Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

MrFahrenheit skrev 2014-12-30 21:56:54 följande:
    Jag börjar förstå dig sakta men säkert. Jag tror inte att du är en dålig människa någonstans, innerst inne...

Jag tycker det vore bättre om du var 100% ärlig, likt mig, och vi skulle snabbt komma överens om saker och ting.
    Jag är 100% ärlig. Ingenting jag har skrivit har varit oärligt.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    MrFahrenheit skrev 2014-12-30 22:17:20 följande:
    Eftersom du är lika helylle, som mig, så borde du, eller någon annan bättre vetande person, i alla fall överväga att kommentera citatet som lades ut enligt #20837:

"Eftersom jag inte har en aning om vad SD egentligen vill förutom att skapa politiskt kaos, stoppa invandringen, sviker sina väljare som trodde att SD var ett vänster-parti ( :-O ), ett parti som ifrångår praxis med hjälp utav en ledning som till stor del grundar sina värderingar utifrån ett förlegat ideal och som känner sig tvingade att hävda sig själva med hjälp utav järn-rör ute på stan när offentligheten inte ser på.."
    Okej. För det första vill inte SD stoppa invandringen. De vill minska invandringen med 90%, till samma nivåer som Danmark och Finland har.

Man kan inte skylla det politiska kaoset enbart på SD. SD vill bara få inflytande eftersom dom är det tredje största partiet. SD vill inte vara isolerade i fyra år, som dom första fyra åren i riksdagen.

Endast 10% av SD:s väljare placerar sig på vänsterkanten.

www.metro.se/nyheter/sa-placerar-sig-sds-valjare-pa-hoger-och-vansterskalan/EVHnlC!PSiS4tU77W2oA/

Frångå praxis är något som inte bara SD har gjort. Förra hösten frångick S, MP och V praxis när dom lyfte ut frågor från den dåvarande regeringens budget.

Det där med järnrör är bara så tramsigt att det ids jag inte svara på.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2014-12-31 11:15:05 följande:

Motionerna handlar om allt från införandet av spartanska fängelser för utländska medborgare, förbud mot böneutrop, åldersbestämning av immigranter, invandringssystem enligt ett poängsystem, avskaffandet av tolkservice för invandrare vid myndighetskontakter, förbjudande av religiösa attribut inom polisen, registrering av intagnas ursprungsnationalitet och invandrarbakgrund, förbud för polisen att verka för ökad rekrytering av minoriteter eller visst kön, till förbud mot dubbelt medborgarskap. För att beviljas svenskt medborgarskap ska den sökande vidare bedömas bli en tillgång för Sverige. Vidare förekommer ett antal mer eller mindre vildsinta förslag om ökade krav på icke europeiska asylsökande. En annan motion vill förbjuda fyrverkerier på andra nationers helgdagar. Bara vid vissa svenska högtider och särskilda tillfällen ska fyrverkeri kunna godtas. En motionär önskar stoppa den etniska diskrimineringen av svenska medborgare på arbetsmarknaden. Av partiprogrammet kan vidare bland annat utläsas att samkönade par inte ska få adoptera?

Sverige skulle bli ett fantastiskt land om alla dessa motioner blev till verklighet!
  • Gert
    KillBill skrev 2014-12-31 11:46:36 följande:

Gert, det är  SD motioner som ovan som gör att folk kallar dem för fascister...

Nä, SD är inte fascister, dom är bara konservativa.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 12:55:21 följande:
    Haha, du skämtar va? Roligt i så fall!
    Vet du vad en fascist är?
  • Gert

En majoritet av alliansväljarna vill se SD-samarbete och nästan en tredjedel av de rödgröna väljarna vill se ett SD-samarbete. SD-motståndet blir mindre och mindre. Glad Kanske har det sovande folket börjat vakna nu.

• Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 13:02:47 följande:
    Japp. Vet du?
    Definiera vad en fascist är. På vilket sett är SD ett fascistiskt parti? Det är bara din favorithistoriker Henrik Arnstad som anser att SD är fascister.

Alla andra statsvetare och historiker anser att SD är ett konservativt parti.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-31 14:20:26 följande:
    Sd grävde en grop och hoppade gladeligen i själva. Och sen plockade de fram offerkoftor i dussintal när övriga partier agerade efter sd's maktspråk. Sd vill ha ett odemokratiskt Sverige och det kommer övriga partier aldrig att acceptera.
    Ändå så vill en majoritet att partierna ska samarbeta med SD. Fast de andra partierna skiter i vad en majoritet vill.

www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-31 20:10:20 följande:
    När ska du sluta sprida desinformation? De siffror som presenterats visar att en majoritet av väljarna inte vill ha ett samarbete med Sd. Och de som var positiva var det i de frågor där partierna är överens. Och det har sd själva valt att inte samarbeta.

Det är Sd och inget annat parti som omöjliggjort samarbete, speciellt nu efter sd's maktspel.
    Hur läser du statistik egentligen?

Tycker du att partierna skall samarbeta med SD i frågor där man tycker lika eller tycker du inte det?

Totalt (förra mätningen i parentes)

Skall samarbeta: 47% (39)

Skall inte samarbeta: 33% (47)

En majoritet av väljarna vill alltså att partierna skall samarbeta med SD, medan en minoritet av väljarna vill att partierna inte skall samarbeta med SD. Observera att väljarna har svängt om i frågan från förra mätningen. För att citera Petter: "Vinden har vänt."

www.svt.se/nyheter/sverige/majoritet-bland-alliansvaljare-ar-for-sd-samarbete
Svar på tråden Varför hatar folk SD?