Inlägg från: Eugenie |Visa alla inlägg
  • Eugenie

Varför hatar folk SD?

hajna skrev 2014-01-04 16:58:11 följande:
    Nu flyttar du målet - aja baja.
    Nä. Det är en känd sak att litteratur- och fredspriset utdelas på politisk grund. Tycker du själv att Obama var den mest värdige för fredspriset häromåret..?
  • Eugenie

...och en annan sak, om vi ska gå tillbaka till det lilla österrikiska samhälle där jag bodde. Hela samhället var involverat i de kristna högtiderna. T.ex. uppmärksammades fastan (katoliker fastar på riktigt under fastan) i skolan, lärarna pratade om hur just de fastade och varför, man samlade in pengar till välgörande ändamål då barnen offrade av sina fickpengar, man tillverkade masker till den kommande karnevalen, och när fastan var slut och det var Faschingskarneval på stan, så hade skolbarnen också ledigt för att kunna delta i olika förklädnader.

I Sverige hade det varit totalt omöjligt att uppmärksamma något som hör till kristendomen i denna omfattning. Det skulle ha skrikits till högan sky om muslimer som blev kränkta, och att den muslimska fastan i så fall också borde uppmärksammas lika mycket i skolan. Det är SÅDANA grejer som får folk att gå över till SD...

• Eugenie
    hajna skrev 2014-01-04 17:04:26 följande:
    Du har alltså inte läst era egna skrifter?
    Jo. Det finns inget i dem som motsäger det jag säger. Vi säger ju att även en svart, latinamerikan, asiat (you name it) kan bli svensk - men att det inte kan gå så HIMLA FORT som vi låtsas idag. Och i synnerhet inte utan ansträngningar och anpassningar från individen själv. Idag har vi "terrorsvenskar" som är ute och krigar i världen för Jihad... och måste försvaras av svenska advokater och ha hjälp av UD, på skattebetalarnas bekostnad, efteråt. Då är det uppenbart att personen aldrig varit svensk, och aldrig borde ha fått svenskt pass.
  • Eugenie
    Missermajser skrev 2014-01-04 17:09:51 följande:
    Så är det ju redan här med även med köerna om du bor på landet.
    Var är det inte kö till en starr- eller höftledsoperation..?
  • Eugenie
    jeanette02 skrev 2014-01-04 17:02:45 följande:
    Förstår hur du tänker tror jag...jo och det är nog utmärkande för svensk kultur och traditioner. Länders kulturer är ju en uppblandning av flera olika länders kulturer och man anammar olika saker och gör till sina egna. 
    Kulturlöst tycker inte jag Sverige är men som land känns det neutral i sina traditioner.
    Fast den "neutraliteten" har ju påtvingats oss uppifrån. Sakta men säkert har många av våra kulturuttryck förbjudits t.ex. i skolan - som är den viktigaste platsen för överförande av kultur till nya generationer. Eftersom inte alla vuxna sköter detta - i synnerhet inte unga föräldrar som själva inte fått det med sig. Eller invandrare, naturligtvis.

Likaså har TV-programmen utarmats - jag noterade t.ex. att på landets officiella nyårsfirande från Skansen i år, så hade de t.o.m. tagit bort den vackra sången "Sverige" med dikt av Heidenstam. Antagligen av PK-skäl. Inget om vår religion nämndes i hela programmet. I stället var det massa enfaldig jazz och fåniga dansnummer.

DÄR är orsakerna till kulturdöden! Inte att FOLKET inte vill ha vår kultur kvar!
  • Eugenie
    hajna skrev 2014-01-04 17:21:16 följande:
    Jo, de motsäger din protest mot vad jag säger om vad SD menar med nationalism. De avser helt klart ett etniskt begrepp när de talar om "nationer".
    Vad menar du med "etnisk" då..? Vissa använder det om hudfärger och andra om kultur. Sd menar att man kan bli svensk även om man är svart, men inte om man inte anpassar sig till Sverige och slutar med de extrema uttrycken för sin gamla kultur. T.ex. att vägra ta av slöjan om arbetet kräver det, andeutdrivning, spara på förfäders dödskallar, kvinnlig omskärelse (helst även manlig, men där krävs nog svensk lagstiftning först, som upprätthålls på skarpen), egen-utmätta straff för otrohet och föräktenskapliga förbindelser, o.s.v.. 
  • Eugenie
    jeanette02 skrev 2014-01-04 17:25:02 följande:
    Just traditioner och även den religiösa kopplingen och sammanhållningen det ändå ger i länder som Österrike el Italien är så milsvid från hur det är i Sverige så man kan knappt tro det om man inte upplevt det på riktigt. Tycker det är till sin fördel i de här sydligare länderna.
    Jo, jag tycker också att det är till sin fördel. Och observera att det inte var någon som stängde ute turkarna heller - de var välkomna när de själva ville vara med. Här har vi liksom den konstiga uppfattningen att: "om Ahmed inte får gå med sin klass på julspelet i kyrkan för sin pappa, så är det kyrkan, skolan och kommunen som UTESTÄNGER Ahmed från undervisningen".
  • Eugenie
    hajna skrev 2014-01-04 17:19:02 följande:
    Jo. Påståendet var att ingen som härstammar från Afrika fått nobelpris. Det är fel.

Flera personer som härstammar från afrika har fått nobelpris. Flera har fått fredspriset, såna personer har fått litteraturpriset, och såna personer har också fått naturvetenskapliga nobelpris.

Ursäkta, men du har faktiskt inte koll på det här. Vi kanske ska kalla in någon från Afrika som kan hjälpa dig så att du får ordning på det hela?
    Men får jag ett namn då, på en svart nobelpristagare i fysik, kemi eller medicin? Rappa på!

Dessutom är det så, att de uppmätta skillnaderna i intelligens mellan olika populationer - för JO sådana mätningar har gjorts, och de är statistiskt kontrollerade också - hela tiden handlar om MEDELTAL. Enstaka genier kan naturligtvis finnas även i en population som har en medel-IQ på låt oss säga 80. Men detta är inte intressant för svensk invandringspolitik, såvida vi inte IQ-testar alla svarta (t.ex.) innan de får PUT här. Utan då måste vi räkna med att de vi får in här, har en IQ på just 80. (Svarta och 80 var bara exempel - det behöver inte stämma. Somalier har dock lägre IQ än afrikaner i stort: 65.)
  • Eugenie
    Crnac skrev 2014-01-04 17:24:10 följande:
    Nej, så är det inte.

Vikingarna var stabila.
    Att svenskar och andra germanska folk tjänat under romerska kejsare är faktiskt bevisat. Men jag vet inte om det var så sent som på vikingatiden..? Tror det var på Caesars tid och århundradena närmast efter, faktiskt.
  • Eugenie
    hajna skrev 2014-01-04 17:21:16 följande:
    Jo, de motsäger din protest mot vad jag säger om vad SD menar med nationalism. De avser helt klart ett etniskt begrepp när de talar om "nationer".
    Tycker du förresten själv att en invandrare som åker tillbaka till sina hemtrakter, kastar bomber och använder islamistiska slagord, är att betrakta som svensk..? Helt oavsett medborgarskap och hur många år han bott i Sverige?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?