-
Jaha så då är man automatiskt lögnare och mörkhyad som aldrig fått höra en rasistisk kommentar riktad mot vare sig själv eller familjen, eller vad försöker du säga Gert?Gert skrev 2014-03-02 14:35:27 följande:At hon är journaliststuderande och bloggare säger allt, tyvärr.
-
Vem hackar på bidragstagare, mer än de som påstår att det är invandrarna som suger ut bidragssystemet?Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:39:16 följande:Jag har faktiskt inte en jävla aning heller men är bara så trött på detta ickeargument som man får kastat på sig hela tiden. Dock vet jag att några av dem som hackar mest på SD och bidragstagare själv levt på bidrag och skrivit ut det här. Dubbelmoral deluxe.
Sedan har jag fått kastat på mig otaliga gånger i den här tråden (inte av dig) att jag är arbetslös och går på soc fast jag har sagt att jag inte kan kombinera detta med mitt arbete. Det får rinna av bara. Det är sådant som ansatta människor säger när de vill slå sig upp ur sitt underläge, men det sänker dem bara mer. -
Jag kan bara inte tycka att svenne låter annat än gulligt. Om någon skulle kalla mig svenne skulle jag le och tänka lite smeknamn på svensk eller Sven kanske.Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:42:45 följande:Jag väntar på en krönika av en svensk tjej som är trött på att kallas svennehora. Tänk att det är straffbart att säga negerjävel men inte svennehora. Trots att det var den svarta mannen som skrek svennehora först. Kanske dags att ändra lagen så även svenskar kan utsättas för rasism för det går åt båda hållen.
Om man däremot lägger till hora på vad som helst så är det extremt urban tonårigt eller bara fult. Jag tror inte man får gå runt och kalla någon för hora eftersom det skulle kunna rubriceras som förtal, men frågan är hur långt man kommer med en anmälan om inte hora framfördes i skrift. Att anmäla någon för att de kallar en svennehora tror jag bara på angående det andra ledet. När det gäller negerjävel är det väl däremot första ledet som är laddat och inte det andra. Jämför bara svennejävel med negerhora. Jag känner iaf inte alls att jag reagerar på ettan på samma sätt som tvåan. -
Jag har också tänkt så att det straffar sig, men de kanske plockar fram sina gamla ID-handlingar då. I det läget tycker jag en mycket sträng lagstiftning ska kicka in med exempelvis återbetalning. Det är så fult att utnyttja ett barns rättigheter och dessutom kanske ta ifrån ett annat barn dess möjlighet till hjälp.Errol Flynn skrev 2014-03-02 14:46:08 följande:Vad händer den dag dessa "barn" ska gå i pension? Ska de jobba tills de är 75-80? Om de jobbar vill säga, det verkar inte helt lätt att få folk i arbete i Sverige idag.
-
Och hur gör det Bilan Osman som skriver i Expressen och på bilanosman.bloggproffs.se/ lögnare? För det var hennes debattinlägg vi diskuterade.Gert skrev 2014-03-02 14:49:57 följande:SR-reporter erkänner att hennes jobb inte är att återspegla verkligheten. Det gör väl henne till en automatisk lögnare.
" rel="nofollow" target="_blank">
-
Hahahaha. När någon har påstått jag är arbetslös och går på soc säger jag att jag inte kan kombinera detta med mitt arbete. Jag arbetar alltså.Errol Flynn skrev 2014-03-02 15:02:20 följande:Jag har ingen aning ifall du arbetar eller inte. Men det finns en viss "herre" i tråden som älskar att prata om bidragstagare och fusk.
Lite luddigt, går du på soc och arbetar samtidigt? -
Människor som behöver vård är i en utsatt situation. Om man inte förstår vad en person som jobbar inom vården säger ska man säga till. Ibland räcker det om personen talar långsammare och tydligare.Digestive skrev 2014-03-02 16:08:11 följande:
Kan verkligen personal med brytning ses som ett slags större problem än underbemaningen i sig? Rätt illa att använda nära och kära som hävstång till alternativ som inte finns men för att spä på åsikter som finns.
Sverige behöver ha motsvarande folktillväxt som immigrationen ger och den käras öde beror på ett allt för bekvämt folk som har inbillat sig att Sverige kan hanteras som det behagar utab minsta konsekvens. Sveriges politiker har fösökt öka den naturliga folkökningen sedan mitten av 60-talet - din föräldrageneration sket i det - deras föräldrar (alltså generationen för den aktuella kära) fick betala priset.
Handling och konsekvens. Orimligt? Se då till att peka ut något av de egentliga problemet - för tro på fan att uporördheten hade haft några extragrader, utifall den nära och kära hade fått lämnats åt sitt öde ensam och med helt undermålig vård.
-
Jag förstår att det finns människor som tar illa upp av att kallas svenne, men jag gör det inte. Man hör ju på rösten och kan läsa av vad avsikten är men ordet i sig gör inget för mig. Svenne änvänds ju också neutralt.Errol Flynn skrev 2014-03-02 17:39:58 följande:Och det tycker jag är fel. Det ska inte vara mer okej att säga svennejävel. Jag tycker inte svenne låter ett dugg gulligt för jag vet de menar med förolämpningen. Att jag är en äcklig svensk hora som inte är oskuld på bröllopsnatten. Eller så duger svenska tjejer att "knulla sönder" men inte gifta sig med. Som gängvåldtäkten i Marieannelund, de bestämde sig för att åka och hämta en svensk hora som de skulle gemensamt våldta. Fantastisk kvinnosyn.
-
Errol Flynn skrev 2014-03-02 17:42:02 följande:Det kommer inte hända. En hel familj ljög sig in i Sverige. De ljög om sina namn och hemland. När de fått PUT knatade de sedan tillbaka och krävde att få nya pass och idhandlingar i sitt rätta namn. Tror du någon reagerade med bestörtning över att de ljugit? Nej, nya handlingar skrevs ut och de fick sitt namn rättat. Domen finns på nätet. Helt vidrigt.Errol Flynn skrev 2014-03-02 17:43:27 följande:Och dessutom om de bott här i 40 år och närmar sig 65 så kommer allt vara avskrivet och pension kommer glatt betalas ut. Man kan ju hoppas att de inte bara haft ful moral när det gäller att bedra myndigheter utan lite arbetsmoral också.
Om man ljuger ihop en historia om vilka skyddsbehov man har utan att ha några riktiga tycker jag att man ska utvisas - och detta sker. Om man däremot har ljugit om sin identitet vet jag fall där man gjorde det för att man var rädd för att förföljelsen skulle kunna hitta en i Sverige.
Nej, jag lovar, jag ska kräva återbetalningaplan. Jag är för att hjälpa nödställda människor, men det finns ingen pardon för flagranta fuskare. -
OK. Då förstår jag din ståndpunkt. Alla journalister som har gått på journalisthögskolan är per definition lögnare och därför ljuger den mörkhyade kvinnan om den rasism hon beskriver att hon upplevt själv och omkring sig.Gert skrev 2014-03-02 17:49:13 följande:Svenska journalister är från samma skola.
Så behändigt. Det finns ingen rasism och det finns inga rasister, förutom de som påstår att andra är rasister. Snipp, snapp, snut, så var sagen slut.