Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-03-16 11:35:24 följande:
    Visst finns det en överrepresentation, men den är många, många, många gånger större gällande gruppen män och jag går inte runt och är rädd för alla män eller mear att vi ska stoppa antalet eller skicka iväg dem. Många av våra invandrande män befinner sig dessutom i åldersspannet där män generellt statistiskt löper större risk att begå vissa typer av brott. Vi har ju med invandringen fått en minskande medelålder.

Statistiken du hänvisar till är för brott begångna och för brottsmisstänkta för åren 1985-1989 (BRÅ 1996:2) och för åren 1997-2001 (BRÅ 2005:17). Nu har det gått 14 år igen så det kanske kommer en ny rapport.
    En ny rapport vore väldigt intressant.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:39:36 följande:
    Om inte de rasistiska krafterna hade utnyttjat situationen hade man inte behövt demonstera mot rasisim. Rasisterna använde flickan som en bricka i sitt spel.

Det hade jag säkert tyckt i den stunden eftersom jag troligtvis hade varit förblindad av hat, men det innebär ju inte att andra måste vara det, eller att jag måste fastna där.
    Eller så var de trötta på invandrarrelaterade brott?
    Hursom så var demonstrationen jävligt onödig och ett hån mot flickan.
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-16 11:54:13 följande:
    Ne, det var inte alls så svårt. Undersökningen tog några år. När jag kör en äldre kund brukar jag fråga om vad kunden tyckte om 60-talet. Givetvis fick jag betalt genom taxiresan.
    Ha ha. Bra tänkt.
    Jag har samma erfarenheter när jag talar med äldre kollegor. Den gemensamma nämnaren var att de flesta kände sig tryggare. Man låste inte dörren. De tycker att Sverige blivit rått och kallt och att det beror mycket på invandringen. Och att de är trötta på att bli sönderbeskattade i sina företag när pengarna ändå inte verkar komma skola och sjukvård tillgodo. Lyckligtvis röstar de SD.
    (och jag behöver ingen lektion i om att SD röstar bla bla bla, huvudpunkten var trygghet)
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 11:57:54 följande:

Om du inte har belägg för dina påståenden om fabricerade attentat så undrar jag var du får det ifrån? Du vet avpixlat har rätt låg trovärdighet då inte heller de har belägg för sina påståenden. Sd-politiker har i SVERIGE iscensatt attentat mot sig själva vilket har bevisats, det väger lite tyngre än nån imam i Frankrike som enligt dig gjort så.
    Du menar att misshandeln av den här SSU-tjejen var fabricerat, har du något bevis för det?
    www.larepubliquedespyrenees.fr/2014/01/18/l-ancien-imam-de-la-mosquee-de-pau-doit-quitter-la-france,1174790.php

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 11:57:54 följande:

Om du inte har belägg för dina påståenden om fabricerade attentat så undrar jag var du får det ifrån? Du vet avpixlat har rätt låg trovärdighet då inte heller de har belägg för sina påståenden. Sd-politiker har i SVERIGE iscensatt attentat mot sig själva vilket har bevisats, det väger lite tyngre än nån imam i Frankrike som enligt dig gjort så.
    Du menar att misshandeln av den här SSU-tjejen var fabricerat, har du något bevis för det?
    Avpixlat anger alltid källa. Det är mer än man kan säga om dig.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 12:42:23 följande:
    Missnöjesparti såsom i att folk tröttnat på att nästan alla andra partier tycker mer eller mindre samma i grundfrågor. Vilket SD iofs också gör, då de röstar med andra partiers förslag. Deras tjafs om sjuklövern mynnade snabbt ut i en åttaklöver.

Du vill att Sverige ska förbli ett öppet land, men du rösta på ett parti som är emot det!?

Men snälla Errol, det fanns kravaller LÅNGT innan Husby. 68-revolterna, bara för att ta ett uppenbart exempel. Vi hade raggarbråk, vi har haft folk som jagat "tattare"... att tro att Husby har något med invandring att göra...
    Om Husby inte har något med invandring att göra undrar jag varför integrationsministern är så involverad....?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 12:44:42 följande:
    Inget konstigt med chock efter två år. Fan, vietnamveteraner kan leva i shellshock resten av livet.

Märkligt det där, folk är helt med på att våldtäktsoffer är "förstörda för livet", men "vanliga" våldsoffer ska bli okey efter ett par år?
    Jag har aldrig sagt något om våldtäktsoffer kontra våldsoffer. Och nej, jag tror inte att hennes språkproblem idag beror på incidenten för 2 år sedan. Faktiskt. Och jag skulle inte jämföra henne med en krigsveteran heller.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 13:22:55 följande:
    Hur är det att spotta tjejen i ansiktet? Det vore att spotta henne i ansiktet att demonstrera för rätten att våldta, eller att kalla henne lögnare, eller att man ska fria våldtäktsmannen/männen i domstol. Men så har inte skett. Inget om henne har sagts emot eller nedvärderats. Det är DIN tolkning att antirasism är att "spotta henne i ansiktet", och det är, tycker jag, en milt sagt intressant tolkning.
    Att familjen lämnade orten under demonstrationen för att de kände sig kränkta tycker jag räcker.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 13:34:01 följande:
    Och då var vi där igen - de röstar på SD för att få det bättre, men SD förråder dem och sänker skatterna för de som redan har det bäst, samt för bankerna. Hej, hur känns det att vara grundlurad liksom? Obestämd
    Ja de har ju egna företag och god ekonomi?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 13:35:37 följande:
    Man kan ange källa, men källan ska också vara relevant. Att dessutom (medvetet) feltolka källan, överdriva vissa aspekter och ljuga om hur de ska uttolkas, som Avpixlat ofta gör, gör att dera källhänvisning blir helt meningslös. I en akademisk värld hade de fått "Icke utan beröm mycket väl underkänt" för den sortens källhantering.
    Jag läser alltid originalkällorna och bildar mig en egen uppfattning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?