sjuttiofemman skrev 2013-12-23 00:58:26 följande:
Jag tror inte en enda rektor har blivit anmäld för någon diskriminering, det är snarare så att att tiderna förändras och det har vissa i samhället lite svårt för. Och har någon blivit anmäld så är det säkert inte så svart eller vitt som vissa vill få det till.
Jag kan själv tycka att ett särintresse som kyrkan är inte ska få påverka mina barn i någon riktning, de ska själva få välja vad de tror eller inte tror på.
Nej, polisen ska inte behöva beskydda någon. Men seriöst, tror du inte Stefan Löfven har beskydd? Eller de andra politikerna? Det hade behövts beskydd när linje 17 blev attackerat av SMR också men det var inte tillräckligt. Men är det ett skäl till att Åkesson inte var med? Nej, han kör på konfliktlinjen och hävdar att det är alla andras fel att han inte är med. Sd är mästare på bortförklaringar.
Jag säger inte att du är ansvarig för nåt, bara påvisar att Sd:s rasism även finns nedskrivet i partiprogrammet som vissa säger är rumsrent. Kolla deras hemsida, klicka på vår politik och sen invandring.
Jaha så sjuksköterska blir man inte för att man vill alltså? Villfarelser även där, det är det yrket jag utbildar mig till och ingen i klassen har uttryckt såna åsikter. Snarare att de inte kan vänta tills de får examen så de får börja arbeta med det roliga yrket. Men vi kan prata jämställdhet a la Sd också när vi håller på. Sd gillar inte feminism förresten, visste du det? Och Sd anser att män och kvinnor har olika uppgifter här i livet som vi är skapade för och det ska man inte gå emot. Tillbaka till 1960-talet alltså. Kul va?
Ja Sd har extremistiska rötter och när man än idag ser igenom PK-ytan så finns rasismen kvar. Ska vi bara avfärda det som "busiga pojkar" som hittat ett sätt att försörja sig eller ta det på allvar?
Jag vägrar låta rasismen stå oemotsagd och det finns mycket att reagera på.
Detta står där du hänvisar till;
"Denna ansvarslösa politik har gjort att det ständigt skapats växande utanförskapsområden runt om i landet. Områden som när de byggdes betraktades som fina medelklasskvarter har förvandlats till segregerade områden där arbetslösheten och brottsligheten är hög.
Vi vänder oss emot det multikulturella samhällsbygget då det förutsätter splittring, utanförskap och även kräver att vi i Sverige ska anpassa oss till andra kulturer. Utgångspunkten måste vara att de som invandrar till Sverige ska anpassa sig till svensk kultur och svenska värderingar. Vi står upp för en öppen svenskhet där invandrare ska kunna bli en del av det svenska samhället. Vad som är viktigt för oss är att det finns en strävan hos de som kommer till Sverige att ta till sig svenska värderingar och bli en del av det svenska samhället."
Du verkar fritolka ganska bra om du får detta till att "invandrare gör mellanklasskvarter kriminella", att det förhåller sig så här är faktum.
Vi har rosengård, rinkeby, husby, akalla osv osv att arbetslöshet och kriminalitet är högre i dessa områden än resten av landet kan du slå upp om du inte tror på det.
Att det är grov segration där säger tom invånarna själva och idiotiska organisationer som megafonen hade deras "utanförskap" som en av de största slagorden när de stöttade bilbränderna i husby, samt att de så klart även hade "Vi ska ta tillbaka förorten" när polisen dök upp där.