Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-01-05 16:05:38 följande:
    Om någon är hotfull och fixerad hoppas jag att vederbörande polisanmäls.
    Det tror jag inte kommer att ske.

Den här tråden i sig utgör väl ett utmärkt exempel på att FL har en betydligt högre toleranströskel för rasistiska uttryck än vad svenska medier i övrigt har.

Visst, sverigedemokraten som fantiserade om våldtäkter är avstängd men de flesta lämningarna efter hen finns kvar i tråden.

Jag gissar att det främst är en kostnadsfråga, det tar för mycket tid och arbete i anspråk att hålla efter rasismens uttryck på FL - att det blir enklast att titta bort och låtsas som att allt är som det ska.

Personen i fråga har redan hunnit avverka ett par alias sen i fredags och jag tror att den egentliga effekten är att gränserna för vilka rasistiska uttryck som inte städas undan blir slappare och slappare.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-05 21:06:10 följande:

Det vet jag inte det va flera årsedan, så inget vi diskuterar. Ville bara nämna några få händelser som jag personligt vet om ( det finns flera) då du verkar tro att alla har fått sina upplevelser från avpixlat. Lite personangrepp gör inte så mycket tycker jag, om det inte är hot eller liknade. Men du måste nog kunna hålla med om att du har kallat enskilda och hela grupper för lågintelligenta och järnrör i olika varianter några hundra ggr?
    Var det flera år sedan och ändå skrev du att du "har jobbarkompisar vars smådöttrar blir bespottade av folk för att de är svennar". Så skulle jag aldrig ha uttryckt mig, men så är jag ju benägen att hålla mig så nära det som är korrekt som möjligt.

Jag finner likheterna och skillnaderna lite roande. Sverigedemokrater generaliserar över hur invandrare är utifrån påhittade eller upplockade exempel från avpissat, medan jag brukar beskriva kapaciteten på de sd-klientel som uppehåller sig på nätet.

Jag gissar att Suffering gick för långt den här gången, t o m för er andra, men hen är snart tillbaka som t ex "Gerd" för att snyfta ihop en tårdrypande berättelse om hur hennes pojke förföljs av de elaka invandrarbarnen eller som SD-tjejen, en ung före detta sossetjej som insett att det är nog nu, att Sverige måste värna om de svenska medan det ännu finns något genuint svenskt kvar att värna om.

Det förvånar mig inte att pk-folket här på FL har så lätt att känna igen den fantasifulla sverigedemokraten, lika lite som det förvånar mig hur ofta övriga sverigedemokrater så gärna vill tro på Sufferings pekoralstycken.

Men visst, jag har inga höga tankar om sverigedemokrater, jag anser att det är självklart att partiets dragningskraft är som störst på dem med lägst tankeförmåga mot bakgrund av det budskap som trumpetas ut.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-05 21:56:24 följande:
    Nej, jag såg fortsättningen på "novellen" men kommenterade inte. I en annan tråd som hen startade som enbart var en missnöjestråd över hur dumma i huvudet alla "WT" kvinnor på FL är postades också det rasistiska inlägget om "negerns egenskaper" igen. 

Alla som försvarar den här typen av handlingar av omdömeslös idioti för att man blint ställer sig bakom en person pga av att man delar dennes partipolitiska åsikter är ju värda inget annat än förakt. Eftersom denna gruppmentalitet verkar mycket utbredd inom just SD är det väl en stor orsak till att varför folk hatar SD. Det finns ju så många svar på trådstartens fråga och efter 3000 inlägg finns det fortfarande mer att tillföra där.

Tror Suffering gick för långt den här gången och att det blir lättare för andra sverigedemokrater att förstå vad hen står för i fortsättningen. För ska man vara helt ärlig, så är hen ju inte representativ för någon annan än sig själv.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-01-05 22:56:00 följande:
    Om det ändå vore så. Kanske för en liten tillfällig klick vilket förstås är bättre än tidigare vilket var noll. Men nej, han har gått precis lika långt och längre förrut. Det kan jag personligen intyga. Kom ihåg att jag är kvinna och det finns ett "extrapaket" bortom standardpåhoppen för det.

Det som är annorlunda den här gången är att jag envist har drivit frågan om hur man kan ställa sig bakom olika uttalanden av vederbörande och framför allt varför i stort sett ingen reagerar från SD-håll. Suffering tyckte jag körde med "orent spel" som försökte "ställa människor mot varandra" och "orsaka splittring" väl invirad i SD-sektgemenskapens mot de egna allförlåtande och ulliga mantel, än mer tydligt visad på avpissat och fria strider men nu ska det säljas ut eller så har man sagt att man står för vad människan spyr ur sig. Har man nolltolerens får man ha det även på fritiden.

Man kan inte hålla med någon om att det är illa när man kallar SDare rasister och sedan vända ett behändigt blint öga till när samma person säger de mest vidriga rasistiska sakerna. Inte om man vill framstå som det minsta trovärdig.

Än så länge är det EN SDare som genom att uttrycka det i tråden fördömt vederbörandes uttalanden.
    Tja, du har väl rätt. Har varit bortrest i helgen men såg idag att reaktionerna närmast var upprördhet över att sjuttiofemman kallade Suffering för taliban mot bakgrund av våldtäktsfantasierna.

Jag brukar tänka så här: Om man inte ens har förmåga att tolka vad som händer på ett enkelt internetforum - hur tusan ska man då kunna förstå ett komplext samhälle. Helt osökt kommer jag och tänka på när Suffering och Gelebönan lanserade en kampanj mot dig där det påstods att du var en hemlig moderator som självsvåldigt tog bort alla inlägg som misshagade dig. Ja herregud, det var ju faktiskt många som föll pladask för konspirationstänket. 

Gissar att tankarna på konspiration ligger latent och lättillgängligt i de här leden.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-05 23:31:54 följande:

Jag gör sällan tummen upp eller kommenterar andra som är tveksamma den invandring vi har. Jag tittar sällan bakåt i trådar heller, så att det skulle ha hänt många ggr är tveksamt.Om han nu är en riktig rasist/ nationalist så lär han inte rösta på Sd , det vet ju du med. Det kanske är moderaten som sedan blev sosse som nu har blivit Sdare och fortsätter sitt näthat : ).
    https://www.flashback.org/t1820754p2
  • effemgea
    Digestive skrev 2014-01-06 00:26:08 följande:
    Står den här Suffering i direkt anknytning till Sverigedemokraterna eller enbart en anhängare? För den som inte har hållit på lika länge i dessa trådar här. Solig
    Personen var aktiv som Suffering när jag började läsa här för ett par år sen. Du kan hitta många trådar om du söker bakåt. Efter Suffering blev det könsbyte till Gerd, en medelålders kvinna vars familj trakasserades av invandrare. Därefter har personen säkert varit aktiv under ett tusental olika alias, ofta ett flertal samtidigt. Det är därför vi brukar skämta om omröstningstrådarna, och undra hur stor andel av rösterna Suffering står för.

Suffering är dock inte den enda sverigedemokraten som har ett flertal alias aktiva samtidigt här på FL, det finns åtminstone två till. Jag har lite svårt att tänka mig motsvarande aktiviteter hos icke-sverigedemokrater - men det kan ju förstås inte uteslutas.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-06 00:14:57 följande:
    Han är å andra sidan en av världens mest lättprovocerade människor. I klass med mig faktiskt.

Att inte ta åt sig av vad uppenbara rättshaverister skriver är faktiskt inte ens särskilt svårt.
    Visst är jag lättprovocerad, men inte på det personliga planet. Men jag kan känna en ganska stark ilska t ex när föraktet för invandrare blir som påtagligast. T ex när flyktingkatastrofen i Lampedusa inträffade och ett av de andra SD-klustren (Notariatetaliasen) var euforisk av lycka.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 10:44:18 följande:
    Jag tror att några våldsvänsteraktivister har dubbla konton också. Eller skulle de vara något undantag? Jag tror vänstern är farligare för Sverige än Sverigedemokraterna.

www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/b.../

www.sydsvenskan.se/sverige/storsta-hotet-komm.../

www.svd.se/nyheter/inrikes/forskare-varnar-fo...

Jag tror inte det, jag är inte ens säker på att det finns några vänsteraktivister här på FL, De allra flesta som står upp för anständighet och humanism har väl inte ens tydliggjort var de står partipolitiskt. Några moderater, någon miljöpartister, någon allmänliberal och någon socialdemokrat, kan jag dra mig till minnes, om jag försöker komma ihåg sådana som angett var de står politiskt.

Nu vet jag iofs inte hur du definierar vänsteraktivist - och här på FL är det långt från enbart Suffering av sverigedemokrater som kallat moderater för vänsteraktivister.

Är themia som nyligen förklarade att hon är pensionär och miljöpartist vänsteraktivist, enligt din tolkning?

Jag vet inte i vilken utsträckning andra delar min syn på en internetidentitet - men för mig är det mina åsikter, den jag är på FL - det ska jag kunna stå för och klara av att förmedla med min signatur.

Det är liksom en moralfråga, mina åsikter skulle inte bli bättre om jag försökte skapa ett antal alias som gav mig understöd i det jag försöker uttrycka, men min moral skulle definitivt vara sämre.

Det är inte särskilt svårt för den som är hyfsat läsvan att känna igen ytterligare ett par sverigedemokrater som använder sig av multipla alias här på FL, men jag har aldrig noterat motsvarigheten bland icke-sverigedemokrater på det politiska forumet.

Ibland kan det vara vettigt att ställa en rimlighetsfråga. I omröstning efter omröstning här på FL får SD bortåt hälften av rösterna. Är detta rimligt på ett forum där de stora flertalet är kvinnor - som inte direkt är SD:s främsta stödtrupp?  
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:15:10 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med vare sig vänstermuppar eller Sdare på FL. Så intresserad är jag faktiskt inte. De kvinnor jag känner är inte positiva till dagens invandring. 90% av de jag pratar med vill ha en förändrad flyktingpolitik. Jag tror fler och fler kvinnor kommer söka sig till SD.

Nej, jag förstår det.

Du är säkert rätt representativ för sverigedemokrater i din syn på invandring/flyktingpolitik

Du menar att Sverige bara ska ta in de bästa av de bästa, att vi ska stoppa flyktinginvandringen helt, att de som inte är självförsörjande efter ett antal år ska utvisas.

Som sagt. Jag tror att du är mycket representativ - även om partiet officiellt uttrycker sig lite mer politiskt korrekt.
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-01-06 12:47:45 följande:
    Nej jag menar att vi ska ta emot flyktingar på en rimlig nivå. Som ex våra nordiska grannländer. Vi behöver inte ta emot flest. I förhållande till tex Tyskland tar vi emot 8 ggr fler i jämförelse till folkmängd. Storbritannien 7 gånger fler. Frankrike 5 gånger fler.
    Och har man bott här i 10 år utan att ens kunna språket eller försökt få ett jobb borde man få en fot i häcken. Och det är endast min personliga åsikt.
    Så du har ändrat dig - eller är det så att du inte finner någon mening med att vara konsekvent?

"Stoppa flyktinginvandringen helt några år och utvisa alla som efter ett visst antal år inte är självförsörjande/kan svenska" är ett citat från signaturen Errol Flynn från den här tråden.

Ett annat påstående från samma signatur i denna tråd är att vi bara ska satsa på de bästa av de bästa.

Eftersom vi just nu behandlar diskussionen om diskussionen så tror jag att detta är en orsak till förvirringen bland många sverigedemokrater, medan vi övriga tenderar att stå för vad vi sagt så tenderar sverigedemokrater att glömma eller förneka tidigare uttalanden.

Det är klart att integrationen vore enklare om det utbröt inbördeskrig i Norge och i princip alla flyktingar som kom till Sverige var norrmän - men så ser inte världen ut. Just nu är det flest syrier som kommer till Sverige, den beror inte på att svenska politiker anser att syrier är särskilt lättintegrerade utan att förhållandena i Syrien är sådana att människor tvingas fly därifrån.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?