Philipsson skrev 2014-11-27 01:22:19 följande:
Du gör ditt bästa för att undvika sakfrågorna, i vanlig ordning; när nu M lanserar förslag som gör att de närmar sig Sd så vill du slippa diskutera det, utan börjar babbla om formalia som inte har med saken att göra. Du stoppar huvudet i sanden!
Jag skrev ett inlägg med hänvisningar till SVT där saken diskuterades, men tyvärr tog FL bort det, och jag ids inte skriva ett nytt. Hade du varit intresserad hade du ju kollat upp det själv. Men du verkar göra ditt bästa för att undvika nyheter om verkligheten.
När det gäller Aschberg så är ju också det en pseudodiskussion. Han är av judisk släkt, punkt, och än sen då? Huruvida han själv identifierar sig som jude eller inte, vet varken du eller Svt. Du babblar om att judendom ärvs på mödernet, men vem som helst vet ju att det inte är så enkelt. Det varierar. I grunden är det en identifikationsfråga. Om du är så intresserad av RA får du väl starta en tråd om det.
Dock, som sagt, detta är en pseudofråga, som de som vill slippa diskutera sakfrågor, ägnar sig åt.
Philipsson skrev 2014-11-27 01:34:06 följande:
Du påminner om tidningsledningen i den där filmen med Clint Eastwood, True crime. En lirare är dömd till döden, oskyldigt, ska det visa sig. Istället för att granska fallet, hänger den tidning Clintan är journalist på, upp sig på att åklagaren är en man, och börjar fråga sig varför det finns så få kvinnliga åklagare inom åklagarväsendet! Man upphöjer en pseudofråga till huvudsak!
Att killen sitter i dödscell, skiter ju tidningen i. Ja, bortsett från Clintan då, som räddar honom undan e-stolen till sist. Clintan står liksom för förståndet i filmen.
Nej, du förstår inte, vilket jag inte heller förväntat mig.
Det är mycket möjligt att det står att Aschberg är jude i ditt husorgan Metapedia, men det är ju just ett exempel på en nazistisk kloak.
Om en sverigedemokrat kallar Aschberg för juden Aschelberg ja då är det hen som ska belägga att Aschberg är jude och så kanske lära sig skillnaden mellan öknamn och smeknamn.
Kräket påstod nämligen att Aschelberg var ett smeknamn.
Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.