Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Tauriel skrev 2014-07-16 21:10:02 följande:
    Ja, det ska hon ha. Kvinnor är en förtryckt grupp i samhället. Googla patriarkat.

Det finns inga kvinnliga privilegier. Vad skulle det vara? Förklara gärna för mig.

Anledningen till att en misshandlad kvinna får mer stöd är för att samhället ser henne som "den svage" i ett heterosexuellt förhållande. Det är klart att män ska få lika mycket hjälp som kvinnor, men det är pga könsrollerna som råder i samhället som de inte får det. Feminister kämpar emot könsroller, att kvinnor ska vara svaga (t.ex. inte kunna slå tillbaka), snälla, sympatiska och förstående medan män ska vara starka (kunna försvara sig själv och sin familj), handlingskraftiga och känslokalla. En svag man ses fortfarande som "fel". Så om män ska få samma hjälp som kvinnor när det gäller misshandels- och våldtäktsfrågor måste vi eliminera könsrollerna.

Nej, feminister står inte för att kvinnor ska ha det bättre än män. Vi fokuserar på kvinnofrågor för att vi är just förtryckta, vi har sämre villkor i samhället än män. Men det är klart, har man aldrig varit kvinna så kan man nog inte förstå varför feminister fokuserar på de förtryckta och inte de priviligerade.

Om vi nu skulle sträva mot ett matriarkat, varför är du då så rädd för det?
    Fast du och jag verkar inte vara på samma sida heller. Om du menar att kvinnor måste förändra sig och bli manhaftiga och börja slå tillbaka, för att slippa stryk..? Spöke Om det är så du menar, är det ÄNNU värre än AH:s yttrande (som var jävligt korkat mitt i en valrörelse, och det säger jag fast jag tillhör samma parti som hon).

För det första är männen starkare av naturen. De har ett helt annat skelett (kraftigare, tyngre) och en helt annan typ av muskulatur. Vi kan ALDRIG bli lika starka som de, och vi ska inte behöva vara det heller. Just för att vi ÄR svagare, så måste vi kunna vara säkra på att männen inte utnyttjar sina överlägsna styrka till att misshandla oss eller tvinga sig på oss sexuellt. Sker det ändå, så ska det straffas mycket hårdare än idag (och detta är också Sd:s kriminalpolitiska linje).

Vi måste tillbaka till en uppfostran, där pojkarna får lära sig att det är fult att slå flickor! En uppfostran som säger att det inte är någon skillnad på pojkar och flickor = dagens genustrams, gör det bara värre för flickorna - eftersom pojkarna då inte behöver känna någon skam för att de slår dem...
  • Jeaninne
    Solrosens skrev 2014-07-16 19:47:07 följande:

Det kommer över 2000 människor till Sverige i VECKAN. Vad gör vi?

Det är val om mindre än två månader nu - fokusera på det! Vi måste vinna så många röster som möjligt åt Sd. Sedan kan vi börja påverka på allvar, och minska galenskaperna! (Även om det redan kan vara för sent.)
  • Jeaninne
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-17 15:10:41 följande:
    Nej. Men godhet ska inte underskattas som narkotiskt preparat.
    ...bättre än musik...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-18 09:18:24 följande:
    Hur många kan Sverige hjälpa sen när t.ex. socialbidragen (numera: "ekonomiskt bistånd") försvinner? Eller tror du att det allmänna kommer att kunna betala ut socialbidrag till miljontals flyktingar? Vem ska betala?

Man kan liksom inte ta pengarna från luften!
    Precis. Samhället går ju redan på knäna. En annan sak jag retar mig på: vänsterfolket, som skriker mest om att vi hjälpa hela världen med våra skattepengar - är vanligen dom som själva arbetar minst och betalar in minst i skatt... Det är lätt att vara generös med andras pengar!
  • Jeaninne
    Runes skrev 2014-07-18 09:34:03 följande:
    Därför är SD förslag bäst att man satsar där dom är, inte där vi är, då räcker en bråkdel av pengarna till fler.
    Exakt. Tänk bara vad ETT ensamkommande flykting"barn" kostar - flera tusen kronor per dygn på ett asylboende för "barn" (som måste ha personal dygnet runt) är ingen ovanlighet. Tänk vad bara ett dygns kostnad skulle räcka till i ett flyktingläger - i form av latriner, rent vatten, mat, tält, filtar, vaccindoser, mediciner, kanske en anställd barnmorska eller sjuksköterska... en lärare som kan ge barnen lite meningsfull sysselsättning och undervisning på dagarna...

Våra SEK räcker ju mycket längre i dessa länder!
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-18 10:14:18 följande:
    ? Jag tycker att Sverige inte bara säger vad som ska göras, utan också visar vad som kan göras.

Så uttalar sig Markku Aikomus från UNHCR i samband med att organisationen  vädjar till EU att göra mer för flyktingarna från Syrien.

Och det är inte SD-sekten han syftar på då - och det rätt avskyvärda kacklet om att man hjälper bäst på plats.

Själv får jag ofta bilden av ett bortskämt barn tillsammans med sina föräldrar på en strand när jag stöter på sverigedemokraterns joller om vem man ska hjälpa.

Jag tänker mig att de upptäcker en båt  som kapsejsat och föräldrarna bestämmer sig för att försöka rädda så många drunknande som möjligt - medan det bortskämda lilla barnet ropar "Mamma, pappa - ni kan inte rädda alla. Tänk på mig i stället. Nu vill jag ha glass och bli kliad på lilltån".

Men Sveriges ekonomi är stark, bland de starkaste i Europa. Vi har råd att ta emot flyktingar från Syrien utan att det inkräktar på sverigedemokratens glasspinne.

Länk till artikel där UNHCR vädjar till Europa att göra mer för Syriens flyktingar.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5912472
    Jag antar att du lever i medelklassen, och då UPPLEVER du det som att Sverige är ett rikt land. För våra svaga grupper, som har fått betala priset för flyktingmottagningen då de delar på samma skattepengar, är läget ett helt annat. Alla som bor på någon form av skattefinansierade institutioner t.ex. - äldreboenden, serviceboenden, gruppboenden, ungdomshem, HVB-hem - har fått känna på indragningarna av både personal, aktiviteter och mat... På vissa håll är det rena misären, och dessa människor - som är ensamma och utsatta många gånger - kan vara olyckligare än folk som lever i flyktingläger med sin familj omkring sig...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-18 10:28:07 följande:
    Fast i det här fallet är det ju så att föräldrarna vet att det finns tusentals och åter tusentals kapsejsade båtar, fast de nöjer sig med att rädda så många ur besättningen som möjligt - och skiter i resten -, ur den enda båt de ser med blotta ögat (den som är närmast dem själva) - och har med det fått sitt ego och sitt samvete tillgodosett -, och sen skämmer bort denna besättning, med god mat & dryck, bostad o.s.v.,, ekonomiska resurser som skulle ha kunnat hjälpa tusentals nödställda, och tömmer på så sätt sina egna resurser, så att de sen inte har nån möjlighet att hjälpa nästa båt som kommer, för att matförrådet är tomt!
    Mycket bra liknelse!
  • Jeaninne
    Dorian Ertymexx skrev 2014-07-18 18:21:44 följande:
    Och det finns reportage om chemtrails också. Och om UFOs som snor folk och ger dem anal probes. Och om en hel massa annat dumt. Att det finns reportage om något är inte en garant för att det är sant. Det borde ju SD-fantaster veta, som ju förnekar varenda reportage om partiet som dikt och förbannad lögn, eller hur?
    Nä, men detta ser vi ju med egna ögon. Man behöver bara åka till vilken större stad som helst (och många mindre också), och räkna antalet slöjbeklädda kvinnor i förhållande till antalet svenska...
  • Jeaninne
    Errol Flynn skrev 2014-07-18 18:55:06 följande:
    Dalai Lama tillhör inte SD-sekten men han tycker också att det är bäst att hjälpa flyktingar på plats så de kan stanna i sina hem.

www.ansa.it/english/news/general_news/2014/06/12/dalai-lama-says-help-refugees-with-peace_1d34387a-150a-47db-8a75-a2ae389705d5.html
    Antingen det, eller så är han nazist...

Skämt åsido, så har han ju helt rätt:

"Italians, and the Sicilians in particular, are proving to have a big heart but to solve the refugee problem it is necessary to intervene in those countries, make efforts to overcome wars that are causing the exodus," said the Dalai Lama.
        "This needs long-term thinking to get a really effective result," he added.

Borde vara självklarheter. 
  • Jeaninne
    Errol Flynn skrev 2014-07-18 19:01:18 följande:

Tänkvärt.

www.dagen.se/opinion/debatt/mer-an-en-myt-erik-ullenhag/

Jag är född och uppvuxen i Somalia, och var då muslim själv. När jag sedan kom till Sverige för 20 år sedan, var det naturligt för mig att då söka mig till en muslimsk församling, för att känna en tillhörighet och gemenskap. Det var först när jag kom till Sverige som islams rätta ansikte visades för mig. Inget av det jag upplevde här förekom i Somalia på den tiden. Ullenhag skriver: ?Islam och muslimer ses som ett hot. Rena myter sprids om hur muslimer har som plan att ta över Europa och skapa ett ?Eurabia?, bland annat genom att föda många barn.? Men det var just det som jag själv hörde imamerna predika i Göteborgs moskéer. Det är ingen myt, Erik Ullenhag! Imamerna talade om för oss att vi inte skulle beblanda oss med kaffersamhället (det vill säga det svenska), att vi skulle föda så många barn vi kunde och få så många släktingar som möjligt att flytta hit just med det uttalade målet att islamisera Sverige. Inte med vapen, utan genom barnafödande och invandring bli landets majoritet. Och samma uttalade strategi har man i samtliga västländer.

Ja, det där vet ju alla... utom Mona Muslim och hennes minions...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?