gett intryck att vara en potentiell karriärkomet av den sort du beskriver i ditt inlägg. Doften av tjurbajs ligger tät över den här tråden.

Ja, så är det nog.

Vad du tror är jätteviktigt för mig liksom dina intryck. Kan du inte snälla berätta hur jag kan lyftas i dina ögon?
  • Digestive
    sverker11 skrev 2014-09-15 11:38:45 följande:

Inte om man verkligen vill lyssna på musik och inte bara ha bakgrundsljud.

Kvalitén på strömmande musik är i normalfallet helt enkelt inte tillräckligt bra. Musiklyssning handlar inte heller bara om att få ljud ur någon form av högtalare utan också om ritualen runt själva lyssnandet. Vilket den ökande utgivningen av musik på vinyl antagligen är ett bevis på.

Själv har jag mer och mer gått tillbaka till vinyl/CD eftersom jag anser att bläddrandet bland skivor är en del av själva musikupplevelsen och hur bekvämt det än är med att ha ett antal skivor i FLAC format på en dator så är det inte samma sak att plocka fram en skiva ur en lista i en dator som att plocka fram en fysisk kopia.

Jag inser att jag låter lite mer nördig än vad jag (enligt mig själv) är .

Prova Wimp! Strömmar i CD-kvalité (även om flac/waw/loseless filer oftast låter lite bättre men inte alltid) men inte med lika hög uppsamplingsratio som man kan få på annat håll, en tjänst som Spotify och med så gott som lika stort utbud. Ett visst utbud kan till och med ha något högre kbps än en CD! Tänk bara på att det lätt går åt 1 GB på typ 45 minuter när man är ute med mobilen och ska lyssna, hehe.. mer en hemmagrej. Kostar 200/månaden för högsta kvalité.

Jo tack, tar gärna emot en vinylspelare som matchar här hemma! Men om äldre teknik ska komma fram så har jag ändå en rörförstärkare!

Härligt med Hi-Fi!
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-15 11:17:54 följande:

Det är rätt enkelt: sluta svamla så mycket.

Om du med det menar den här konversationen så är det lätt ordnat.

Du lockar inte fram samma attityd som Rataxes får, den har sin helt egen anledning. Lev med det.
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2014-09-15 14:00:00 följande:

Mm, den ja - lite av önsketänkande förstås och så blev det tyvärr inte.

Men det har i stället blivit en oerhört intressant politisk situation i Sverige. Jag tror inte för ett ögonblick att S eller S och MP eller S, MP och V har möjlighet att bilda en fungerande regering med mindre än att de kan få ett formaliserat stöd från ett av av de borgerliga mittenpartierna - så med lite tur kan SD:s framgångar innebära att blockpolitiken bryts upp - man ska inte glömma att det finns ett mycket starkt väljarstöd för att SD ska ska hållas utanför allt politiskt inflytande som rör deras huvudfråga invandringen.

Så antingen får vi någon slags politisk konstellation som har en majoritet av riksdagen bakom sig, exempelvis S och MP med V och FP som stödpartier eller också har vi förmodligen att nyval att se fram mot inom några månader.

Det senare är också lite intressant, säkert skulle väljarna straffa de partier som inte bjuder till för att i politisk praktik hålla rasismen borta från inflytande.

Vem vet - kanske jag kommer att få se min önskeregeringskonstellation , S, MP och FP, innan den kommande mandatperioden är över.

Visst är det trist att SD kan få var fjärde röst i avfolkningsbygder som Ljusnarsberg - men rädda människor söker enkla lösningar och SD:s variant av stoppa världen jag vill kliva av kan säkert locka dem som inte ser något annat alternativ. 

Ja! På den punkten gjorde de sannerligen spännande nytta, genom att splittra blockpolitiken. Mer spännande nu än vid/inför valet! Hade velat se C och KD som stödpartier med något på vänstersidan men de flesta kombinationer är spännande.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-15 15:00:51 följande:

Jo, jag behöver gå upp och jobba, än så länge. Har absolut ingenting emot arbete, under mina studier till ingenjör jobbade jag för att slippa studieskulder medan mina kurskamrater krälade i sina spyor på div nationsfester. Bor obelånat, också i villa (med en stereo som nog motsvarar din, kan vi släppa kukmätartävlandet nu?) När jag går i pension om ca 15 år gör jag det skuldfri med en rejäl sparad slant och drar förmodligen från det här skitnödiga landet. Så "sverigevänlig" är jag. Jo, jag är egoist, skäms inte ett dugg för det, mina närmaste är det viktigaste för mig.

Grattis! Haha, kukmätartävling - du försöker angripa folks livssituation och tror att du på något vis kan få en snygg come back. Jag visade enbart att det inte gick och då det inte var första gången du dök under ett sådant lågvattenmärke så löpte jag linan ut denna.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-15 14:50:51 följande:

Det är jag som står och spisar LP-skivor

Tänk att man skulle ha något gemensamt med någon som retar sig så oerhört på min person, där ser man. Det finns kanske hopp om världen i alla fall. Vi skulle säkert kunna ha intressanta HiFi-diskussioner i ett parallellt universum. Jag föredrar liksom Digestive också rörelektronik men avstår streamande, har inte ens en dator i musikrummet.

Wicked. Trodde bara att den ljusa sidan sysslade med rör men du är väl en sådan där renegade Jedi och numera en Sith. Må det hamna kletiga fingeravtryck på allt som är heligt för dig.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2014-09-15 15:37:36 följande:

If you only knew the power of the Dark Side. Luke, come to the Dark Side, we have all the NOS-tubes you'll ever need.

Hahaha.. Är dock rädd för Kejsar Palpatines elspikar så det blir inget med det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?