kenneth768768 skrev 2014-09-10 18:51:30 följande:
Det är precis lika fel att skuldbelägga en grupp "för de som vill förstå" som det vore om jimmie stod och förklarade att en annan grupp är överrepresenterade i brottslighet "för de som vill förstå". Det är individer som gör fel som behöver ändra sig, oavsett om det gäller köra SUV eller råna, och oavsett vilken färg man har på huden eller vad man har mellan benen, och oavsett om man blir kär i nån som har samma pryl mellan benen eller inte. Så tycker jag, men så är jag för jämlikhet och allas lika värde också. Obs, detta förklarar jag för "dem som vill förstå". Vill man inte förstå, utan vill fortsätta kleta skuld på stora grupper i samhället, t.ex män eller invandrare, kan man bortse från mitt inlägg. Peace.
Jag tar ingen som helst hänsyn till människor som kletar skit på andra utan att ens ha besvärat sig med minsta lilla bildning i sakfrågan. Tänker inte uppmuntra eran obildning på något vis, då det är den som är problemet här tillsamnans med en ynklig integritet.
Klart att det handlar om att vilja förstå - när det är så enkelt att "Vita, heterosexuella män" är samhällsnormen enligt feminismen. Det är indexinformation i även det klenaste feministverket, på den nivån är det, så det är självklart att det handlar om att vilja förstå. Det är inte Simone de Beauvoir's verk "Det andra könet" som diskuteras ur ett neoexistentialistiskt perspektiv med fokus på genusstrukturerna före och efter Kinas övergång till fri marknad det här, utan så basal kunskap om feminism att man inte ens kan börja förstå feminism utan den.
Varken jag eller Åsa Romson kan ro för er obildning. Det finns idiotiska feminister och bara bildning nog för att kunna skilja på dessa och andra vore högst önskvärt, så kanske vi slipper folk som känner hur integritetsfogarna brister så fort det blott diskuteras utifrån den feministiska samhällsnormen som grund.
Och den här fixeringen på individer, det talas inte om individer då det är omöjligt at redogöra för individer. Tror du att Jimmie Åkesson går runt och pekar på brottsliga invandrare och säger "- Det här är ett exempel på vad jag menar." för att sedan peka på laglydiga invandrare och säga"- Det här är inte ett exempel på vad jag menar." under en genomgående resa i landet och med en dokumenterande Björn Söder, för att sedan redogöra för det svenska folket i två veckors sändningstid för vilka han menar och inte menar - för att inte integriteten ska spricka för några?
Om du förstår det omöjliga i den uppgiften så förstår du nog behovet av att beskriva samhällsnormen med "Vita, heterosexuella män" och att talla i dessa termer och inte i exempelvis namnuppräkning vid feministiska diskussioner.
Prova även om du hänger med i följande trestegsresonemang..
Vita, heterosexuella män är samhällsnormen -> vita, heterosexuella mäns generella livsstil förstör miljön generellt mer än kvinnors livstil -> om kvinnors livsstil får ta mer plats i samhällsnormen så gynnas därmed miljön.
..gick det bra? Vi utgår ifrån det. Grattis, du har precis förstått Åsa Romsons aktuella del av sommartalet.