Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-03-01 10:40:11 följande:

Så du tycker att eftersom Finland inte tar sitt ansvar så ska vi i Sverige inte heller göra det?
    Ungefär som att när en förälder inte tar sitt ansvar så behöver inte den andra heller göra det.
    Eller om en anställd inte tar sitt ansvar så behöver ingen annan heller göra det.
    Smart där
    Finland tar sitt ansvar. Alla länder tar sitt ansvar utom Sverige verkar det som. Men ni kallar hellre folk för rasister än inser hur verkligheten ser ut.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    Nej då, jag slant inte med fingrarna. Migrationsverket har själva gått ut med att 70 000 syriska flyktingar kan komma till Sverige i år. Och alla syriska flyktingar kommer få uppehållstillstånd, det har Reinfeldt beslutat.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5684671
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:06:26 följande:

Tycker du? Vad sägs om Libanon för innevarande år tar samma "ansvar" och tar in 500 syriska flyktingar?
    Varför åker du inte ner till Libanon och kallar dem för rasister? Du kan starta en världsturné där du åker runt till alla länder och kallar dem för rasister och fascister för att de inte tar emot lika många flyktingar som Sverige. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:17:30 följande:
    Varför skulle jag kritisera ett land som har tagit emot närmare en miljon syriska flyktingar för att ha tagit emot färre syriska flyktingar än Sverige? Har din miniräknare nu helt fått fnatt?
    Ta färjan till Finland nu och kalla gemene man för rasist.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 11:36:00 följande:
    Orsaken till att Finland inte vill ta emot fler invandrare behöver inte alls vara av samma orsak som hos vissa SDare här som har sagt att invandrare är "negrer", slöa apor" och mänskligt avfall" utan det kan ju vara att man helt enkelt inte vill hjälpa andra och inte tycker man har så mycket medmänskligt ansvar. Har du något belägg för att finländare överlag är rasister?
    Så det är därför du tycker att SD är ett rasistiskt parti? En liten klick människor har skrivit korkade saker på internet, då drar du hela partiet över samma kam? Jag kallar inte alla sossar för kriminella bara för att Mona Sahlin stal en toblerone.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 11:48:47 följande:

En liten klick?
    Du skämtar hoppas jag.
    Det genomsyrar hela partiet.
    Det är bra om du kan backa upp dina statements med fakta och källor.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 12:04:39 följande:
    Nej, det är mer den strida ström av rasistiska uttalande från partiets alla nivåer som lägger ribban och det gör den även för SD-mobben som glatt hänger på samt ökar.
    Vilka rasistiska uttalanden menar du? Lägg upp länkar på samtliga uttalanden.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 12:29:00 följande:

Du kan börja med att titta på alla länkar som finns postade här. Många visar skärmdumpar på rasistiska uttalanden från SD-politiker på alla nivåer.
    Om länkarna kommer från rasistiska sidor som Expressen och Aftonbladet tror jag inte på dem. Expressen manipulerade flera rasistiska citat som personer påstods ha skrivit. Detta bad tidningen om ursäkt för i en liten notis några dagar efter deras ökända samarbete med den vänsterextremistiska Researchgruppen.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 12:55:16 följande:
    Det finns en hel massa länkar här som inte går till varken Expressen eller Aftonbladet och som visar SKÄRMDUMPAR på rasistiska uttalanden från SD-politiker på alla nivåer.
    Vad som är rasistiska uttalanden är en högst personlig uppfattning har jag fått lära mig. Vissa anser att Tintin, lakritsgodis och kinapuffar är rasistiskt. Det anser inte jag.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-01 13:31:23 följande:
    Dessa politiker har inte uttalat sig om Tintin, lakritsgodis och kinapuffar. De har fällt rasistiska kommetarer om invandrare. Du får titta själv eller låta bli, men be inte om fler källar om sådant som redan är länkat till här i kvadrat. 
    Det du uppfattar som rasistiskt kanske andra uppfattar som ett konstaterande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?