Inlägg från: overdose |Visa alla inlägg
  • overdose

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-08 01:57:09 följande:
    Fakta kan nog förmedlas av vem som helst. Fast det är stor skillnad på att tala om att något förekommer - vilket jag gjorde och att alla från ett visst land eller en viss kultur eller religion är barbarer - vilket jag inte gjorde.
    Säger du någonting då? Det blir väl mest att försvara din blåa bild. Men jag har spelat HOMM3, där det finns blå hjältar som inte säger samma som du.

Du vet att jag har påtalat din rasism i detta förut, men hur tänker du nu.

Som jag tänker står du för rasistisk imperialism - liksom de flesta här - som inte har talat med hjältarna från detta spel, om huruvida de vill delta i ditt spel.

• overdose
    nihka skrev 2014-07-12 19:32:24 följande:
    Javisst. Det är precis samma problem med alla reportage om Yetin på Stockholms gator. Desto färre du hittar desto större är mörkningen.
    Vi kan väl konstatera att dina inlägg handlar om en Yeti i Stockholm...

Vad du måste förstå är att mänskligt beteende inte existerar i enskilda bubblor, och det är i det sammanhanget du måste läsa mina inlägg.

Varje tid, och varje plats har sin, den andra. Idag väljer du - och många andra - att korsfästa folk, bara för att de säger att det vore kul med förnuft, och visdom i samhällsutveckling.

Var tid har sina judar, och orsaken till mina inläggs polemitet är för att jag inte vill att människor som du skall döda.

Det finns så många människor som skriver om SD, som vore SD vår tids judar. På samma vis är det i offentliga diskussioner.

Det är det du måste förstå - frågorna är inte desamma som för 80 år sedan, men beteendet.

Med tanke på att du inte har uppvisat någon intelligens, eller någon annan med enkla ord om SD, vore det kanske på sin plats att du funderar över dina ord. Du vet, allt jag har skrivit till dig har bara varit ord, för att visa hur du, och vissa andra här beter sig.

Du måste förstå att SD består av människor, och att man inte bara kan smeta etiketter på dem.

Jag förstår att de som vill gott, inte vill läsa att de är folkmördare, men detta är inte en fråga om vad några gjorde för längesedan.

Så, vänligen, sluta förtrycka känslor, människor, och fiktiva varelser.

• overdose
    FDFMGA skrev 2014-07-14 14:33:10 följande:
    Korsfästelse och folkmördare. Jag gissar att det börjar bära iväg rätt ordentligt med dina fantasier.

Kan det vara så att du aspirerar på att bli SD-sektens särskilda shamanFörvånad
    Du fattar inte - du tror det är ok att stigmatisera och korsfästa och sedan säga nej, att du inte har gjort något, trots att du stödjer politisk journalism.

Kan det vara så att jag inte står för något och att du står för dödens fängelsehålor?

• overdose
    FDFMGA skrev 2014-07-14 15:41:58 följande:
    Om jag står för dödens fängelsehålorTomte

Tja, det är väl ett halvår sen du fått för dig att det planerades för koncentrationsläger dit sverigedemokrater skulle föras.

Min uppfattning är att SD-sekten saknar verklighetsförankring - och det alldeles oavsett om det fantiseras om dödens fängelsehålor eller om hur SFI-undervisningen fungerar.

Det är på mycket goda grunder man kan kalla SD för en veritabel toksekt.
    Din uppfattning är inte intressant - som man kan se om vad du trodde om mig var det ju bara trams.

Jag kan inte hjälpa att det är du som är toksekten.

Vänligen fundera över vad du har skrivit om SD de senaste fyra åren.

• overdose
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:25:13 följande:
    Hm, nu blev det ordentlig fart på SD-kramarna!

Härligt. En SD-kramare i affekt är ofta mer uppriktig än annars.

Spy galla på ett kvinnoforum dagarna långa. 

Jag gissar att många SD-kramare gärna klamrar sig fast vid SD:s traditionella kvinnosyn och anser att det är fel att det ska finnas annat än kvinnor på ett forum där ett fokus är barn och ett annat familj.

Kul är det iallafall med argument som skaffa  dig ett liv - eller du gör inget annat än hänger på FL. Det är liksom SD-kramarens naturliga nivå.

Ja, tänk sånt liv och kiv det blev när Ekeroth kom på tapeten.

Och "o". Om du tänker efter så är det ingen som missunnar Ekeroth ett litet restaurangbesök. Vi skojade bara med erGlad
    Haha, du pratar om järnrör, och nu något annat :)

Vill du inte berätta för oss om hur detta inte har någon effekt, eftersom SDs fall inte alls verkar vara nära, trots allt du sade.

Det roliga med en människa som du, är att du talar om att det är något fel med att hänga på FL, trots att du gör detta.

Du måste förstå att SDs framväxt inte alls har att göra med något i din värld. Jag arbetar inom handel, och du hade varit chockad över de som säger sig rösta på SD nästa gång.

Det är kvinnor i 70-80-åren. Du är så kvick med brännmärkningen, men de vet att dagens SD inte är som nazister för längesedan.

Vet att vi inte skojar med dig - en dag måste vi återskapa det Sverige som fanns. Du får då kämpa mot folksverige och dess kärlek. Hata på, som är ditt levebröd.

• overdose
    FDFMGA skrev 2014-07-21 14:45:36 följande:
    Gör jag?
    Du tror inte att du förväxlat mig med O-nicketSolig
    Ärligt talat, du kan inte vara så här dum - du skrev ju om SDare och hurusom de besökte FL. Du kan inte vara så dum...

Eller kan du?

• overdose
    Kunigunda skrev 2014-08-17 23:07:54 följande:
    Som övriga Sverigedemokrater kombinerar du exempel på bottenlös okunnighet (tidigare) med exempel på sanslöst dålig smak och stil. Så vansinnigt plumpt och ouppfostrat att skriva ett inlägg om min reaktion vid mina barns våldsamma död. Skäms! Och du har mage att använda ord som "kvinna", "mamma" och "naturligt" i samma mening. Du måste ha en empatisk störning!
    Det känns som att du är full av hat. Du skriver , övriga Sverigedemokrater. Har du verkligen träffat alla?

Vi vill väl inte ha en värld full av fördomar? ;)

• overdose
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 14:49:01 följande:
    Jeaninne skrev 2014-08-15 17:18:52 följande:
    Fast du, jag tror inte att våra väljare kommer att gråta om det inte blir några fler muslimer här... Obestämd

Det vet jag inte. Men om jag får försvara SD´s väljare lite så tror jag ju att det finns rätt många som inser problemen med det du föreslår.

Att negativt särbehandla människor enbart på grund av religion, att förvägra dem inträde på grund av att de är muslimer, strider inte bara mot svensk lag utan även mot internationella överenskommelser.

Jag tror ju att det finns en del som funderar på att rösta på SD samtidigt är medvetna om riskerna med att bygga ett samhälle där vi värderar människor efter religion?

Tror du på allvar att det inte är en del av SD´s möjliga väljare är tillräckligt insatta i historia för att minnas vad för samhällen som har spats när man har behandlat människor på detta sätt?

Finns det enligt dig inga möjliga SD-väljare som är kritiska mot samhällen där myndigheter och tull blir tvingade att bryta mot FN´s definition av rasism?

Det finns inga möjliga SD-väljare som vet hur svårt det är att veta vem som är muslim, som tycker det är fel att döma alla muslimer för några människors brott? Inga SD-väljare som ifrågasätter hur många "icke muslimer" som ska få straffas för att de verkar "muslimska"?

En sista fråga? Varför tror du i så fall att Åkesson & Co (enligt dig) döljer detta, om väljarna egentligen ä för det?
    Vad är spats?

Är du medveten om att religionsfred i Europa byggde på att man inte kunde enas genom militära medel? Det var alltså inte så att man inte ville krossa motståndaren.

Vi värderar idag människor enligt religion, bara det att barnens religion inte kallas religion.

• overdose
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 15:07:02 följande:
    Skapats! :)

Förklara gärna lite mer vad du syftar på. Hänger inte med.
    Jag vet, men det är så att fred i Europa inte byggde på förståelse, utan vetskap om att man inte kunde segra.

Jag vet inte var du är, men du kan kanske förstå att man tänker att ni är utrotningsmänniskor.

Jag har själv sprutat på, utan att admins här har reagerat alldeles väldigt - orsaken till det är mycket uppenbar.

De behöver något som är annorlunda, utan att det kan klassas som ondska.

Vi går idag inför problem som vi inte har mött på länge.

Jag känner vrede - och menar att de flesta som du, inte alls skapar ett bra samhälle.

Det är det jag vill peka på. varför säger ni er göra gott?

Men rent allmänt, Sverige är uppenbarligen på väg åt helvete - hur skall vi stoppa det?

• overdose
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 15:36:30 följande:
    Hur vet du detta?

Du tror inte man efter två världskrig var rätt trött på krig?
    Jo, det var man, men frederna efter religionskrigen byggde på samma tanke. Den moderna förståelsen har sin grund i att man inte kunde vinna.

Titta på religionskrigen, att det blev fred var en effekt av kompromiss,

Världskrigen var en annan sorts krig.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?