Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-03-10 11:45:39 följande:
    Jaha jag fick upp fel fil. Precis som jag skrev att jag kunde ha missuppfattat något.

Men jag tar alltid en mätningar med en nypa salt. Det går ju upp och ner hela tiden och det är ju vid valet som är det viktiga.

Däremot så ryser jag vid tanken på MP. Dom är ju helt verklighetsfrånvarande. Ett av dom värre partierna enligt mig och jag undrar om det är så att många röstar på dom för att dom tror att MP håller på med miljö och ingenting annat. 
    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/miljopartiet-lovar-att-forsorja-alla_3317992.svd

Miljöpartiet är galna.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-03-10 14:30:47 följande:
    Vad skönt, då kan jag sluta att jobba....

Jag med. Och mina barn kan skolka från skolan och få pengar ändå. Finemang.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:14:08 följande:
    Därför att många svenskar INTE talar svenska. En väns far, född i norrland, kunde inte svenska under sina barnadagar, till exempel. Sedan är det en öppen fråga om vad som ska räknas som svenska. Många svenskar förstår inte de grövsta varianterna av skånska, trots nästan 500 år av assimileringsförsök, så varför ska de få slippa? För poängen är väl att man ska kunna göra sig förstådd, eller hur?
    Bara rappakalja som vanligt.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:22:37 följande:
    De ÄR svenskar.
    Då pratar de även svenska.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 18:11:37 följande:

Inga liberaler direkt, eller? Ni tror inte att människan klarar av den ökade frihet som detta hade inneburit för då skulle alla bara fuska och lata sig med följden att samhället kollapsar? Rätt intressant fråga om människosyn. Måste det finnas en diktator eller stat eller företagare som styr över den lata, oärliga massan och tvingar dem att bete sig på "rätt sätt" för att samhället ska funka?
    Nej jag tror inte det skulle funka. Det skulle locka till sig fattiga människor från andra länder.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 18:50:12 följande:

Nja. Många liberaler hävdar ju att de vill minska statens makt över individen. Och förslaget skulle ju minska denna makt markant. Konstigt nog gillar nästan inga liberaler detta förslag ändå.

Med morot menar du att vanligt folk behöver styras av de som är rikare eller mäktigare för att samhället ska funka? Eller?

Det låter inte speciellt liberalt?
    Morot = arbeta om du vill ha ett drägligt liv.
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-10 19:24:11 följande:
    Varför anser inte journalister i andra västeuropiska länder att ursprung och hudfärg (ansiktsbild) är ointressant? Varför anser bara journalister i Sverige att sånt är ointressant?

Det är ännu värre när polisen gör en efterlysning. Då publicerar media en pixlad ansiktsbild och det står ingenting om hudfärg , hårfärg och liknande. Varför publicerar media bilden? Det är ändå ingen som kan känna igen människan som polisen söker.
    Du kanske känner igen den suddiga jackan...?
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 20:53:13 följande:
    Ok, men då kan man väl få välja att göra språktestet på attackskånska eller tornedalsfinska då om det ska vara så rättvist. Hellre det än att göra typ arabiska till minoritetsspråk.
    Det är vi svenskar som ska integreras som Mona Sahlin uttryckte sig. Den kvinnan är mer än lovligt efterbliven.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 01:26:00 följande:
    Nej, inte nödvändigtvis.
    Då är du inte svensk.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?