Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Cal XVI Gustf skrev 2014-05-24 18:46:11 följande:
    Du skriver ju det själv... MP slipper kritisk granskning Glad

Tror också att det kommer ändras om MP ska ingå i regeringen.

Det är när det gäller Fi som jag tycker att det skett en stor förändring i mediarapporteringen. Håller du inte med om att de fått mycket publicitet (och inte så mycket kritik) i traditionell media senaste månaden?
    Visst, gör jag det. Men min tes är att du inte kan förklara en plötslig framgång för MP i opinionen med att de inte granskas lika kritiskt som andra partier i traditionell media- om de aldrig har granskats lika kritiskt

Vad gäller publiciteten kring F! är min minnesbild lite otydlig. Jag minns det som att de fick mycket okritisk publicitet i början, sen hände det något. Det blev bråk kring Tiina Rosenberg och mycket publicitet riktades mot henne - och hon var väl inte något vallokomotiv, precis, i så fall ett urspårat sådant. Sen blev det tyst, mycket tyst.

Och nu skrivs det om dem igen - men skrivs det om dem för att det går bra för dem eller går det bra för dem för att det skrivs om dem.

Jag tror att det går bra för dem för att det skett en politisk polarisering i och med SD - och partier som framstår som motpoler till SD gynnas av den polariseringen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-24 22:52:46 följande:
    Så AVPIXLAT "polariserar"!?

Vad gör då Dagens arena, ETC och andra feministtidskrifter som batikhäxorna på våra allmänfinansierade bibliotek älskar att köpa in (vilket betyder att tidskrifterna i praktiken också är skattefinansierade)? Skulle inte de "polarisera" då?
    Jo, det är klart att jag förstår att du provoceras av de kvinnor du kallar batikhäxor. Nu tror jag inte att batikhäxeinvektiven är så frekventa på avpixlat. Googlar man batikhäxa verkar benämningen mest användas av antingen grupper som tycker SD är för mesiga alternativt pojkar som aldrig blev män.

Klart att feminismen provocerar de här grupperna, men inte börjar vanligt folk att mässa om batikhäxor när de ser en kvinnlig bibliotekarie.

Herregud! De flesta har väl inte hört talas om att det finns pojkar som gnyr batikhäxa när de ser en kvinna eller att benämningen batikhäxa är vanlig bland nazister. Och fick de reda på detta så tror jag att en vanlig kommentar skulle kunna bli att det fattas något i huvudet på grabbarna i den ena gruppen - och något mellan benen på gossarna i den andra.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-24 23:50:02 följande:
    Det verkar hur som helst finnas män som dyrkar batikhäxor.
    Under en kort period för rätt länge sen hjälpte jag till med datoriseringen av ett bibliotekssystem. Det var rätt många kvinnor som jobbade där, jag gillade de flesta.

Några batikhäxor såg jag inte till. Däremot fanns det faktiskt en lustig man som brukade snoka runt i hyllorna efter misstänkt  litteratur. Någon gång kunde man höra honom väsa batikhäxa och sen följde en besvärjelse som antingen skulle skydda honom från häxornas feministiska ondska.

Hm, undrar vad det blev av honom.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-25 09:04:39 följande:
    Du har ingen aning om vem som kletade dit det där hakkorset, du bara antar att det är SD eller någon ur deras "hatsvans" för att det stämmer bäst överens med din världsbild. Speciellt som tidningen själv nämner att det kan finnas en koppling till SvP (dvs inte SD).

Enögd, var det ja. 

(För tydlighets skull, det är givetvis inte okej någonstans att spraymåla hakkors på någons dörr överhuvudtaget, Mona Sahlins inkluderad).
    Mot bakgrund av hur hatad Mona Sahlin är i vissa kretsar så förvånar det knappast att hon fick ett hakkors ditmålat på fönstret, inte dörren, när det blev känt att hon skulle förstamajtala i Jönköping. Senare påtalade ordgöranden för Judiska församlingen i Stockholm att Sahlin var den enda förstamajtalare som tog upp nazisternas framfart och stod upp mot hatpöbeln. Möjligen att det är lite tveksamt att kalla nazister för SD:s hatsvans som sjuttiofemman gör - men inte särskilt tveksamt, tycker jag.

www.expressen.se/nyheter/val2014/nazistattacken-mot-mona-sahlin/

Jämför gärna med ditt eget uttalande då en anonym person påstår att hennes hen inte ska ha någon stringbikini och du utan  ett uns av ifrågasättande tar tråden på allvar -  bara för att det passar din trosinriktning.

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m73284234.html
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 09:46:26 följande:
    Hat är inte bra. Den här tråden tar ju upp hatet mot Sd. Folk mår inte bra av att hata.
    Ja, tråden är startad av en sverigedemokrat som på sverigedemokraters vis behöver känna sig hatad.

Jag tycker inte att man ska hata sverigedemokrater - man ska skratta åt dem, förakta vad de står för - men hat är en alldeles för stark känsla att leka med.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 10:06:40 följande:
     Jag undervisar dagligen universitetsstudenter i akademiskt skrivande.
    Det låter trovärdigt.

Det är väl inget fel på universitetsmiljöer i sig - men ibland kan det bli lite inkrökt och isolerat från samhället i övrigt.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 10:35:25 följande:
    Alla här i tråden fattar ju hur det gick till. Du drog en rövare som inte gick hem. Slut på diskussionen.
    Ett exempel på inkröktheten.

FL är inte ett forum för akademiska avhandlingar, så alla fattar nog inte det. När du undervisar studenter kan du säkert få säga sånt utan att bli öppet ifrågasatt, men här är det troligare att du blir placerad i telepatsekten.

Jag menar lite vett och sans och självdistans kan man väl ändå begära. Testa ditt uttalande strikt logiskt - kan du veta vad alla fattar.

Och rent psykologiskt: Vad betyder det att man måste ta skydd bakom alla andra, att man inte har kurage att stå för sin åsikt själv.

Som pappa finns det en sak som jag anser viktigare att lära mina barn än kanske något annat - att våga stå för vad de tror på oavsett vad andra tycker.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 11:27:14 följande:
    Gäsp
    Så universitetsläraren blev trött så här på söndagsförmiddagen.

Är det verkligen sant att du undervisar, vet inget universitet som så till den milda grad slösar med resurserna att de har råd att anställa en gäspande telepat som undervisar om batikhäxornas framfart

Ärligt. Nog förstår du väl innerst inne att du inte kan veta vad alla andra tycker.

Du får gärna svara svara lite tydligare när du vaknat till efter tupplurenKräks
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-25 11:17:19 följande:
    54% av SR-journalisterna sympatiserar med Mp: www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_jour... (s. 228)

SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort. Är inte själva syftet med public service att tillgodose objektivitet i nyhetsrapportering/analys av verkligheten?

Om inte denna situationen förändras bör SR läggas ned. Varför ha public service som ägnar sig åt indoktrinering av politiska budskap som är partianknutna?
    Förresten. Tror att du får försöka hitta ett politiskt parti som har som programpunkt att folk ska kvoteras till offentliga arbeten efter politisk tillhörighet.

Det skulle dessutom kunna skapa arbetstillfällen för sysslolösa telepater som medverkade vid anställningsförfarandet och avslöjade att personen som bedyrar att hen är nationell patriot i stället är en ulv i fårakläder, det vill säga en miljöpartist.

Svårigheten är väl att hålla telepaten vaken under långa delar av samtalet så hen inte somnar till eller blir kinkig när hen inte får någon uppmärksamhet.

Skämt å sido. Sunda förnuftet säger väl att journalistkåren är vänsterorienterad, man blir gärna det om man har ett språk som är tillräckligt utvecklat för att man ska kunna begripa samhället utan att behöva befolka det med batikhäxor och andra mystiska väsen.

Så bortsett från kvotering så är nog den enda möjliga metoden att bryta vänsterdominansen inom journalistkåren att kräva att man anställer journalister som inte behärskar svenska.
    Då blir det nog fart på batikhäxejaktenTomte
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-25 12:45:39 följande:
    Hahahaha. Du vill att "allmänägda bolag ska rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i stort."
    Du kan inte menar allvar. Du förordar alltså politisk kvotering på arbetsplatser. Vad man röstar på får man behålla för sig själv. Det är därför det finns en skärm att gå bakom när man röstar om man så vill, men det ska stå på folks CV vilket parti de röstar på så de kan kvoteras in. Jösses!
    Jag tror inte att Philipsson har ett tillräckligt utvecklat konsekvenstänkande för att kunna förstå vad det är hen egentligen kinkar om.

När hen skriver "SR är ett allmänägt bolag och det borde i demokratins namn rymma en ungefärlig spegelbild av partisympatierna i samhället i stort." förespråkar han förstås kvotering och åsiktsregistrering" men det begriper hen nog inte.

Men skulle någon förespråka könskvotering, då börjar hen jaga batikhäxor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?