Inlägg från: Naranjos |Visa alla inlägg
  • Naranjos

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-11 09:11:59 följande:

Det håller jag med om, vi är ett neutralt land och ska inte delta i krig så tillvida det inte är i fredsbevarande syfte. Sen att alliansregeringen stöttade Natos angrepp i norra Afrika känns dock kite tveksamt.

Men varför nämner du antalet muslimer i samma mening som den mikroskopiska andel av dem som är militanta?
    Håller också med om att Sverige inte har i utlandet att göra om det just är fredsbevarande aktioner. Det svenska försvaret är till för Sverige i första hand. Det visade ju sig i påskas att man inte fick upp ett enda plan när ryssarna övade anfall på HMS Orion. Ursäkta - nu fladdrar jag ut lite men det är trots allt ett av mina intressen det handlar om:

(från Cornucopia.cornubut.se)

"Statsminister Fredrik Reinfeldt, som kallat försvaret för ett särintresse, väljer att istället för att kommentera ryska påsken, inklusive de av Den sjätte mannen avslöjade utstörningen av svensk luftförsvarsradar, liksom den obefintliga incidentberedskapen och ryska signalspaningen mot Sverige, att gå ut och kommentera utvecklingen i en svensk fotbollsklubb på en separat presskonferens (Bonnier/DN). Fredrik Reinfeldt bör omgående avgå eller ta en timeout och söka psykiatrisk vård.Han har uppenbarligen helt tappat bort vad det innebär att vara statsminister när han först förklarar Försvarsmakten och dess 20000+ anställda och uppgift att försvara Sverige och freda våra gränser för ettsärintresse, men sedan håller presskonferens om en klubb för män som jagar en boll på en gräsmatta".

---
    Jo, jag nämner antalet muslimer för att jag anser att Islam är det största hotet mot demokratin i Europa och i en förlängning i resten av världen. Det är inte i första hand sekulära muslimer jag oroar mig för, men vi kan bara se hur det ser ut och har sett ut i vår omvärld. Det är inte de sekulariserade som sätter dagordningen utan i stället islamisterna/jihadisterna. Vi såg och ser det i Iran, Tunisien, Egypten och nu i Syrien. Vi har stora problem i Nigeria och Thailand för att nämna några länder där Islam dessutom är i minoritet.

Tack och lov gick den Egyptiska armén in och avsatte presidenten och terroriststämplade Muslimska Brödraskapet vilka har anknytning till Al Qaeda och representation i Sverige genom Sveriges muslimska råd och Islamiska Förbundet. Det är allvarligt.
    Det föreligger en rätt stor risk att +50% av befolkningen i Sverige erkänner sig till Islam inom 40-50 år om sammansättningen och volymen av invandringen fortsätter som den gjort hittills och nativiteten hos den muslimska befolkningen inte minskar betydligt. På vägen kan vi tyvärr råka ut för diverse terroristdåd. Det krävs endast en galning för att det skall bli verklighet i ett samhälle nära dig eller mig. Och i Sverige finns det minst 200 våldsbejakande islamister och antalet stiger. Det oroar som sagt mig mer än en handfull heilande skinnskallar.
  • Naranjos
    Digestive skrev 2014-01-11 19:01:12 följande:
    Tycker att svensken kan börja enas i konkreta mål och sedan diskutera hur de ska ta sig dit överhuvudtaget. Snarare än att försöka förklara för varandra vilket verktyg som ser bäst ut och som helt uteslutande ska/borde användas för att nå rena rama utopier.
  • Naranjos
    Philipsson skrev 2014-01-16 23:11:49 följande:
    När Nd kom in i Riksdagen 1991, så var det till stor del genom invandringsfrågan. Redan då var alltså många medborgare så evinnerligt trötta på att ha blivit överkörda i frågan, att de t.o.m. röstade på en obsolet greve och en pajas från Skara!
    Och den pajasen tjänar nu löjligt mycket pengar genom att profitera på samma invandring han var politisk motståndare till. 
  • Naranjos
    Ermenegildo skrev 2014-01-16 23:54:51 följande:
    Du duckar frågan, var den för svår? Vilka värderingar är "svenska"?
    Snor från Flashback och håller med om det mesta:

"Svenskhet handlar inte om ytligt nonsens som dalahästar, knäckebröd och Astrid Lindgren.

En utpräglat svensk egenskap är fredlighet och diplomati. Vi har levt i fred i nästan 200 år, till skillnad från hela vårt närområde och den övervägande delen av resten av världen. Vi har fört en utpräglad neutralitetspolitik, vi har stått utanför de två världskrigen och våra utrikespolitiska gärningar har i stor utsträckning handlat om fredsarbete och diplomati. Palme medlade i mellanösternkonflikten, Bildt medlade i balkankonflikten, vi har haft många högt uppsatta FN-tjänstemän som Eliasson, Blix, Schori och andra som arbetat med diplomati och att försöka skapa fred genom konstruktiv dialog och medling.

En annan utpräglat svensk egenskap är att vi i hög utsträckning lyckats frikoppla materiellt välstånd från status, vilket beror på två faktorer. Den ena är att vi efter andra världskriget snabbt blev ett av världens rikaste länder per capita och därför hade råd med en sällsynt hög levnadsstandard. Den andra är att vi enligt HPI (Human Poverty Index) har världens minsta inkomstklyftor, alltså världens minsta skillnader mellan höginkomst- och låginkomsttagare. Dessa två faktorer i kombination har gjort att vi A) tar materiellt välstånd för givet, och att B) spridningen av välståndet har varit så jämn att vi slutat imponeras av det. I Sverige kan man därför inte köpa status genom att flasha med dyra prylar, det sänker snarare ens status eftersom det tolkas som mindervärdeskomplex och dåligt självförtroende. Vi köper lyx för att tillfredsställa oss själva, inte för att visa upp den för andra. Verklig status skapar man i Sverige bara genom att sköta sig, vara ödmjuk, jobba hårt och göra det bästa av sin begåvning. I Sverige är en värdelös idiot med Canada Goose-jacka och Rolex-klocka fortfarande en värdelös idiot. Att polera bajskorvar hjälper inte här.

En tredje utpräglat svensk egenskap är att vi har tryckt undan religionen effektivare än de flesta andra länder. C:a 80% av befolkningen är agnostiker och ateister. Och detta har vi åstadkommit helt utan tvång, det har bara fallit sig så att vi har brutit med medeltidsmentaliteten och gått vidare till nästa trappsteg i byggandet av ett civiliserat samhälle.

Dessa tre faktorer sammantagna gör Sverige till en extremt olämplig plattform för immigration, eftersom de flesta invandrare fallerar på minst en av de tre ovanstående punkterna. I synnerhet om de kommer från fattiga, underutvecklade länder.

Faktor 1 (fred och diplomati): Om de kommer från kulturer präglade av krig, etniska konflikter, konfrontation, rivalitet och gängmentalitet kommer de att tolka Sverige helt fel. Många har också uttryckt att de uppfattar svenskar som "fega" och "konflikträdda", när det istället handlar om att vi är utpräglat fredliga och diplomatiska och har lämnat apstadiet. Här fungerar det inte så att den som är fysiskt överlägsen vinner prylarna. Så fungerar det bland hundar, inte bland svenskar. De misstolkar dock vår undfallenhet totalt och tror att de per automatik har vunnit någon slags seger genom att vara macho, brösta upp sig, pissa in revir och använda hot och våld för att få sin vilja igenom, när de i själva verket har sänkt sig ytterligare ett pinnhål på samhällsstegen och minskat sina chanser drastiskt att någonsin åtnjuta respekt i Sverige.

Faktor 2 (materiellt välstånd vs. status): Människor från lägre stående kulturer lever ofta under missuppfattningen att de kan köpa eller stjäla sig till status och respekt genom materiella attribut, och tror att de kan avancera på samhällsstegen bara de sitter bakom ratten på en svart BMW eller flashar med någon mobiltelefon eller vulgärt bling. Men det imponerar bara på andra människor från samma lågt stående kulturer, medan det leder till att svenskar ser ner på dem ännu mer och tappar ännu mer respekt för dem. Detta leder till en ond cirkel där de med mer och mer kriminella metoder kämpar sig till mer och mer artificiell status men sjunker mer och mer i verklig status.

Faktor 3 (religionen): Motivering överflödig. Religionen kommer aldrig att beredas den plats i Sverige som den har i andra kulturer och detta kommer alltid att leda till intressekonflikter och missförstånd." 
  • Naranjos
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 00:18:54 följande:
    1. Fred och diplomati:
    - Människor kommer till Sverige bl a just för att de flyr undan krig, inte för att starta nya krig här.
    - Vi har haft relativt hög invandring under ganska lång tid utan att våldsbrottsligheten ökar. Det finns alltså inget empiriskt stöd för att många invandrare skulle leda till ökad våldsanvändning.
    Bullshit. Våldsbrottsligheten har ökat markant de senaste 30 åren. Invandrare är kraftigt överrepresenterade vad gäller i princip alla typer av brott och det går inte att förklara med socioekonomiska orsaker.

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Religion och organiserad religion är grunden till det mesta av människors lidande ännu i vår tid. Och det finns flera anledningar till att det kan bli konfrontationer mellan vårt samhälle och en viss religiös grupp där majoritetssamhället kan komma att säga att "nu räcker det". Vi accepterar inte längre kvinnoförtryck, barnmisshandel (skära i genitalierna på spädbarn), krav på särlagstiftning osv. Vi har ju numera till och med riksdagsledamöter med lite underliga idéer, minst sagt.

Lyssna dessutom  gärna på bifogat klipp från youtube. Exemplet är på engelska: 1.35 in i klippet.

• Naranjos
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 09:58:45 följande:
    Att kasta ur sig ett "bullshit" är inte särskilt övertygande. Nej, våldsbrottslighet har inte ökat. Antalet anmälda brott har ökat, vilket kanske inte är så konstigt eftersom acceptansen för brott minskat tydligt. Som du kanske vet polisanmäls idag exempelvis regelmässigt våld på skolor och försäkringsbolag kräver polisanmälan för att betala ut skadestånd. Antalet utsatta för brott, vilket visar den faktiska brottsligheten är däremot ganska konstant år från år. Du kan lära dig mer på BRÅs hemsida. Jag lovar, den är mer vederhäftig än Avpixlat. www.bra.se/download/18.22a7170813 a0d141d21800052646/1360329832670/03+Misshandel.pdf

Jag är själv religionsmotståndare men jag förstår inte vad du menar ovan. Vi tillåter all religion som följer våra lagar. Det är inte tillåtet av religiösa skäl att förtrycka kvinnor eller misshandla barn. Att kalla en okänd kvinna man träffar på stan för hora är tex ett förfärligt beteende som om det nu inte är olagligt i alla fall strider mot mina värderingar, kanske även dina? Ja visst har vi tyvärr riksdagsledamöter m underliga idéer och folkdräkter. Jag vill inget hellre än att de ska röstas ut, tro mig.
    I rest my case

Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
    geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel personer från
    vissa delar av Afrika och Västasien. Andelen personer från Nordafrika som
    är misstänkta för brott under perioden är till exempel nästan fyra gånger
    högre än vad den ”borde” vara med utgångspunkt från deras andel av befolkningen.
    (Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet Brå-rapport 2005:17)

Tendensen i resultaten är att ju grövre brott desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare. De största andelarna återfinns för våldtäkter och mord/dråp, 38 respektive 30 procent. Höga andelar relativt sett gäller även för misshandelsbrotten, 20-21 procent och rån, 24procent…

…Vad gäller gatuvåld är det dock en markerat större koncentration av invandrare från Nordafrika och Västasien som har de högsta participationsvärdena (Algeriet-Libyen-Marocko-Tunisien, Irak, Turkiet, Libanon, Jordanien-Palestina-Syrien i nämnd ordning).
    (Invandrares och invandrares barns brottslighet Brå-rapport 1996:2)

Och till sist, angående politiseringen av BRÅ: (det har inte blivit bättre)

www.aftonbladet.se/nyheter/article10269696.ab

• Naranjos
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 15:46:01 följande:
    You rest your case genom att visa att du inte fattade någonting av det jag skrev? Jag skriver ju tydligt att antalet ANMÄLDA brott har ökat, vilket har väldigt lite med faktisk brottslighet att göra. Låt mig föenkla lite för dig genom ett exempel:

Situation 1: Fem av 100 män blir misshandlade under ett år. Två polisanmäler.
    Situation 2: Fem av 100 män blir misshandlade under ett år. Fyra polisanmäler.

Har brottsligheten fördubblats?

Sedan det där eviga tjatet om "överrepresentation" av utrikes födda. Om det är 2% av män från Norge som misshandlar och 4 % av män från Finland som misshandlar, ska man då dra slutsatsen att Finnar är farliga och våldsbenägna och inte bör få bo i Sverige medan norrmän är lugna och laglydiga? "Överrepresentationen" är ju 100%!!! Trots att 96% av finnarna ALDRIG misshandlar någon?

Och om du nu verkligen vill minska ner brottslighet, tror du verkligen att var man är född är den viktigaste faktorn som orsakar brott. Har du funderat på alkohol och droger tex? Istället för att förbjuda människor av viss härkomst kanske du borde satsa på att förbjuda alkohol. man behöver ju inte surfa särskilt länge på nätet för att hitta filmer om vad alkohol gör med unga mäns aggressivitet. Människor som påstår sig värna fred och lugn drar plötsligt omkring med järnrör på stan och muckar gräl och kallar tjejer för hora.
    Jaha, vad käckt. Så antalet anmälda brott har inget med den ökade brottsligheten att göra. Så skönt, då kan ju polisen och rättsväsendet sluta bry sig. Det har ju ändå inte hänt. Pinsamt för media och Brå som måste börja dementera sina uppgifter om t.ex. alla skjutningar den senaste tiden. Fram till augusti påstås följande: 

46 döda i hela landet
    Stockholm: 18 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 71
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 252

Västra Götaland: 8 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 38
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 145

Skåne: 4 döda
    Försök till mord eller dråp med skjutvapen: 47
    Olaga innehavare av pistol, revolver, kpist: 107

Men, det var ju bara anmälda brott liksom. Inget att fästa sig vid alltså. De påstått dödade vid dessa påstådda våldsbrott lever sannolikt i önskad välmåga, väntandes med spänning på nästa avsnitt av På Spåret och Skavlan. Helt okunniga om sin egen dödlighet sitter dom där och har inte fattat att det är deras egna dödsannonser de läst i tidningen, deras egna föräldrar och syskon som sörjer samtidigt som förorterna brinner.
  • Naranjos

Apropå att antalet anmälda brott har ökat och påståendet att det inte har med antalet faktiska brott att göra… Nu tror jag att jag vet hur ni menar att det kan bli så. Ledsen att jag inte begripit det själv. Det är ju själva f-n att folk skall hålla på med alla dessa falska anmälningar:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18157063.ab
    www.aftonbladet.se/nyheter/article17373646.ab
    www.expressen.se/nyheter/valdtaktsmisstankt-frikand-trots-dna/
    www.corren.se/ostergotland/linkoping/atalad-for-valdtakt-frikand-6591539-artikel.aspx
    www.svd.se/nyheter/inrikes/valdtaktsdomda-tonaringar-frias_8559974.svd
    www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx
    nyheter24.se/nyheter/brott-straff/752087-frikandes-for-barnvaldtakt-far-280-000-i-skadestand

Jag litar inte på att Brå redovisar korrekt. Forskningen på Brå är politiserad och de levererar vad regeringen vill. Man kan vara hyfsat övertygad om att vi inte får se några resultat som är allt för politiskt inkorrekta:

www.aftonbladet.se/nyheter/article10269696.ab
    mobil.aftonbladet.se/a/10271341
    www.aftonbladet.se/nyheter/article69265.ab
    www.aftonbladet.se/nyheter/article10312343.ab

Svar på tråden Varför hatar folk SD?