Thomas66 skrev 2013-12-30 18:49:58 följande:
Det är ju inte så att Sd finns bara för att massa lögner sprids, är tom ganska övertygad att div skitsidor som avpixlat och vad dom nu heter, har helt rätt i det dom skriver Dom hade inte haft någon effekt eller behövts om media gjort sitt jobb ( och jag förstår att det är ett riktigt Stort/ svårtt problem att välja vad man ska skriva) Men hade det varit ett normalt klimat så hade nassarna och vänsteranhängarna kunnat sitta själva och runka till sina sjuka idéer . Just nu känns det som kvällstidningarna är precis som rasistsidorna som ni kallar dom och det tycker jag är minst sagt sjukt.Men om jag ska vara ärlig så tror jag att det är ett Stockholmssyndrom vet att GT och lite andra mindre tidningar är rätt objektiva.
Håller helt med dig, dessutom hade inte ens en 10 del av alla Svenskar känt till Avpixlat om inte det varit för att Aftonbladet och div kvällstidningar haft hårdbevakning och hängt där. Det var så jag fick reda på sidan och hittils har jag inte hittat något "främlingsfientligt" i deras artiklar även om nyhetsutbudet selektivt till 99% handlar om just sådant invandrare gjort.
Allra mest blev jag faktiskt irriterad över alla som spydde skit och sa sig skämmas över att bo i Sverige när nyheten om att en man och hans barn blev misshandlade av ett gäng i Malmö, att det var ett invandrargäng som utfört dådet skrevs inte ett ord om i konventionella tidningen. Det var först jag såg det på avpixlat man började fundera och det var inte svårt att hitta "sanningen" i danska tidningar, som tillskillnad från Svenska uppenbarligen inte utför samma censur.