Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

korp3n skrev 2014-02-25 21:15:56 följande:
    Varför tycker SD illa om politiker som är för invandring? Är SD rädda för saker de inte förstår?
    Där blev det fel i första meningen. SD tycker inte illa om politiker med en annan åsikt. De tycker illa om politiken. Kan du skilja på person och politik?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:17:20 följande:

Oj vad synd det måste vara om hela Sd. Tror folk kanske skulle bli lugnare om Sd slutade med sin rasistiska politik. Eller vad tror du?
    Men kan du förklara vad politikerna har gjort för fel, du påstod det lite längre upp. Jag är uppriktigt nyfiken.
    SD blev motarbetade inför valet 2010, ändå kom de in i riksdagen. Det är väl första gången i modern historia som ett riksdagsparti har blivit så motarbetat av media och andra partier och ändå kommer in. Tack vare folket.

SD tycker nog inte synd om sig själva eftersom de hela tiden blir större och starkare. 
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:22:25 följande:
    De är inte speciellt förtjusta i Annie Lööw om man läser lite på Avpixlat.......

Kan du skilja på politik och hat ?
    Slag under bältet. Nu gör du ett samband som inte du har någon som helst grund för. 

De som hatar Åkesson som person är ju ganska många. Det är bara att läsa på twitter så hittar man en hel drös av bland annat journalister, komiker, musiker mm som går till personangrepp.
  • Gert
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-25 21:28:07 följande:
    Men du tycker det är fel att ett parti som SD får så många röster? Då är du ju alltså emot demokrati och demokratiska val, eller hur?
    Läs inlägg #6150 så erkänner h*n att h*n är emot demokrati.
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-25 21:31:11 följande:
    OK. Så SD blir motarbetade av media och alla andra partier. Det måste betyda att media och alla andra partier inte heller "förstår" SD. Hur har det blivit så att alla andra partier inte "förstår" SD? Var tycker du att SD har gått fel som inte lyckats få media och alla andra partier att "förstå"?
    Som du förstår kan jag inte svara på hur det kommer sig att de flesta medier och partier hatar SD. Det får stå för dem. Men det har väl att göra med rädsla antar jag.
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:44:44 följande:
    Okej du frågade om jag hade någon som Sd inte gillade jag svarade Annie Lööw hur blir det under bältet, är det under bältet för att jag varit inne p avpixlat och äst om vad som skrivs där? är inte avpixlat media? sen om man å twitter följer diverse Sd politiker skrivande där så blir man ibland mörkrädd. Så återigen hur kan avpixlat vara ett slag under bältet?

Är det för att avpixlat är Sds vapen i mediakampen?
    Du gör en konstig koppling som att det sitter fullt med sverigedemokratiska politiker och kommenterar på avpixlat . Har du något bevis för det? Annars är det bara ett slag under bältet, en fuling. Kalla det vad du vil.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-02-25 21:45:25 följande:

Ja jag vet vad rasistisk är. Och när Sd tillskriver muslimer epitetet största hotet mot Sverige så gör de sig samtidigt skyldiga till rasism. Eller när Åkesson inte anser att Zlatan är svensk och inte kan förklara varför utan yrar till slut något om att det är politikernas fel. Hur det är politikernas fel är dock inte klargjort. Kan du förtydliga detta?
    I sådana fall var väl Winston Churchill en rasist?

"Islam är den starkast bakåtsträvande makten i världen. Var det inte för att den kristna kulturen varit beskyddad av vetenskapens starka armar – den vetenskap mot vilken islam förgäves kämpat – så skulle Europas moderna civilisation gått under. Såsom den gamla romerska civilisationen gick under.”

-Winston Churchill
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:52:16 följande:
    Tja expressens avslöjande sa en del om att det sitter lokal politiker på den sidan och skriver?
    Expressens "avslöjande" sa en hel del om att Expressen samarbetar med vänsterextrema dömda brottslingar. Och den tidningen får statligt presstöd!
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 21:53:45 följande:
    Ja det var han och han var anti kommunist med och super konservativ? vad har det med saken att göra?
    Ändå så räddade han Europa från nazism.
  • Gert
    korp3n skrev 2014-02-25 22:08:33 följande:
    Och där kom den med vänstern. Har väntat på den ganska länge. Oavsett vem som avslöjade dem så blev de avslöjade eller?

Eller du menar att expressen gjorde de uttalandena och förfalskade intervjuerna?
    Att en tidning som får statligt bidragsstöd samarbetar med dömda brottslingar, du ser inte ett problem med det? De åsiktsregistrerade även hundratals privatpersoner.

Nu när du säger det så ja, expressen förfalskade några av uttalandena i tidningen. Det bad de om ursäkt för några dagar senare i en liten notis.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?