Inlägg från: Centurione |Visa alla inlägg
  • Centurione

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-10-29 09:15:25 följande:
    Du menar att de inte skulle vara öppet fientliga mot det homosexuella paret som tog hand om den 17-åriga flickan och hennes barn. Ja, tänk vilka "överkrav" att ställa på homofober när de kommer hem till homosexuella - att de ska kunna bete sig som folk.

Det lilla barnets sista trygghet ligger knappast hos homofoba mor- och farföräldrar som inte ville/kunde/fick ta hand om sitt barn och barnbarn.
    Tydligen vittnar alla om att morföräldrarna skulle vara utmärkta som fosterföräldrar till barnet, men det är viktigare för kommunen att göra ett statement genom att låta ett homosexuellt par adoptera ett syskonpar.

Det skulle kunna hända här också... Död
  • Centurione
    de Robespierre skrev 2014-10-29 12:02:19 följande:
    Vänd på det. Ett barn förlorar sina båda biologiska föräldrar eller kan inte bo kvar av andra skäl. Barnet vill bo hos sin släkting som den har en bra relation med sedan många år tillbaka.

"Socialnämnden ska enligt 6 kap. 5 § SoL i första hand överväga om någon anhörig eller närstående kan ta emot ett barn som ska placeras. Utöver detta finns inte några särskilda bestämmelser utan socialnämnden ska utreda ett släktinghem på samma sätt som andra familjehem, enligt  de ramar som anges i socialtjänstlagen och SOSFS 2012:11."

Efter något år kommer barnets farmor ut som bi/homosexuell. Enligt SD:s retorik så skall barnet då omplaceras till en annan fosterfamilj trots att barnet vill bo kvar hos sin farmor där barnet känner sig trygg, älskad och omhändertagen.
    Nu är det inte jag som skriver regelverket, men jag tycker personligen att det ska krävas mycket för att slita ett barn ifrån ett hem där det redan är rotat och trivs.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-10-29 12:06:00 följande:

Hatar SD pga folk som hon

www.interasistmen.se/granskning/sd-ordforande-utvisa-folk-som-ar-skraniga-pa-allman-plats-eller-om-de-anvander-fula-ord/

Kan även passa på att säga att väldigt många svenskar skulle utvisas om man verkligen skulle tillämpa punkt 1-6

Fast jag tycker också att sådana saker ska kunna vägas in. Vi kan inte välja vilka som föds här i landet, men de som vi tar in fast det absolut inte är någon självklarhet, skulle vi kunna sovra ibland.
  • Centurione
    FDFMGA skrev 2014-10-29 14:27:20 följande:
    Hm, parabolen inställd på mottagning och efter att du eggat upp dig på Metapedia så är du på batikhäxespaning igen.

De senaste forskningsrönen är alltså att fotbollsintresset minskar på grund av sådana som Zlatan utom hos batikhäxorna som har honom som idol.

Hm, i verkligheten är det väl precis tvärtom - att Zlatan i allra högsta grad bidragit till att höja intresset för svensk fotboll, liksom exemplevis Henke Larsson och Martin Dahlin gjorde tidigare.

Ja du - som du far runt med dina iakttagelser i Metapedia eller via batikhäxespanarparabolen - räta på ryggen i stället och sluta vara så rädd för kvinnor.

Det finns inga batikhäxor - det är bara inbillning hos rädda gossar som aldrig gjort annat än studerat kvinnor på avstånd.
    Fast jag som ÄR kvinna vet också att batikhäxorna finns.
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-29 14:51:34 följande:
    Men vad har nazismen för koppling till motstånd gentemot islamism? Du hystar ur dig en massa saker du inte har en aning om, så obildad du är. Läs några böcker och återkom efteråt.

Sd är pro-Israel, har varje gång tagit ställning för Israel. Mycket kan man säga om det, men nazistiskt kan det knappast vara, bortsett från bland obildade Sd-hatare då, som får sin världsbild från Facebook.
    Stämmer, och när det gäller just detta håller jag inte med mitt parti. Jag är på arabernas sida i den konflikten.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-10-29 15:56:19 följande:
    Okej, men vi kan alltså, i SD-teorin, välja vilka som ska få fortsätta att bo här. Eller hur?
    Nä. Svenskar har en arvsrätt till det här landet, hur störiga de än är. Dessutom finns det ju ingenstans att utvisa dem. Vi har inga kolonier.
  • Centurione
    Velouria skrev 2014-10-29 16:20:45 följande:
    Mja, det där lät lite knasigt faktiskt. För att ändå spinna vidare på ditt påstående kan vi säga som så att det är svenska medborgare som har arvsrätt till det här landet. Hur störiga de än är

Hur som helst. Hur som helst. Du anser att störigt beteende ska uppmärksammas enbart hos de som blivit svenska medborgare men har sina rötter annanstans men att störigt beteende inte ska uppmärksammas hos svenska medborgare som haft sina rötter i Sverige i många generationer bakåt?
    Inte i och med att det går så fort och lätt att få medborgarskap här. Fortare och lättare än i något annat land. I andra länder finns det krav på att man ska ha varit självförsörjande i många år, att man inte får ha begått några brott eller förseelser överhuvudtaget, inte ens små sådana, att man måste klara ett prov i landets språk, samhällskunskap och historia etc.. USA har dessutom ett krav på att man ska svära trohetseden till den amerikanska flaggan med handen på hjärtat.

I Sverige har vi INGET sådant. Här tar det endast fem år för att bli medborgare - endast tre år för anhöriginvandrare. Och det ställs inte ens kraven att man ska vara självförsörjande än att man ska ha lärt sig svenska. Självklart har man inte rätt till det som svenskar slitit ihop i tusentals år, på de grunderna.

Störigt beteende ska alltid uppmärksammas, men jag upprepar att det inte går att UTVISA personer som faktiskt är svenskar på riktigt. Man får ta itu med dem på annat sätt, och det görs ju redan. Hjälpligt i alla fall.
  • Centurione
    Philipsson skrev 2014-10-30 00:25:33 följande:
    Nu skrev jag förvisso inte att det svala intresset för matchen mot Liechtenstein BARA berodde på att antalet invandrare i det svenska laget var relativt stort, vilket du försöker få det till. Däremot menar jag att det är en delförklaring. Men vi får väl se vem som har rätt. Tiden får utvisa det. Du menar uppenbarligen att intresset i Sverige för landslaget i fotboll skulle fortsätta vara högt även med blott invandrare i laget, att det bara är resultaten som räknas, och jag menar att så inte är fallet. Landslagsidrott är nämligen per definition en nationalistisk yttring. Det är VI mot DEM. Och om VI inte längre är VI, då faller hela meningen med verksamheten. Landslagsidrott bygger på att det finns nationalstater. Att landslagsidrott aldrig har varit speciellt betydelsefullt i en nation som t.ex. Spanien, beror på att Spanien aldrig har varit en nationalstat i svensk mening, men en starkt centraliserad makt, utan en mycket splittrad nation, med många olika autonomier. Där talar man om "invandring" och "utvandring" när personer flyttar mellan regioner inom nationen Spanien.
    Exakt. Som jag skrev tidigare, så skulle man kunna dela in lagen på något annat sätt än efter land, men så länge som det ÄR Sverige mot Uganda t.ex., så blir det ju konstigt om det är blåsvarta personer i det svenska laget och rödlätta i det ugandiska... Hela känslan av att heja på "vårt" lag, och glädjen över att "vi" vinner försvinner ju på det sättet.

För övrigt tycker jag så när det gäller regionala lag också. Ingen mening med att heja på t.ex. Färjestad, om deras bäste spelare har byggt upp alla sina förutsättningar i Luleå...
  • Centurione
    sjuttiofemman skrev 2014-10-30 09:21:24 följande:
    För Sd räcker det med att föräldrarna är av samma kön för att barnet ska slitas upp från sin tillvaro. Allt för att Sd-politiker anser att det är äckligt med homosexualitet. Och ni brukar kalla vänstern känslostyrda..?
    Det finns inget i partiprogrammet som säger att barn till homosexuella ska omhändertas. Däremot ska inte två personer av samma kön kunna vara vårdnadshavare för ett barn, och samhället ska inte hjälpa till med insemination av lesbiska eller surrogatmödrar för homosexuella män. 

Med dessa åtgärder kommer antalet barn som behöver växa upp under sådana förhållanden i alla fall att minska. Med stor sannolikhet kommer inte homosexuella par att vara lika intresserade av att skaffa barn om inte båda får stå som vårdnadshavare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?