Inlägg från: UPPERCASE |Visa alla inlägg
  • UPPERCASE

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2013-12-22 14:33:49 följande:

Men eftersom Sd tjatar om att hjälpa på plats så måste man gång iallafall förklara HUR det ska gå till. Ta Syrien tex, hur ska de göra där? Lösa konflikten? Lycka till. Syrianerna lär tacka Sd för resten av sina liv om det lyckas eftersom de då kan åka hem, det lär många vilja.
    Mycket snack och liten verkstad alltså.
    Det går till på samma sätt som Röda korset, Röda halvmånen, Rädda barnen och andra hjälporganisationer bidrar, man hjälper till att se till att de människor som flytt får logi, sjukvård osv. 

Kul du nämner syrien förövrigt, jag har flera kompisar som är syrianer (kristet ortodoxa) som kommer rösta på SD av den anledning att Sverige tar in muslimer som trakasserar och förtrycker dom pga deras tro. De kom hit som flyktingar och nu har skiten kommit hit istället för i deras hemland.

Det är förövrigt vad hela kriget i Syrien handlar om (Om någon vill läsa på om detta istället för att göra massa antaganden. Syriens president (som är muslim) är tolerant mot andra religioner, detta ogillas av muslimska invånare och har dragit i gång detta krig, Och dessutom skänker Sverige pengar till dessa rasistiska rebeller men det är en annan historia).
    Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    ubåt skrev 2013-12-23 00:35:36 följande:
    Vi har redan närmare 400.000 arbetslösa i Sverige och behöver därför inte fler. Majoriteten av 40-talisterna har redan gått i pension och har blivit ersatta. Skulle det behövas fler i människor i framtiden, kan vi göra som på 60- och 70-talet. Nämligen "importera" den arbetskraft som behövs.
    Ja och det kommer sannolikt inte vara svårt att få tag på arbetskraft om situationen skulle uppstå. 

Invandringen vi har idag handlar dessvärre inte om arbetskraftsbrist, utan att politiker har velat få en företagsvänlig arbetsmarknad (dvs kunna dumpa lönerna.)

Men med facit i hand så har det ju inte utvecklats på det sätt som de hoppats och nu gör de vad de kan för att se ut som de jobbat för medmänsklighet istället för ekonomiska anledningar. 
  • UPPERCASE
    ubåt skrev 2013-12-23 00:41:09 följande:
    Men om invandringen nu är så lönsam - nu eller på sikt - alternativt det finns "fler ekonomiska faktorer av vikt"..

Hur kan det då komma sig att endast Sverige i hela världen kommit till den insikten? Varenda europeiskt land borde ju i så fall stå i kö - eller ständigt åka på raggningsresor för att få hit så många blivande lågavlönade det någonsin går?
    Det är ju enbart Sverige som har nationalekonomer av toppklass så klart. Och politiker som är ärligare än gud.
    Speciellt de etablerade partien, för det var ju inte dom som samarbetade med tyskarna i all hemlighet under krigsåren (Eftersom historik är så fruktansvärt viktigt i de här sammanhangen).

Och när vi ändå är inne på historik, så kan man fråga sig varför man ser på hit kommande flyktingar som oskyldiga personer. Och speciellt muslimer eftersom suni och shia muslimer krigat i tusentals år så blir jag bara konfunderad vad folk tänker med överhuvudtaget som tror att dessa blir fromma lamm när de hamnar i Sverige.
    Visst kommer det en del barn och flyktingar som inte aktivt varit delaktiga i krigen men det finns också en hel drös som haft ihjäl både en och två människor. Och att sedan tro att dessa passiva människor inte har lojalitet till någon släkting som är aktivt deltagande, att de sedan tar ut det på andra på flykting förläggningen är ju bara önsketänkande.
  • UPPERCASE
    Digestive skrev 2013-12-23 00:48:42 följande:

Riksdagens Utredningstjänst sågar den och nämner en rimlig summa om 19-50 miljarder.
    Stefan Fölster, professor i nationalekonomi, sågar den med följande uttal om saken; "Det finns idag inga beräkningar av nettoeffekten av invandringen, stoppar invandringen så kanske kunna spara kortsiktigt men vi förlorar långsiktigt."
    Lars Jagrén, chefsekonom på Företagarna, sågar den med följande uttal om saken; "Besparingar på invandring, integration och bistånd på mer än 50 miljarder bygger på oseriösa antaganden och saknar förankning i verkligheten." 
    Jan Ekberg, professor i nationalekonomi, sågar den medföljande uttal om saken; "Det går inte att räkna så."
    Li Jansson, nationalekonom på Svenskt Näringsliv, sågar den med följande uttal om saken; "Kalkylen är amatörsmässig och osannolik."

Hämtat ur en enda replik under Riksdagens Partiledardebatt den 16 oktober 2013 (tid: från och med 3:21:30) - 
    " rel="nofollow" target="_blank">

- och denna replik står knappast som ensam av sitt slag mot skuggbudgeten i dessa debatter, som har pågått i snart en hel mandatperiod.

Hur många sågningar önskas? Eller kanske det borde ställas en mer relevant fråga istället; vilken auktoritet ställer sig överhuvudtaget bakom Sverigedemokraternas skuggbudget?
    De övriga kan jag inte svara för, Men Jan Ekberg (Som är den som forskat överlägset mest på invandringen i Sverige) är ju väldigt roligt att han säger så när han själv kommit ut med flertal rapporter där han beräknat att invandringen kostar 

Dessutom så har du uttalanden som dessa han gjort; 
    http://na.se/asikt/debatt/1.2118763--vi-borde-lagga-krutet-pa-integration-

Och bara 2 år innan han gjorde det uttalande du nu refererar till så släppte han följande där han konstaterar att invandringen kostar Svenska staten ca 40 miljarder om året.

http://www.expressen.se/debatt/en-dalig-invandringspolitik-kostar---men-langt-fran-300-miljarder/
  • UPPERCASE
    ubåt skrev 2013-12-23 00:54:07 följande:
    Och jag har också vänner, bekanta som är assyrier. En av dem har ett gatukök. När jag kom dit en gång förra sommaren blev jag nästan överfallen av ägaren som nästan skrek (han satt och läste någon artikel i tidningen som handlade om invandringen) åt mig "NI SVENSKAR MÅSTE VARA VÄRLDENS ABSOLUT DUMMASTE FOLK" (som tar in alla dessa muslimer) och så berättade han att hans familj hade flytt undan muslimskt förtryck till Sverige på 70-talet och nu kände sig hotade och undrade om de måste fly igen.

Vilka som kommer att få deras röster? Gissa tre gånger.

Det här länder till eftertanke: www.skanskan.se/article/2013121 9/OPINION/131219137/1061/-/mordade-kristna-en-icke nyhet
    Jo några av mina syrianska vänner råkar vara aktiva i restaurangbranschen också. Vi har haft diskussioner om detta många gånger och det är liknande bakgrundshistoria där också.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-23 00:58:26 följande:

Jag tror inte en enda rektor har blivit anmäld för någon diskriminering, det är snarare så att att tiderna förändras och det har vissa i samhället lite svårt för. Och har någon blivit anmäld så är det säkert inte så svart eller vitt som vissa vill få det till.

Jag kan själv tycka att ett särintresse som kyrkan är inte ska få påverka mina barn i någon riktning, de ska själva få välja vad de tror eller inte tror på.

Nej, polisen ska inte behöva beskydda någon. Men seriöst, tror du inte Stefan Löfven har beskydd? Eller de andra politikerna? Det hade behövts beskydd när linje 17 blev attackerat av SMR också men det var inte tillräckligt. Men är det ett skäl till att Åkesson inte var med? Nej, han kör på konfliktlinjen och hävdar att det är alla andras fel att han inte är med. Sd är mästare på bortförklaringar.

Jag säger inte att du är ansvarig för nåt, bara påvisar att Sd:s rasism även finns nedskrivet i partiprogrammet som vissa säger är rumsrent. Kolla deras hemsida, klicka på vår politik och sen invandring.

Jaha så sjuksköterska blir man inte för att man vill alltså? Villfarelser även där, det är det yrket jag utbildar mig till och ingen i klassen har uttryckt såna åsikter. Snarare att de inte kan vänta tills de får examen så de får börja arbeta med det roliga yrket. Men vi kan prata jämställdhet a la Sd också när vi håller på. Sd gillar inte feminism förresten, visste du det? Och Sd anser att män och kvinnor har olika uppgifter här i livet som vi är skapade för och det ska man inte gå emot. Tillbaka till 1960-talet alltså. Kul va?

Ja Sd har extremistiska rötter och när man än idag ser igenom PK-ytan så finns rasismen kvar. Ska vi bara avfärda det som "busiga pojkar" som hittat ett sätt att försörja sig eller ta det på allvar?
    Jag vägrar låta rasismen stå oemotsagd och det finns mycket att reagera på.
    Detta står där du hänvisar till;

"Denna ansvarslösa politik har gjort att det ständigt skapats växande utanförskapsområden runt om i landet. Områden som när de byggdes betraktades som fina medelklasskvarter har förvandlats till segregerade områden där arbetslösheten och brottsligheten är hög.

Vi vänder oss emot det multikulturella samhällsbygget då det förutsätter splittring, utanförskap och även kräver att vi i Sverige ska anpassa oss till andra kulturer. Utgångspunkten måste vara att de som invandrar till Sverige ska anpassa sig till svensk kultur och svenska värderingar. Vi står upp för en öppen svenskhet där invandrare ska kunna bli en del av det svenska samhället. Vad som är viktigt för oss är att det finns en strävan hos de som kommer till Sverige att ta till sig svenska värderingar och bli en del av det svenska samhället."

Du verkar fritolka ganska bra om du får detta till att "invandrare gör mellanklasskvarter kriminella", att det förhåller sig så här är faktum. 

Vi har rosengård, rinkeby, husby, akalla osv osv att arbetslöshet och kriminalitet är högre i dessa områden än resten av landet kan du slå upp om du inte tror på det. 
    Att det är grov segration där säger tom invånarna själva och idiotiska organisationer som megafonen hade deras "utanförskap" som en av de största slagorden när de stöttade bilbränderna i husby, samt att de så klart även hade "Vi ska ta tillbaka förorten" när polisen dök upp där. 
  • UPPERCASE

Ken Ring säger faktiskt (för en gångskull) något riktigt klokt.

">

• UPPERCASE
    Orcha skrev 2013-12-27 22:59:27 följande:
    Ett gott tips är att be folk läsa på om humanism.
    Vad är det för fel på att älska sin nästa?

Alla dessa pro/con-sd-diskussionerna är jag sååå less på nu.
    Fan ge mig, och alla andra en kram, en skål, ett leende i mörkret säger mer än så mycket annat?

Ja.
    Jag ville ju ha en mysig jul utan sånt här dravel.Obestämd
    Men har någon forcerat dig in i den här tråden? 
  • UPPERCASE
    Orcha skrev 2013-12-28 08:25:58 följande:
    Den här diskussionen hålls dessvärre inte endast i den här tråden så jag uttrycker ett missnöje över den generellt.
    Har du problem med det?
    Jag har inte problem med att att du har svårt att skilja på trådar och trådar nej. Det är snarare ditt problem, jag tror däremot inte du ska gå in i en tråd och tro att du har auktoritet och bestämma vad som ska skrivas på det här forumet enbart för du bestämt vad andra ska göra när de har julledigt. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?