Inlägg från: Hummelnr12 |Visa alla inlägg
  • Hummelnr12

Varför hatar folk SD?

Dole Bananas skrev 2014-03-24 21:40:30 följande:
    Du har rätt, mina åsikter är väl grundande utifrån rådande verklighet och aktuell statistik och kan säkerligen sammanfatta den genomsnittliga Sverigedemokratens utgångspunkt - än om såklart stora skillnader oss sinsemellan föreligger på ett mer personligt plan

Varför du blandar ihop oss med den rök-inpyrda och ointellektuella sekt du själv företräder förstår jag dock inte, man kan läsa valfri krönika av Åsa Linderborg eller Anders Lindberg så har man enkelt sammanfattat ert sekt-liknande lynne i ett svep, det är som att få en smällkaramell av okunnighet, oikofobi och verklighetsflykt uppkastat i ansiktet bara av er blotta närvaro.

Lika obehagligt som fascinerande.

Du sprider rätt friskt med att alla är kommunister vilken av de olika grenarna i kommunismen anser du att vi tillhör? om man skall ta gamla Sovjet som var Stalinister så delade de ju synen på invandring som SD gör även synen på invandrare och intellektuella och olik tänkare. Marxismen är en rätt bra ideologi på pappret allas lika värde osv, sen att den inte funkar i praktiken är j som jag skrivit innan ingen annan ideologi som gör i heller.

Sen generaliserar du rätt friskt bland missbruk med, du vet att de flesta länder legaliserar cannabis, inte för att jag håller med om att det är rätt. 

Jag undrar om du vet vad missbruk egentligen står för?

Vissa i Sd skulle ju hållt sig borta från flaskan i alla fall det hade blivit lite mindre pinsamt då.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 21:49:49 följande:
    Nu läste jag inte ditt inlägg då jag haft oturen att stöta på din inläggs-historik tidigare och vet därmed att dina extrema åsikter inte är representativ för den frisinnade, demokratiske och påläste svensken.

Min dyrbara tid är för viktig för att kasta bort på vänsterextremt pladder - vars kontenta utgår ifrån att göra mitt fosterland Sverige fattigare, mer kriminellt och mindre demokratiskt.

Kim Jong Un hälsade dock att han behöver fler icke-tänkande kloner till sin trupp.

Då har vi samma förutsättningar för du kan ju då inte täna själv i heller eftersom du sväljer Sds dravel med hull och hår :)
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 22:32:23 följande:
    Det enda jag sväljer är verkligheten, tex att vi idag har över 150 utanförskapsområden gentemot dom 4 st vi hade 1994, tex att invandrare kostar enorma mängder skattemedel som gör att vi både måste höja skatter och skära ner i välfärden - något alla nationalekonomer stödjer.

Eller varför inte det faktum att brottsförebyggande rådet bestämt hävdar att invandrare begår mer brott. Om bostadsbristen ökar med fler invällare? hmm .. jo, jag misstänker det.

Jag skulle såklart ha samma åsikter än om inte SD fanns eftersom det handlar om vanligt sunt förnuft och att tolka statistik, jag vill göra det som är bäst för Sverige och det är jättebra att ett parti som SD finns som också vill det.

Tycker inte du det? Om du hade en vattenläcka hemma är jag helt hundra på att du skulle vilja vrida av vattnet. Varför råder destruktivitet och oikofobiska tankemönster då det gäller ditt hemland och inte ditt hem?
    Ja och du tolkar statistik med väldigt konstiga ögon om jag får säga vad jag tycker. Därför att jag inte tycker att vi har en vattenläcka, se på hur de har gått för Danmark sedan de stängde sin vattenläcka och varför de öppnar sina gränser igen? Danmark brukar vara ett av de länder som kommer upp.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12

När Åkesson skall komma till en gymnasieskola i Trelleborg så får eleverna inte ställa frågor till honom. Om detta händer så finns risken att eleven/erna kommer att tystas.........vad nu det betyder. På tal om demokrati. Inget att parti får besöka skolan återigen demokratiskt

Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 21:22:01 följande:
    En i stort mycket intressant artikel som är relevant bara i tangens med trådens ämne. Men även den stora filosofiska frågan åsido, så finns det intressanta stycken som dubbelt berör ämnet - styckena om hur vissa finska grupper vill "utplåna" den svenska minoriteten, till exempel.

magasinetneo.se/artiklar/krankta-av-fakta/
    Den var väldigt intressant och ledde till en hel del skratt. Han har en härlig allvarlig distans.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Philipsson skrev 2014-06-13 11:51:09 följande:
    Men du skrev ju:

"Ändå behandlas jag ofta illa pga att jag pratar engelska. Särskilt i den skånska landsbygden."

Det tolkar en svensktalande på under 80 år som att du inte talar svenska, eftersom de allra flesta svenskar kan kommunicera hyfsat på svenska; man behöver liksom inte påpeka det, att man "talar engelska".
    Om vi nu skall vara så, så heter det PÅ den skånska landsbygden inte i.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12

Jag har två frågor som SD röstare kanske kan förklara för mig, jag har frågat läkare och forskare men de kan inte ge mig svaret. Jag läste Sds principprogram och där talas det om något som kallas den mänskliga essensen, denna mänskliga essens skall tydligen vara väldigt avgörande. De skriver förvisso själv i programmet att de inte kan säga vad det är men invandrare har svagare mänsklig essens. Men som sagt ingen av de läkare eller forskare som jag pratat med vet vad den är. Om man läser mellan raderna i denna del av principprogrammet så vill man även ta upp ras biologin igen. Denna mörka del i svenska historien.

Nästa fråga i Sds valmanifest som jag skulle vilja ha ett svar på är vad är det svenska kulturarvet som skall bevaras? vad i det svenska kulturarvet är det så som är så viktigt och vad är det svenska kulturarvet är det som håller på att försvinna?  

Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12

Ingen som kan förklara den mänskliga essensen här i heller ?

Inte det svenska kulturarvet i heller rent konkret?

Sällan studsar en termos
Svar på tråden Varför hatar folk SD?