Inlägg från: themia |Visa alla inlägg
  • themia

Varför hatar folk SD?

Politisk härdsmälta skrev 2013-12-22 20:52:02 följande:
    Hat- och våldsvänstern manifesterar mot rasismen. Klart det går överstyr. Din fråga är varför SD inte vill ställa upp i sammanhang där scenen upplåts åt en pöbel som skanderar "Jimmie Åkesson - Skicka grisen till slakt"?Omdömet hos övriga 7 riksdagspartier lämnar en del övrigt att önska. Bedrövligt.

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/b.../
    http://www.dn.se/sthlm/karrtorp-blev-en-antirasistisk-folkfest/
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 15:18:23 följande:
    Nej, tack! tycker vi ska ha en befolkningsmängd på runt 9-10 miljoner och behålla vår storslagna natur - dit vår välmående befolkning kan vända sig till för att finna ro.
    Nu skulle det vara intressant att veta hur du tänkt dig att det ska gå till i ett land med ständigt ökande antal åldringar genom ökad livslängd ( den ojämförligt tyngsta delen av sjukvårdens kostnader),
    och samtidigt minskande antal arbetsföra som kan klara deras försörjning, om vi inte kan ta emot invandrare?
  • themia
    Santa in disguise skrev 2013-12-23 17:52:07 följande:

Nja, alltså det här har ju varit en effektiv skrämselpropaganda både från kommunisternas sida och de onda och lönedumpnings-glada blå-aristokraterna, allt för bibehålla massimporten av icke-svenskar. Motiven från dessa två genomonda sidor må vara olika men lögnen densamma.

Det har hetsats, stötts och blötts hur illa det kommer bli i Sverige då 40-talisterna går i pension, idag har dom nästan alla gått i pension och facit lyder typ såhär: Vi har nästan 400.000 arbetslösa i landet. Samma propaganda spreds då 30-talisterna fyllde 65, det blev inget kaos då heller.

Det här har blivit en av dom vanligaste flosklerna som sprids i kammaren idag - men det finns uppenbarligen inget fog för de tanklösas fantasier.

Du som Miljöpartist har säkerligen ägnat otaliga timmar till att studera Jan Ekbergs ESO-rapport, då kanske du också kommer ihåg att han tar upp det här ämnet? Men på ett ungefär skrivet han såhär: Invandring är inte lösningen på dom demografiska problemen - i synnerhet inte om man importerar bidragstagande utomeuropéer vars arbetsfrekvens inte uppnår 50%.

Det vi behöver är en familjevänlig Sverigedemokratisk politik som stimulerar det inhemska barnafödandet - du vet, etniska svenskar har alltid haft gynnsamma effekter på ekonomin(det är väl inte rasistiskt att påpeka den faktan?) Vi behöver ha tillbaka folkhemmet, alla Sveriges problem började med globaliseringen, massinvandringen och extremfeminismen.

Tage Erlander lär vrida sig i graven då han ser hur politruken Löfven misshandlar hans skötebarn - Socialdemokraterna
    Du vill alltså stänga Sverige.
    Ungefär som Nord-Korea

Tror inte att jag håller med där.
  • themia

Vi ska skicka nassarna till Syrien.

• themia
    Anton Chigurh skrev 2013-12-25 11:18:38 följande:
    Med nassarna, menar du alltså att 10 % ( ungefär ) av väljarkåren skall skickas till Syrien, och väl på plats i Syrien...vad har du tänkt skall hända med dom där ???

Skall dom se till att bli dödande i en synnerligen väl korrigerad artilleriattack, eller har du nåt annat i åtanke !!!

Bara undrar...
    Nej, jag bara surnade till på negressen ovan och svarade med samma mynt.

Med nassarna menar jag förstås endast nazisterna, och dom är inga 10%, på sin höjs en promille, men dom ställer till med alldeles för mycket elände för att vara så få.

I Syrien tänkte jag att dom skulle hjälpa de krigsdrabbade, behovet lär vara stort.
    (sen kan du kanske tolka in en viss sarkasm i mitt utfall)
  • themia

Varför hatar vi SD:

Saxat ur Dagens Nyheter 26 december 2013

"En frisk ekonomi förutsätter invandring och mångfald.
    Det är hög tid att svenska politiker börjar använda detta argument för att bemöta SD, skriver den brittiske ekonomen Philippe Legrain i tredje delen av ”Folkvandringens tid”.
    Philippe Legrain"

• themia
    o lyckan skrev 2013-12-29 02:21:39 följande:
    Ärligt talat tycker jag att det är tråkigt att den här tråden har fått leva vidare så här länge. 
    Och du har ju inte precis jobbat på att begränsa den.
  • themia
    Philipsson skrev 2013-12-29 12:02:32 följande:
    Det är bara indoktrinerade typer som håller med ett enda partis åsikter om allt. Själv sympatiserar jag alla och inget partis åsikter helt och fullt. T.ex. står jag på V:s sida angående "vinster i välfärden" och löneutjämning. Å andra sidan är jag för S' pragmatiska men ändå relativa rättvisa syn på arbetsmarknaden. Å den tredje sidan är jag för Sd:s värdekonservativa syn på aborter och EU-kritik och i viss mån kritiken mot den förda invandringskritiken. Å den fjärde sidan sympatiserar jag mer med Alliansens syn på privatlivets frihet än med de röd-grönas.

Sen finns det en massa saker jag är emot hos nämnda partier också.

Vad jag kommer att rösta på 2014? Vet ej ännu. Kanske inte alls.
    Visst är det så, men tänker man efter så är det alltid något parti man står lite närmre.

Att inte rösta alls, är att skänka bort sin röst till någon annan, vars åsikter man kanske inte alls delar.
  • themia
    effemgea skrev 2013-12-29 23:25:53 följande:
    Ja, jag tycker att det är  högt i tak, därmed inte sagt att taket inte kunde vara högre. Men jag skulle vilja påstå att det tak sverigedemokrater upplever att de slår huvudet antingen är självkonstruerat eller också vad andra ser som ett anständighetens golv.
    Mitt i prick! Skrattande
  • themia
    Philipsson skrev 2013-12-30 00:41:44 följande:
    Bara en sån sak som att många svenskar vore helt beredda att överge den viktigaste kulturbäraren av dem alla, nämligen språket, det svenska språket, och det utan att ha blivit militärt invaderade. 
    Och vilken är din källa för det påståendet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?