Varför hatar folk SD?
Det håller jag med om, vi är ett neutralt land och ska inte delta i krig så tillvida det inte är i fredsbevarande syfte. Sen att alliansregeringen stöttade Natos angrepp i norra Afrika känns dock kite tveksamt.
Men varför nämner du antalet muslimer i samma mening som den mikroskopiska andel av dem som är militanta?
(från Cornucopia.cornubut.se)
"Statsminister Fredrik Reinfeldt, som kallat försvaret för ett särintresse, väljer att istället för att kommentera ryska påsken, inklusive de av Den sjätte mannen avslöjade utstörningen av svensk luftförsvarsradar, liksom den obefintliga incidentberedskapen och ryska signalspaningen mot Sverige, att gå ut och kommentera utvecklingen i en svensk fotbollsklubb på en separat presskonferens (Bonnier/DN). Fredrik Reinfeldt bör omgående avgå eller ta en timeout och söka psykiatrisk vård.Han har uppenbarligen helt tappat bort vad det innebär att vara statsminister när han först förklarar Försvarsmakten och dess 20000+ anställda och uppgift att försvara Sverige och freda våra gränser för ettsärintresse, men sedan håller presskonferens om en klubb för män som jagar en boll på en gräsmatta".
---
Jo, jag nämner antalet muslimer för att jag anser att Islam är det största hotet mot demokratin i Europa och i en förlängning i resten av världen. Det är inte i första hand sekulära muslimer jag oroar mig för, men vi kan bara se hur det ser ut och har sett ut i vår omvärld. Det är inte de sekulariserade som sätter dagordningen utan i stället islamisterna/jihadisterna. Vi såg och ser det i Iran, Tunisien, Egypten och nu i Syrien. Vi har stora problem i Nigeria och Thailand för att nämna några länder där Islam dessutom är i minoritet.
Tack och lov gick den Egyptiska armén in och avsatte presidenten och terroriststämplade Muslimska Brödraskapet vilka har anknytning till Al Qaeda och representation i Sverige genom Sveriges muslimska råd och Islamiska Förbundet. Det är allvarligt.
Det föreligger en rätt stor risk att +50% av befolkningen i Sverige erkänner sig till Islam inom 40-50 år om sammansättningen och volymen av invandringen fortsätter som den gjort hittills och nativiteten hos den muslimska befolkningen inte minskar betydligt. På vägen kan vi tyvärr råka ut för diverse terroristdåd. Det krävs endast en galning för att det skall bli verklighet i ett samhälle nära dig eller mig. Och i Sverige finns det minst 200 våldsbejakande islamister och antalet stiger. Det oroar som sagt mig mer än en handfull heilande skinnskallar.