Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Svt skrev 2014-11-20 18:18:44 följande:
    Man visste att den skulle komma...

Samtidigt står ni bidragshycklare och klappar i takt vid sidlinjen. Varför sa ni inte nej till barnbidrag, föräldrapenning, underhållsbidrag, bostadsbidrag och sjukersättning?

Just det...
    Tja, barnbidrag har han väl rätt till vad jag förstår.

Och även Åkesson kan få föräldrapenning om han väljer att vara hemma med sitt barn, kanske precis vad han skulle behöva - lite vardag och normalitet i tillvaron.

Underhållsbidrag. Hur menar du att Åkesson borde få det?

Och bostadsbidrag kan han väl rimligen inte vara berättigad till, inte med en sammanlagd lön på över 100.000 kronor i månaden.

Sjukersättning är ju just vad han får, och detta samtidigt som han får ersättning från riksdagen och från partiet, tillsamman 100.000 kronor i månaden

Tja, den nya adeln skäms verkligen inte för att de förser sig av skattebetalarnas pengar. Inte konstigt att politikerföraktet blir allt mer utbrett.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 18:58:44 följande:
    Kan det vara så att ditt hat egentligen bottnar i avundsjuka?
    I analogi med att toksektens anhängare är avundsjuka på asylsökande som enligt sekten lever i lyx i slott och herrgårdar.

Nej, jag tror inte sekten verkligen tror att asylsökande lever ett lyxliv i Sverige jämfört med oss svenskar. Och jag vet ju att jag knappast är avundsjuk på Åkesson.

Men vill du skicka mig 100.000 i månaden så är det helt ok, men iom att vi är anonyma här så kan du väl i stället skänka pengarna till läkare utan gränser och låtsas att det är till fdmga.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-20 19:11:47 följande:
    Skrattande

Nej, de övriga partipolitikerna brukar mest utnyttja andras pengar. En del drar till Thailand och festar loss och andra drogrånar.
    Nja. Nu har vi ju precis gått igenom riksdagspolitikernas brottsdomar. Sd hade en våldsam överrepresentation, 600 procent tror jag det var.

Narkotikabrott, misshandel och förtal var vanliga brott bland SD-folket.

Bland sjuklövern fanns det en obetald tv-licens.

Menar du att detta är fel och att det finns en sjuklöverriksdagsledamot som är dömd för rån och narkotikabrott.

Vem är detSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 19:11:23 följande:
    Ja, det verkar vara en röd tråd. Sist jag var här var det mycket gnäll från vederbörande om någon som varit på restaurang. Tydligen skar det hemskt i ögonen
    Restaurang?

Nog tycker jag att Åkesson kan få gå på restaurang om han vill, det är väl heller inte så särskilt många restauranger som har spelautomater, om detta till äventyrs skulle kunna vara för frestande.

Jag tror att det kan vara någon av dina uppenbarelser bara. har man många kan det säkert bli så att det blir en smula gränslöst mellan fantasi och verklighet.

Men rätta mig om jag har fel - jag väntar ju redan på att svt ska rätta mig när jag påstår att det inte finns någon sjuklöverriksdagsledamot som dömts för "drogrån".
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 20:14:16 följande:
    Att du har problem att läsa när du är i affekt vet jag redan, du behöver inte visa det varje gång jag råkar dyka upp här
    Nja. 

Lägg inte dina läs- och skrivsvårigheter på mig.

Men om du tar fram det där restaurangbesöket som du hade någon minnesbild av så lovar jag att  förklara för dig vad det står i inlägget

Jag antar här att du trots allt har någon flyktig minnesbild av att jag har anmärkt på Åkessons restaurangvanor, det vore ju synd om det helt och håller ärt något du snutit ur näsan "O".

Om du tänker efter lite, kan nog öven du förstå att ditt näsinnehåll inte passar på en restaurang.

Nu har jag inte tid med dig på ett tag. Ta gärna fram mitt inlägg - alternativt kan du väl be någon torka upp efter dig.

Det blir så kletigt annarsSolig

Så här var konsistensen på det du skrev eller snöt ut: "Sist jag var här var det mycket gnäll från vederbörande om någon som varit på restaurang. Tydligen skar det hemskt i ögonen "
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-11-20 20:29:29 följande:

Nu är väl inte Åkesson ensam om att ha uppburit både riksdagslön och sjukpenning? Vill minnas att det var ett himla rabalder för ett par år sedan om en annan minister eller riksdagsledamot som gjorde likadant?

Nu har väl Åkesson inte bara sjukpenning och ersättning från riksdagen utan också partiledarlön, sammantaget 100.000 kronor i månaden för att som han uttrycker det få ladda batterierna.

Men naturligtvis är det precis lika olämpligt om någon annan politiker  har trott sig tillhöra ett frälse som omfattas av andra moralregler än folket de påstår sig företräda.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-20 20:55:56 följande:
    Får Ekeroth också gå på lokal?

Gick inte så bra på Södermalm, när rabiata hatare gick till attack, så SÄPO fick rycka in.
    Jepp, det tycker jag han ska få om han uppför sig ordentligt.

Jag gissar precis som du att det var Ekeroths restaurangbesök "O" syftade på och det var väl därför hen blev mig svaret skyldig.

Tidigare i den här tråden när detta ämne var aktuellt så skrev jag att jag tyckte det var fel att slänga ut Ekeroth. Min principiella inställning är att man ska behandla sverigedemokrater som folk om de förmår bete sig som folk.

Men när de tror sig veta att man hatar sverigedemokrater eller fått för sig att de har någon slags förmåga att avläsa vad man har i lön så kan man på goda grunder avfärda dem som strålkärringar.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-20 20:28:43 följande:
    Okey, vi tar om det. jag måste väl få svara när du inte fattat korrekt?
    Teflonet i denna tråden är ju överjävligt, inläggen halkar ju av innan man tryckt på skicka
    Mm, det brukar bli många hål i tråden när du är i farten, inte mycket att gnälla över. Det är ju ändå inga stilistiska konstverk vi presterat. Tja, inte bryr jag mig om några av mina inlägg tas bort iallafallSkrattande

Till restaurangbesöket.

Jag tror att du fått det där om bakfoten. Jag minns inga andra restaurangbesök som tas upp i den här tråden än Ekeroths.

Och om du söker upp den diskussionen så kommer du att  finna att jag tyckte det var fel att slänga ut honom. 
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-11-21 10:17:37 följande:

Så, vad kommer nu att hända?

M flörtar uppenbarligen med Sd. Därav Svantessons utspel igår.

Sd kommer självklart fälla regeringen nu i december, det blir nyval till våren, och Alliansen tar sedan över. Sd blir då stödparti till alliansen.

Hade de i S varit smarta, skulle de ha gjort samma sak som M nu gör, d.v.s. skärpa invandringspolitiken. Då hade de kunnat fortsätta regera.

Men nej, dagens S-politiker är inte av den gamla stammen. Förr bestod S-ledningen av intellektuella pragmatiker. Det var bra för Sverige. Numera består S-ledningen av idealistiska klantskallar, som bråkar internt och ger bort makten till högern, istället för att ta makten och förvalta den på bästa sätt.

Att bilda regering med Mp var ett gigantiskt misstag.

Just ja, dina länkar från igår. Jag kanske kan hjälpa dig en smula.
    Philipsson skrev 2014-11-20 08:22:31 följande:

Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545

För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron/

Vem var det som sa att Sd inte har nåt inflytande...? :)

Den första länken fungerar nog om man tar den så här

tinyurl.com/m8bw7mk

Och så var det det där med den andra artikeln. Den har du inte förstått, den handlar inte alls om det du påstod, kritiken mot Billström berörde inte anhöriginvandring utan hans uttalande handlar om vilka som gömmer papperslösa.

Min uppfattning är att mycket av den sverigedemokratiska omvärldsbeskrivningen direkt kan relateras till så tydliga exempel som ditt - alltså att du i detta fall inte kunde tillgodogöra dig texten i artikeln.

I övrigt är det alltid roande att få ta del av dina uppenbarelser. I detta fall Svantessons  motiv samt vad som kommer att hända politiskt framöver.

I den sverigedemokratiska sagoberättelsen är berättaren nästan alltid allvetandeSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-11-21 14:16:43 följande:
    Philipsson länkar ofta till sidor som inte säger något om det han påstår. Märkligt.
    Jo, jag har noterat fenomenet för många fler sverigedemokrater än hen.

Rent generellt så är det ju slående hur illa beställt det är med läsförståelsen hos många sverigedemokrater - och då är ju läsförståelse trots allt bara ett första steg, om än ett helt nödvändigt, till att man ska kunna sätta in en text i ett sammanhang.

För om det är illa beställt med läsförståelsen så är det ju knappast bättre bevänt med källkritik och analys.

Sverigedemokrati är faktiskt ett mycket egendomligt fenomen - ett exempel på hur en stor del av en grupp människor medvetet eller omedvetet har valt att avveckla så gott som all tankeverksamhet eftersom de redan tror sig ha svaret på allt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?