M Y L F skrev 2014-02-27 17:21:09 följande:
Fast invandrare är ju mer brottslingar än andra. Hur kan det vara rasistiskt att påpeka det? Hur kan det vara rasistiskt att påpeka att det är en ansvarslös invandring som vi har? Vi har inte råd ! Vi får stora ekonomiska påföljder med invandringen av det slag som vi har. En är ju brottsligheten. Måste citera från en blogg Frågan är vem som har rätt om invandringens ekonomiska konsekvenser. Intellektuella lättviktare som Erik Ullenhag eller tunga nationalekonomer som Astra Lindbeck? De förmåner en nation lyckats skaffa genom att ha en framgångsrik ekonomisk utveckling under 100 år , de kan man inte erbjuda resten av världen utan att vårt system går omkull.
Är dom verkligen det, mer brottslingar, det beror väl på hur man väljer att se på det, och frågan är varför du väljer att se det som du gör?
Så du erkänner att anledningen till att du vill att media ska ange etnicitet är för att du ska kunna peka ut en viss grupp som er brottsbenägen än andra?
Har vi råd, jag är övertygad om att vi har råd gott och väl om vi omfördelar våra resurser så att inte ett fåtal gagnas på bekostnad av dom svaga grupperna, som gamla, barn och sjuka.
Det är sjukt hur mycket rikare dom rikaste blivit dom senaste åren, samtidigt som det dragits ner på välfärden till alla andra.
Det vill jag se en ändring på, men problemet är inte invandrarna och lösningen är inte sd.
Du skrev att du inte är sd, av ren nyfikenhet står du ännu mer till höger alltså, har jag förstått dig rätt då?