Inlägg från: Eugenie |Visa alla inlägg
  • Eugenie

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-03 23:00:42 följande:

Varför inte kalla en afrikan för..*trumvirvel*...afrikan..?!
    För att "afrikan" är en beteckning på alla som har något afrikanskt land som nationalitet. Alltså även en vit sydafrikan är en afrikan. Det säger inget om utseendet, och funkar alltså inte i t.ex. ett signalement.
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:14:30 följande:
    Mat, musik, litteratur, sport, teater, film, TV, komedi, företagande exempelvis. Men sitter man i någon jordhåla på landet och lyssnar omväxlande på Vikingarna och Vit Makt-musik och läser Kalle Anka har det väl undgått en...
    Företagande..?
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 23:14:52 följande:

En vit sydafrikan är lika mycket sydafrikan som en svart sydafrikan. Varför göra skillnad på dem?
    Om man ska beskriva en person, t.ex. för att han våldtagit en, så är det rätt vettigt att ha ord för om han är svart eller vit... det är liksom en rätt grundläggande sak i ett signalement. (Utom i Expressen och Aftonbladet.) *suckar*
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 23:19:06 följande:

Varsågod och läs beskrivningen av människoraser på ne.se. Där står det att människan är homogen som art. Det går inte att jämföra med andra arter alltså.
    NE är ett PK-kontrollerat verk. Dessutom obsolet i dagens internet-tidevarv.
  • Eugenie

Jaha, nu är det någon som sitter här och anmäler för fullt igen. VARFÖR gör ni så? VARFÖR kunde vi inte få ha vår vetenskapliga diskussion om raser ifred?

• Eugenie

...och nu försvann Overdose' PK-inlägg OCKSÅ..? Spöke Nu var det någon moderator som inte kunde läsa, tror jag..?

• Eugenie
    Naranjos skrev 2014-01-03 23:28:20 följande:
    Är det där sant så skicka uppgifterna till mig så skall jag göra allt jag kan för att SD centralt skall få reda på det. Det låter helt avskyvärt och är 100-dubblet tillräckligt för uteslutning (och uthängning om jag skulle få bestämma). 
    Det går bra att skicka uppgifterna - uppgift om namn, stad o.s.v. - till mig också via min inbox, så ska jag vidarebefordra det till rätt person inom Sd.
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:45:58 följande:
    Jag anmäler inte något inlägg och i synnerhet inte era. Finns det någon läsare här som inte vet vad de ska tro om SD och som har någon fattningsförmåga är ju era inlägg som ett formligt vaccin mot att rösta på SD.
    ...och jag anmäler inte era, av samma skäl. (Men även för att jag anser att yttrandefriheten vi faktiskt ska ha här i Sverige, är väldigt viktig.)
  • Eugenie
    overdose skrev 2014-01-03 23:52:31 följande:
    Ah, det är inget att bry sig om. Man får förstå att familjeliv inte kan tolerera vad som helst. Gärna debatt liksom, men ingenting som kan få rabiata människor att tänka den minsta dåliga tanke om en kommersiell sajt.

På så vis är de ju snälla som överhuvudtaget upplåter plats för en diskussion som denna.

Med det i åtanke måste man också tänka på de som censurerar text här. Det kan inte var för roligt att jobba som dem, och allra minst eftersom en debattör som jag den senaste månaden har gått in för att skapa problem.

Jag skulle säga att de har varit väldigt snälla mot mig :D Nu har jag inte sett vad som har hänt med exempelvis sjuttiofemmans egna rasseinlägg, och det betyder ändå inte så mycket för mig. Man får förmoda att tänkande människor ändå har förmåga att dra slutsatser.

Hade jag ägt familjeliv hade jag nog gjort så att jag hade sparkat all politisk diskussion. det blir liksom fånigt att tillåta något, men inte allt.

Hur som helst, det är inte så lätt att vara censor eller moderator. Vi diskuterar saker som ibland kan stå ivägen för vad deras arbetsgivare vill.

Samtidigt skall man veta att alla dessa frågor kan vara sådana som lockar folk till en sajt. På så vos kan man se trådar som dessa som lyteskomik eller som någon form av skräckkabinett.

Jomen så känner jag också. Det är i så fall bättre att ta bort politikforumet helt, och låta sajten bli en genuin mammasajt där man pratar om förlossning, amning, smakportioner, syskonbråk, relationen till barnafadern etc..
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 22:18:21 följande:
    Tyvärr verkar du ha rätt, åtminstone kortsiktigt. Främlingsfientliga populistiska partier synes ha ganska lätt att nå upp mot 20% av rösterna i många europeiska länder oavsett avsaknad av riktiga idéer. Jag antar att det finns gott om vilsna människor som inte känner igen sig i ett modernt, snabbrörligt globalt samhälle och längtar efter enkla lösningar och en idealbild av ett samhälle som egentligen aldrig funnits. Men på lång sikt tror jag på människan. Samhällsutvecklingen är positiv och rasism och främlingsfientlighet kommer minska. SD-anhängarnas barn kommer resa runt världen, få bredare perspektiv och ta avstånd från föräldrarnas inskränkthet. Kvar blir ett gäng gnälliga gubbar.
    Det där sista var ett egendomligt antagande om Sd:are, som dessutom inte stämmer. Jag själv har t.ex. bott i både Storbritannien, Österrike och Norge, och dessutom rest som turist i många andra länder. En mycket aktiv Sd:are jag känner, har bott i USA och arbetat (på en högt uppsatt position) med en kandidats presidentkampanj. Och så vidare. Det finns många erfarenheter som vi stöter och blöter när vi träffas informellt, och den förhärskande är alltid att det inte finns något annat land som vi vistats i, som jamsar så mycket med invandrarna som vi gör.

För att ta bara ETT exempel från mina egna erfarenheter. I Österrike, där jag arbetade i en vanlig kommunal skola, fanns det också muslimer - invandrare från Turkiet. För den skull var det ingen som hade kommit på tanken, att gömma undan landets egen religion för att de inte skulle bli kränkta. Den kommunala skolan undervisade de österrikiska barnen i kristendom - det var t.o.m. en Pfarrer (katolsk präst) knuten till skolan, som höll i undervisningen. Likaså konfirmationsundervisningen, som skedde på skoltid. Kyrkobesök var ett naturligt inslag i undervisningen, liksom att det var prästen som höll i själavården och kom och pratade med barnen när en lärare hade avlidit. Det satt krucifix och Jesusplanscher på klassrumsväggarna o.s.v..

De turkiska barnen var helt enkelt befriade från kristendomsundervisningen och kyrkobesöken, och föräldrarna fick ordna annan tillsyn under tiden. Så enkelt var det, och samhället slapp dessa bråk om var skolavslutningen skulle vara någonstans två ggr om året...

Just för att man HAR utlandserfarenhet, så kan man se hur bisarrt PK-Sverige har blivit...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?