Inlägg från: Politisk härdsmälta |Visa alla inlägg
  • Politisk härdsmälta

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-01-19 15:55:13 följande:

Nja, Säpo gjorde en anmälan så får åklagare bedöma om brott begåtts.
    Men bra om han blivit diskriminerad så kanske han kan känna in hur invandrare har det i samhället.
    Men Ekeroth är inte världens mest pålitliga person, ljuger och smiter undan när han gör bort sig. Jag har inga förutfattade meningar om denna händelse eller tar parti i förväg. Kanske något att lära dig av?
    Märkligt inlägg efter att först själv ha excellerat i förutfattade meningar ett par poster tidigare med anklagelser om fabricerade bevis, respektlöshet mot kvinnor -  inte första gången och nu är det dags igen. Att sitta och mästra andra efter det utfallet ger ju bara ett komiskt intryck.

Fernissan av tolerans är tunn, så länge man hatar åt rätt håll passerar det mesta. detfinahatet.se

#3892 Inte första gången som en sverigedemokrat fabricerar "bevis" för att kunna plocka fram offerkoftan. Ekeroth är ju inte känd för att respektera kvinnor på fyllan, det hände senast på järnrörskvällen (om inte fler gånger mellan förstås). Men nu är det alltså dags igen. 

www.aftonbladet.se/nyheter/article18199684.ab

• Politisk härdsmälta

Omständigheterna runt REVA som det utspelade sig för ett år sedan var en skandal. Varför det hör hemma i en tråd med rubriken "Varför hatar folk SD?" är dock högst oklart. Tillämpningen bygger på Utlänningslagen (2005:716) som röstades igenom av riksdagen långt innan Sverigedemokraternas inträde.

Skandalen då? Att ansvariga politiker i sin iver att vända kappan efter vinden och rätta sig efter den rubrikmakare på kvällspressen som för tillfället skrek högst genast backade undan från ansvar och började prata om granskningar och snabbt tog sin hand ifrån utförande myndighet och de gränspoliser på fältet som försökte arbeta i enlighet med lagstiftningen.

Det enda rimliga förhållningssättet hade varit att ta ansvar för den lagstiftning man röstat igenom, poängtera att sverige inte har fri invandring och att det är angeläget att hitta de individer som uppehåller sig här utan laglig grund.

Morgonsur uttrycker det som vanligt utmärkt: morgonsur.wordpress.com/2013/03/08/om-reva-och-att-sta-for-vad-man-faktiskt-bestallt/  

• Politisk härdsmälta
    oOOo oOOo skrev 2014-02-21 09:46:40 följande:
    Intressant. Om inte ens du som spenderar alla dina vakna timmar med att spy ut din avsky mot SD hatar dem blir man ju en aning fundersam på vad alla SD hatarna pysslar med.

Har vi inga SD hatare i tråden längre?
    Hatet och demokratiföraktet växer tyvärr dag för dag och tar sig ständigt nya obehagliga uttryck. Utvecklingen är otäck. Jag är allvarligt oroad för följderna.

• Politisk härdsmälta
    Velouria skrev 2014-02-21 23:44:40 följande:
    Ja, usch!

Vill man ha demokrati och bli kvitt hatet måste man kämpa mot både SD och de som vill mörda sverigedemokrater. Annars blir det inbördeskrig här.
    Om man vill ha demokrati måste man kämpa mot ett parti invalt i sveriges riksdag på demokratiska grunder, det framstår som lite motsägelsefullt för mig.
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-02-22 08:35:44 följande:

Ja om detta stämmer så är det inte okej. Men varför ta upp det i en tråd där man undrar varför folk hatar Sd?
    I en diskussion om varför tycker jag det är intressant att förstå hur hatet ser ut. Som jämförelse, ska vi t ex diskutera ungdomsarbetslösheten är det intressant att förstå hur ungdomsarbetslösheten ser ut.

Jag tror att många kan få en felaktig bild av hur de här yttringarna ser ut när t ex SVTs Marianne Rundström efter Grammisgalan introducerar Kartellen och Sebbe Stakset som en grupp som "vänder sig mot Sverigedemokraterna" när en mer verklighetsnära beskrivning torde vara "Kartellen är en grupp vars frontfigur är en multikriminell våldsverkare som blivit dömd för mordhot gentemot Jimmie Åkesson och som i sitt bildspråk propagerar för blodig misshandel av densamme".
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-02-22 11:36:10 följande:

Och då ska Åkesson samtidigt presenteras som en rasist som häcklade Palmemordet och anser att Sveriges nationalhjälte inte är svensk nog för honom. För rätt ska väl vara rätt - åt båda hållen?
    Ho kände uppenbarligen ett behov av att beskriva deras ställningstagande. Då tycker jag "vänder sig emot" ger en icke rättvisande bild när det handlar om mordhot.
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 14:46:45 följande:
    Många försvarar Sd men få kan försvara deras politik, märklig kombination :p Kan det vara så att det enda som räknas för en Sd-väljare är att få "trycka till" invandrarna? Att få känna sig överlägsen i någon form?
    Det är väl som för alla andra partier, utifrån vilka frågor som är viktiga för en själv gör man en bedömning av vilket parti som bäst representerar ens egen hållning. Lika lite som att alla som röstar på S vill avskaffa kungahuset håller alla som röstar SD med om varje skrivelse i partiprogrammet.

När det kommer till att känna sig överlägsen tror jag inte alls att det förhåller sig så. Tvärtom, jag tror att många av dem som med sådan frenesi tar ställning mot Sverigedemokraterna helt enkelt gillar den självdefinierade bilden av sig själva som lite mer förtjänstfulla, moraliskt högtstående och goda människor. Och för att inte solka ner den självbilden krävs att man ständigt trummar in budskapet att man kämpar mot en ond fiende, den förhärskande svenska rasismen.
  • Politisk härdsmälta
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 21:27:19 följande:
    Han är somalisk medborgare. Är man svensk bara för att man är på svensk mark?
    Det beror på. Den springande punkten är om han åkte tunnelbana.

• Politisk härdsmälta
    Errol Flynn skrev 2014-02-26 22:08:36 följande:
    Om man våldtar en kvinna analt och fortsätter efter döden och även våldtar en man på ett härbärge analt så anser jag att domen är irrelevant. Vittnen finns. Han våldtog kvinnan analt i parkeringshuset när polisen kom. Såna människor ska inte befinna sig inom Sveriges gränser någonsin oavsett om Sveriges tandlösa domstolar friar.
    Hovrätten har fastställt tingsrättens dom.

www.dn.se/nyheter/sverige/svea-hovratt-domer-for-valdtakt-i-garaget-under-sheraton/
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 09:33:27 följande:
    Underbart av Dan Eliasson att på twitter ge respons på Åkessons upplevelser av sin barndom, att ge honom en armbåge i sidan med Åkessons egen retorik :p
    www.svt.se/nyheter/val2014/myndighetschef-kra...
    Utomordentligt omdömeslöst. Samtidigt en smula förvånande att Dan Eliasson skulle komma ut som näthatare. Att använda verkets nätsida som plattform för aggressionerna kan heller rimligtvis inte ligga i linje med myndighetens uppdrag.

Visar tyvärr återigen att gränsen för vad som accepteras när det kommer till påhopp mot människor som inte fogar in sig i ledet och tycker som man ska ständigt flyttas framåt på ett obehagligt sätt. 

Bedrövligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?