Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-04-18 20:03:12 följande:
    Trodde du fattade att SD inte finns i USA, men ok då: Gert, SD finns inte i USA, så det är inte SDs fel att människor utan sjukvårdsförsäkring kan bli runtkörda.
    Men i USA blir de i alla fall runt körda till olika sjukhus. Här i Sverige ska man vara glad om ambulansen kommer.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 20:07:05 följande:
    Ja, precis resten simulerar. SD vill alltså hjälpa en massa syriska krigsflyktingar "på plats" som är i flyktingläger pga ett behov av miljöombyte. Om du tycker det kommer för få kvotflytingar är det bara att pumpa på med dem från flyktinglägren i Syrien. FN har ju vädjat om att EU-länder ska ta emot fler. Toppen!
    På längre sikt antas invandringen minska samtidigt som antalet utvandrare ökar eftersom de senaste årens höga invandring inte förväntas fortsätta.

Är regeringen främlingsfientlig nu som tänker minska invandringen i framtiden?
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 20:09:36 följande:
    Hur vet du det? De jag syftade på hade blivit runtkörda -osagt om det var med ambulans. Jag sa inget om alla de som inte kommer iväg öht. 
    Och du vet förstås hur det är i USA. Du vet ju allting om alla i hela världen.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-19 02:24:39 följande:

Seriöst? Vi pratar om Syriens grannländer dit 2 miljoner människor flytt och du vet inte var det är överfullt??? Jag länkar igen:

www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/kris...

"Siffror är inte bara skrämmande, utan helt enkelt ohållbara. Om inte striderna får ett slut snart kan nästan hälften av Syriens 20,8 miljoner invånare att vara i behov av humanitär hjälp i slutet av året."
    Kan inte alla 20 miljoner syrier komma till Sverige? Sverige skulle ju bli världens rikaste land eftersom invandring gör ett land rikt. Det finns bara positiva fördelar med invandring. 
  • Gert
    Rataxes skrev 2014-04-19 10:37:15 följande:
    Nu duckade du för resten, snyggt...

Du som vill ha fri invandring. Vad säger du om Sverige skulle ta emot alla flyktingar i hela världen? Är det en bra idé?
  • Gert
    Kereza skrev 2014-04-19 11:04:20 följande:
    Jag ogillar SD för att de inbillar sej att Kristendomen är Svensk. 

Den importerades för 700 år sedan från samma del av världen som Islam. De två sagorna bibeln och koranen innehåller för fan samma karaktärer. Men "Kristendomen är Svensk" - bullshit. 
    Det är bullshit att SD inbillar sig att kristendomen är svensk. Vart har du fått det ifrån, Aftonbladet?

Det räcker för mig.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 09:32:46 följande:
    Duckade för vaddå? Jag anser att Norge som är ett mycket rikare land än Sverige borde hjälpa till mycket mer med att ta emot flyktingar, inte att vi ska vara lika snåla som Norge.
    Säg det till Norges "rasistiska" befolkning. Norge är smartare än Sverige, därför är de rikare än oss. De tänker på konsekvenserna av extrem invandring. Extrem invandring kostar, närmare bestämt 250 miljarder per år.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-20 10:11:23 följande:
    I vilken riktning har du läst att "rasistisk" och "snål" är synonymer? I Aftonbladet eller på SDs hemsida?

Norge är rikare än oss för att de har nordsjöolja. Sedan förvaltar de inte alls sitt pund vidare värst, vilket har gett upphov till massiv kritik i årtionden från norskarna själva som själva anser att Norge inte investerar i långsiktigt ekonomiskt betryggande projekt i tillräcklig omfattning.
    Roligt att du valde att inte kommentera invandringens kostnader på 250 miljarder per år.

Vad menar du med långsiktigt ekonomisk betryggande projekt i tillräcklig omfattning? Extrem invandring?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?