Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Svt skrev 2014-11-25 09:54:24 följande:
    Jag är klar med mina åsikter. Anser du att det var något fel med påståendena, eller ville du bara bygga en agenda?
    Javisst. På vilka grunder kallar du Aschberg jude? Judendom ärvs på mödernet, mig veterligt var hans farfar jude? Har du en naxzistisk syn på vem som är jude?

Varför kallar du honom Aschelberg, alltså juden Aschelberg.

Sen tycker jag rent generellt att ditt inlägg sammantaget är ett exempel på den sorts avföring som får en kloak att dofta som ett parfymeri vid en jämförelse.

Det är ju en skam att FL låter dig uträtta dina behov här på ett familjeforum.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 14:34:03 följande:
    Förlåt. Antar det bara är du och dina gelikar som får hata lite här. Förstod att det var så.
    Nja, strålningen som du tar emot när du får uppenbarelser om att jag hatar och andra kastar gatsten den saknar relevans för verkligheten. Men det är inte mycket att orda om detta, SD är ju ockult sekt i mångt och mycket.

Jag tycker faktiskt att det är betydligt allvarligare när du inte fått blöjan bytt och den börjar läcka, det blir så brunt då - som i inlägget jag citerar där du går till storms mot juden Aschelberg, d v s Robert Aschberg
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.

-------------------------------------------------------------------

Ved du förresten om det är mycket vanligt inom SD-sekten att man grymtar om judemedia och juden Aschelberg?
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 14:59:39 följande:
    Varför citerar du det inlägget på varje sida? Om du känner dig så kränkt, gör en signatur av det. Så kanske jag kan hjälpa några här inne med världsbilden.
    Jag tycker det är kännetecknande för den sverigedemokratiska kulturen - och ett alldeles utmärkt exempel på hur främmande den kulturen är för oss svenska och svenska tänkesätt. Juden Aschelberg och judemedia!
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-26 16:57:26 följande:
    Varför förklarar du istället inte vad det är som gör dig så upprörd?

Tycker du att man inte får säga ordet j.de, eller att våra stora mediabolag inte ägs, styrs eller drivs av j.dar?

Men ja, fortsätt spamma du. Det borde väl man bli avstängd för om något?
    På vilka grunder kallar du Robert Aschberg för juden Aschelberg och varför lallar du om judemedia?

Judendom ärvs på mödernet så frågan är välmotiverad.

Jag tror inte att Robert Aschberg anser sig vara jude, men det gör du - varför?
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-26 23:24:16 följande:
    Vadå "tror inte". Om du nu inte vet, varför opponerar du dig då?

Jag tror inte att du kan förstå det, men jag kan ju försöka.

Det  är inte jag som har kallat Aschberg för juden Aschelberg utan en från SD-sekten. Det är alltså inte jag som ska bevisa att han inte är jude, utan den som kallar honom juden Aschelberg som ska förklara sig.

Jag undrar alltså på vilka grunder hen klassar Aschberg som jude eftersom judendom ärvs på mödernet och mig veterligt så var Aschbergs mor inte judinna. 

Men jag förväntar mig inget svar lika lite som jag förväntade mig ett svar från dig när du påstod att en DN-artikel handlade om anhöriginvandring och sen krumbuktade dig i evighet för att slippa erkänna att du inte förstått artikeln.

Jag har googlat lite på "juden aschberg"och det blir inga seriösa träffar utan man kommer till nazistsajter av olika slag, några direkt obehagliga med utlämnande av personuppgifter till misshagliga personer och  uppmaningar om att höra av sig till dem.

Min gissning är att sverigedemokraten hade glömt var hen befann sig när hen skrev inlägget, alltså att det var ett misstag att kloakstanken skulle bli så tydlig.

Jag gissar att nedanstående är säkert vardagsmat för kloakdjuren men anser att det stinker ju på en familjesajt.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-26 23:35:22 följande:
    Hen är av sorten som gissar friskt och inte sysslar med fakta.
    Nej men är du i farten nu när svt-bilden har fått störningarGlad

Hur går det med den där undersökningen du skulle ta fram som visar att SD-riksfdgsledamöterna inte har den våldsamma överrepresentation som visas i en annan tråd.

Var det något du gissat dig till och sen bara snöt ur näsan  utan att förstå att innehållet skulle synas.Skrattande
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:22:19 följande:
    Du gör ditt bästa för att undvika sakfrågorna, i vanlig ordning; när nu M lanserar förslag som gör att de närmar sig Sd så vill du slippa diskutera det, utan börjar babbla om formalia som inte har med saken att göra. Du stoppar huvudet i sanden!

Jag skrev ett inlägg med hänvisningar till SVT där saken diskuterades, men tyvärr tog FL bort det, och jag ids inte skriva ett nytt. Hade du varit intresserad hade du ju kollat upp det själv. Men du verkar göra ditt bästa för att undvika nyheter om verkligheten.

När det gäller Aschberg så är ju också det en pseudodiskussion. Han är av judisk släkt, punkt, och än sen då? Huruvida han själv identifierar sig som jude eller inte, vet varken du eller Svt. Du babblar om att judendom ärvs på mödernet, men vem som helst vet ju att det inte är så enkelt. Det varierar. I grunden är det en identifikationsfråga. Om du är så intresserad av RA får du väl starta en tråd om det.

Dock, som sagt, detta är en pseudofråga, som de som vill slippa diskutera sakfrågor, ägnar sig åt.
    Philipsson skrev 2014-11-27 01:34:06 följande:
    Du påminner om tidningsledningen i den där filmen med Clint Eastwood, True crime. En lirare är dömd till döden, oskyldigt, ska det visa sig. Istället för att granska fallet, hänger den tidning Clintan är journalist på, upp sig på att åklagaren är en man, och börjar fråga sig varför det finns så få kvinnliga åklagare inom åklagarväsendet! Man upphöjer en pseudofråga till huvudsak!

Att killen sitter i dödscell, skiter ju tidningen i. Ja, bortsett från Clintan då, som räddar honom undan e-stolen till sist. Clintan står liksom för förståndet i filmen.

Nej, du förstår inte, vilket jag inte heller förväntat mig.

Det är mycket möjligt att det står att Aschberg är jude i ditt husorgan Metapedia, men det är ju just ett exempel på en nazistisk kloak.

Om en sverigedemokrat kallar Aschberg för juden Aschelberg ja då är det hen som ska belägga att Aschberg är jude och så kanske lära sig skillnaden mellan öknamn och smeknamn.

Kräket påstod nämligen att Aschelberg var ett smeknamn.

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-27 09:47:18 följande:
    Jag förstår mycket väl, att du blott är intresserad av skendebatter, som den demagog du är.

Jag föreslår att du startar en tråd om hr Aschberg.
    Nja, jag anser att judehatet hos många SD-aktivister i allra högsta grad är relevant i en tråd som handlar om varför den sverigedemokratiska subkulturen inte låter sig förenas med svenska traditioner och svensk värdegrund.

Googlar man på "juden aschelberg eller juden aschberg får man i princip inga träffar som avser Robert Aschberg utanför de bruna kloakerna.

Jag skulle väl  snarare vilja påstå att det är mer på sin plats att du startar en tråd om hur det går till när du åkallar nazistiska Metapedia i dina spaningar efter batikhäxor. Men - på  något sätt så tycker jag trots allt att dina uppenbarelser om vilka som är batikhäxor, dina länkar där du inte förstått texten du länkar till och dina återkommande psykiatriska diagnoser ganska väl illustrerar ett sverigedemokratiskt intellekt och alltså fungerar som en indirekt uppvisande av en sverigedemokratisk karaktär - vilket ju inte är helt fel i en tråd som handlar om SD-sekten.

Att däremot en person som brukar hänvisa till nazistiska Metapedia inte känner stanken av judehat -tja, det förvånar mig inte alls.
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 18:07:43 följande:

Okej, nu har jag varit borta i en vecka. Varför kan man ju fråga bokstavskombinationen. Men vad har hänt med diskussionen? Hur blev judar och nazister föremål för debatten? Är det ännu ett nytt försök att kleta smuts a´la guilt by association av de rabiata SD-hatarna?

Men stackars dig har de varit så elaka mot dig.

Hade du haft haft något hyss för dig.

Hoppas du kommer över traumat - för vad är  väl ett syriskt krigsdrabbat barns lidande mot den enorma oförrätt som drabbat en sverigedemokrat som blivit avstängd från FL

Inte konstigt att du vill skrika ditt trauma för hela världen.

Jag bjuder på lite Emeli Santé som plåster på såren, tanken är att du ska kunna identifiera dig med sångens tema och tänka att det är dig den handlar omDrömmer

• FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-28 00:10:27 följande:
    Källa på att Metapedia är en "nazistisk" sajt?

Du strör en massa okvädingsord runt dig, men alla märker vi ju att den store hataren, är du. Knappast mitt fel att du är en batikhäxa, som tar illa vid dig för att jag använder uttrycket.

Du kan kalla mig för nazist om du vill, om det ger dig nåt, men upplysningsvis så har jag ingenting emot vare sig judar, zigenare eller svarta, handikappade, utvecklingsstöda, homosexuella, eller andra grupper som nassarna ogillade. Däremot ogillar jag miljöpartister och batikhäxor. Är man nasse då?
     Ser att Nihka redan har hjälpt dig lite - och dessutom visat hur enkelt det är att förklara att man haft fel om man inte är så där pimpinett som du.

Min förklaring hänger ihop med att du anser att det är en pseudofråga att ta upp sverigedemokraters behov av att kalla Aschberg jude.

Inte alls, Aschberg är knappast troende jude och jag betraktar honom som etnisk svensk inget annat - men självklart är jag medveten om att det finns och har funnits andra synsätt på vem som ska betraktas som jude. Och då är vi tillbaka i nazismen.

Så ja, batikhäxespanare och nazister ser det säkert som en självklarhet att han är jude - hans farfar var ju jude.

Enligt samma debilt rasistiska betraktelsesätt skulle jag vara italienare eftersom jag har italienskt påbrå.

Aschberg är alltså lika mycket etnisk svensk som den som har behov att kalla honom jude är nazist.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?