Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Varför hatar folk SD?

MrFahrenheit skrev 2015-01-30 20:42:16 följande:
    SD vill vara ett sk socialt konservativt parti, Det betyder att de vill behålla välfärden, men enbart för vissa. DÅ måste man självklart vara vänster...
    Samma med det här med att "hjälpa på plats". Nyligen kom det ju fram att de egentligen menar att hjälpa VISSA på plats. 
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2015-01-31 09:52:35 följande:
    "Opinionsbildare"? Hah, snarare dyngspridare. Det enda han har gjort är att sprida falsk propaganda och fördomar om folk han inte vet något om. En rasist helt enkelt.
    Fast jag håller lite med Stjärt där...Det om att Jimmie är opinionsbildare. Kanske inte den viktigaste, men helt klart en som står ut. Och det är DÄR som jag anser att ditt påstående stämmer. Det om att han är dyngspridare. Han har väckt många "sovande rasister" med sin rasistiska dynga. Och vi har fått se the rise of the dyng swallowers. Nästa steg är att identifiera dyngsväljarna och till slut - - - - Drömmer
  • Velouria
    FDFMGA skrev 2015-02-01 20:04:19 följande:

Hon är inte ensam. Du kan se samma fenomen bland kulramstrillarna inom SD - när de räknar på hur lång tid det dröjer innan en majoritet av Sveriges befolkning är muslimer. En person med ursprung i ett muslimskt land kommer alltid att klassas som muslim liksom alla ättlingar i evighet amen - när toksektens räknepräster har seans.

Det är liksom det fina i den rasistiska kråksången att muslim lika gärna kan användas som ett etniskt begrepp som ett religiöst.

Jag antar att det var därför den där Dispatch-människan kunde påstå att det bara är muslimer som är muslimer hon ogillar - hon har alltså inget emot kristna eller ateistiska "muslimer"

Ah, då förstår jag bättre. Så en sverigedemokrat kan inte skilja mellan etnicitet och religionstillhörighet. Alla som kommer från t.ex. Iran är muslimer. Till och med de iranier som är kristna och judiska. På så sätt blir ju "nationalitet" och "etnicitet " två helt betydelselösa begrepp. Då kan vi bara dela upp världen i två (sverigedemokratiska) grupper: muslimer och icke-muslimer.

Vad enkelt.
  • Velouria
    Dissident skrev 2015-02-05 01:03:18 följande:
    Du borde inte vara så dogmatisk gällande historiska händelser. Du var inte där.
    Hehehe, does "the pot calling the kettle black" ring a bell?
  • Velouria
    Dissident skrev 2015-02-05 04:35:58 följande:
    Nej jag har begrundat bevisen för och emot och ändrat min uppfattning medan sådana som Dorian (och antagligen du) avfärdar motstridig information utan att ens ta del av motsidans rön och kan därför omöjligt ändra sig.
    Men var det inte du som under ett annat nick tipsade mig om att läsa den informationen som du menade var bevis på att förintelsen inte ägt rum? Jag har faktiskt läst och kommenterat det för ett tag sen. Det var något speciellt med den personen som du tipsade om samt att den personen. Var det att den personen själv var jude? Det var något speciellt i alla fall och den personen motbevisade inte förintelsen egentligen. 

Hur som helst, det är bra att ta del av olika sidors information. Dock anser jag fortfarande inte att förintelseförnekarna har något tungt att komma med. 
  • Velouria
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-05 11:11:28 följande:
    Jag är väl förtrogen med Dan Park. Han kommer ofta upp den man diskuterar konstens frihet. Det är en intressant diskussion f.ö.

MEN han är inte dömd för sina åsikter. Han är dömd för hets mot folkgrupp. Att hetsa mot folkgrupp är en handling inte en åsikt.
    Det är fö en lag som finns i de flesta västländer och knappast något som har med DDR att göra, eller är typiskt svenskt på något vis.

Du blandar också ihop förtrycka och argumentera emot. Om man har en så kontroversiell åsikt som du, kan man inte förvänta sig att få en massa utrymme att driva sina teser. Folk som gillar Stalinism får heller inte presentera sina "fakta" på Aftonbladets förstasidor. och om de säger något (som exempelvis Sven Wollter) så blir det ett herrrans liv. Men just det har jag inte sett dig ställa digh på barrikaderna här inne och försvara.

Nu vet jag ju redan, medan jag skriver detta inlägget att du inte bryr dig ett dyft om vad någon med motsatt åsikt säger eftersom du menar dig ha monopol på rätt verklighetsuppfattning. En ganska infantil åsikt btw
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2015-02-10 12:50:18 följande:
    Japp, det är samma skit som här:
    Jackpot Joy (J. Åkesson) har ju hävdat att SD aldrig har varit öppet rasistisk (yeah right ) men det finns ju öppet bevis för alla att ta del av. Men kanske har media vinklat och hittat på i de här klippen, precis som man har hittat på Förintelsen. Det kanske bara var en massa marscherande och demonstrerande vänsterextremister egentligen som låtsades vara sverigedemokrater för att smutskasta SD? Drömmer

Men i ärlighetens namn så anser jag att det är helt rätt att varje nation är stolt över sina kulturer. Jag själv gillar kultur och mår jättebra av att ta del av olika kulturer och att lära mig nytt av alla olika kulturer. Dock anser jag att SDs sätt att vilja bevara de olika svenska kulturen görs på väldigt kränkande sätt. Att exkludera, hata, smutskasta andra osv gör ju inte att folk, till och med en del vanliga Svenssons, känner kärlek till svensk kultur. Tvärtom börjar man känna avsky för svensk kultur och allt som har med svenskhet att göra eftersom man förknipper svenskhet med rasism.
    Så SD - ni smutskastar verkligen Sverige och alla olika kulturer som kan kopplas till svenskhet.
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Velouria

Dessa i bilen måste ju bara vara "vänsterextremister" Drömmer

(läs de "sköna" kommentarerna under klippet)

Good thoughts-Good words-Good deeds
Svar på tråden Varför hatar folk SD?