Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Ju mer av överstatlighet från EU, desto mindre av mångkultur i EU.

D.v.s. de som hävdar mångkultur och är för Sveriges medlemsskap i EU, är hycklare.

• Philipsson

När Sd vill skydda förvärvsarbetare i Sverige, med avtalsenliga löner, då kallas de av Alliansen för "nationalister" och "rasister".

Det visar hur urvattnade dessa begrepp är.

Faktiskt tycker ju S och V precis samma sak.

Mp slirar däremot betänkligt (Mp är ju nämligen, i grunden,  ett borgerligt parti)

Allians-partierna däremot, vill ju ha ett system med "minimilöner". Alla länder med stora skillnader mellan samhällsklasserna har systemet med minimilöner istf att arbetsmarknadens parter gör upp om lönerna.

• Philipsson

Sd är ett demokratiskt parti.

De som hindrade Sd från att ha valmöte i Göteborg, är icke-demokrater, vänsterligister, -extremister, som inte låter andra komma till tals, och som med våld, i grupp, gör allt för att förhindra rätten att framföra sin åsikt.

Det är ju denna grupp som hotar demokratin, inte det parti som håller möte för att få röster i demokratiska val.

När ska 'vanligt folk' inse det?

• Philipsson
    Speakers Corner skrev 2014-05-15 09:32:09 följande:

Du menar hindrade honom från att sprida sin smutsiga propaganda, och hets mot invandrare.
    Bra gjort, som jag skrev dom ska aldrig igen tillåtas breda ut sig.
    Dom ska stoppas helst i sin linda, tyvärr har det redan gått alldeles för långt.
    Men än är det inte försent och nu vaknar svenska folket.
    Du stöttar antidemokratiska organisationer vilket innebär att du har tagit ställning för diktatur.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-15 10:07:44 följande:

Torgmöten handlar inte främst om att föra fram sin åsikt.

Jag gillar ju inte någon form av våld. Jag tror inte att dessa protester är en bra väg att gå.

Jag är kritisk mot såväl SD som mot rörelsen som högljutt protesterar mot SD. Men i mitt demokratiska mångkulturella Sverige måste självklart båda få finnas.

För några år sedan hörde man ofta om att allt fler är oroliga för invandringen, och att det är viktigt att man måste få prata om detta och protestera mot detta utan att klassas som rasist.

Konstigt nog tycker de som sa det då, inte samma idag. Jättejättemånga är jätteroliga för den ökande nationalismen i Europa och Svetige. Ska man inte få uttrycka detta? Ska man inte få kritisera SD och protestera mot SD, utan att klassas som PK eller odemokratisk eller extremist.

Så länge protesterna är fredliga så är det väl positivt att folk engagerar sig och protesterar mot något som de ser som ett hot mot tolerans och demokrati?

Och apropå demokrati. Så är ju i mitt tycke SDs skolpolitik (och deras luddiga prat om assimilering) det tydligaste steget bort från demokratin som något parti föreslår. Att använda skolan till att skapa EN enda gemensam nationell "identititet" (d.v.s. få alla att tycka som SD), det luktar inte lite Nordkorea.
    Att hindra andra från att föra fram sin åsikt, hindra dem från att ha möten o.d., är definitivt odemokratiskt.

Du verkar ju inte begripa vad demokrati handlar om.

Hur hög invandring en stat tar emot är just en politisk fråga, som vårt representativa politiska system ska fatta beslut om.

Vad de antidemokratiska organisationerna vill är ju att med våld förhindra att det demokratiska systemet ska kunna fatta och genomföra dessa beslut.
  • Philipsson

Låt oss säga att V skulle ha möte och hundratals individer tog sig dit enbart för att störa mötet och försöka få det inställt.

Vore det då demokratiskt?

Nej, inte allls.

• Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-15 10:23:44 följande:
    Nja, det stämmer inte riktigt. Även om media valde att köra den rubriken. Sjöstedt sa att OM det var Ung Vänster som låg bakom detta så var det självklart fel. Konstigt nog handlade reportagen väldigt lite om vilka belägg som finns för att det var Ung Vänster som låg bakom?
    Nej, det sa han inte. Se reportaget istället för att gissa.
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-05-15 11:15:04 följande:
    Men du vill ju hindra SD-protestanterna att föra fram sin åsikt, åsikten om att "rasister" inte ska få stå oemotsagda.
    Inte alls. Naturligtvis ska inte Sd stå oemotsagda.

Men vad de gör är ju att sabotera Sds möten.

Varför håller de inte egna möten istället?
    --

Jag håller f.ö. inte med om att Sd är ett "rasistiskt" parti. Varför skulle det vara det? För att partiet vill föra en ansvarsfull invandringsparti? För att partiet är EU-kritiskt? För att man vill att invandrad arbetskraft ska ha lön enligt svenska avtal?

Den där rasistetiketten blir bara löjligare och löjligare. Ingen tror på den längre. Inte ens Sd-hatarna skulle jag tro, men de använder dem alltjämt för att försöka skrämma bort presumtiva väljare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?