Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-02-18 10:38:59 följande:
    Mm jag vet hur det känns. Jag har blivit kallad vänsterextremist, stenkastare, kommunist och haschrökare av folk här. Så jag tröttnade och använde samma retorik tillbaka några gånger. Men då är det tydligen otroligt hemskt enligt vissa.

Avpixlats kommentarsfält innehåller inte bara ett undantag av rasism, det dränks av rasism. Det är bara att ta en artikel om flyktingbarn (där barnen beskrivs som "barn" för att göra sken av att flyktingbarn regelmässigt ljuger om sin ålder), kommentarsfälten är fyllda av rasism. Jag har inte hittat en enda kommentar som visar medlidande. Den sajten stöttas av Kent Ekeroth dessutom, borde vara skäl nog för uteslutning ur partiet eftersom de har "nolltolerans" mot rasism.

Hur skulle den sajten vara laglig anser du? Eftersom det är en blogg utan ansvarig utgivare så finns det ingen att ställa till svars.

Interasistmen.se har som enda uppgift att granska Sd. De är tydliga med det. Och ja, ibland anser jag också att den sajten gör en höna av en fjäder. Men varför måste jag säga det när vissa här avgudar avpixlat som den enda sanningen i en enda stor nationell konspiration?

Jag behandlar andra som de behandlar mig, hade vissa här kunnat avhålla sig från personangrepp så hade jag också gjort det. Har jag gett mig på dig personlige förresten? Varför tar du åt dig när jag häcklar Sd?

Hur tar interasistmen billiga poänger förresten? Det är ju Sd själva som står för materialet..
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-18 10:27:10 följande:
    Jag hoppas bara att du är lika passionerad när det gäller invandrare som är rasistiska mot svenskar och andra invandrare. Flest motsättningar hittar du nog idag bland olikainvandrargrupper. Finns väl inga som ogillar svarta/judar så mycket som araber tex.

Ja rasism är lika vidrigt oavsett vem som drabbas eller utför det. Motsättningar finns överallt tyvärr.

Problemet med Sd är att de har ett dubbel ansikte, de säger sig vara emot rasism men deras företrädare och även partiet självt numera kommer med rasistiska utspel genom sina lokalavdelningar.

Förstår du skillnaden mellan en rasist som säger sig vara antirasist och en rasist som står för sina åsikter?
  • sjuttiofemman

Här är ett inlägg från interasistmen.se som jag normalt inte skulle ha länkat ut, eftersom det kan ifrågasättas.

Men länkar ut det nu (wp.me/p2oCcR-3qB) som för att visa på att jag inte sväljer allt de säger. Dock är påståendet att 10% av sverigedemokraterna har ett kriminellt förflutet intressant. Med Sd-retorik skulle man då kunna dra slutsatsen att sverigedemokrater är kriminella..? Och för att förekomma klagokören, källhänvisning finns här:

www.interasistmen.se/brott-och-straff/var-tionde-sverigedemokrat-ar-domd/

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4738381

• sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2014-02-18 13:38:20 följande:
    Tja, jag pratar om trådens ämne, hatet mot SD. Hur din avsky ligger som en unken odör över debatten.

Du har inga motargument till Sd´s utspel som presenteras på interasistmen.se så du måste angripa mig som person. Jag förstår varför folk hatar/avskyr/tycker illa om Sd när partiet inte står för sina åsikter. Dubbelmoral och dubbla ansikten kännetecknar partiet ända sedan de bestämde sig för att bli mer PK. De är tydliga med alla frågor som inte berör invandring. Och med det omöjliggör de en nyanserad debatt i ämnet.
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2014-02-18 13:52:18 följande:
    Du råkar representera problemet med hatiska människor. Problemet för samhällen är ofta hatiska människor som skapar dålig stämning och otrygghet. Hade inte vissa mänbniskor varit så hatiska hade det varit trevligare eller hur. Inte är du nöjd och glad med din förmåga att avsky väl?

Ja tänk vilken go stämning det skulle vara om Sd fick stå oemotsagda va?

:)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-18 13:55:25 följande:
    Ja? Billiga poänger!!

Mm Sd är "billigaste" partiet av alla :)
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-18 16:26:04 följande:
    Generaliserandet. En sverigedemokrat säger något puckat = alla andra håller med.

Som Avpixlat. En invandrare gör något dumt = alla andra invandrare är av samma skrot och korn.

Inte alls, IRM tar upp det varje sverigedemokrat hittar på och generaliserar inte. Läs så får du se.

Dock har du rätt om avpixlat.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-18 19:22:37 följande:
    Fast sen kan man ju fråga sig varför vi skattebetalare ska pröjsa till dessa manshatande feministföreningar. Lägg ner dessa ickeproduktiva bidrag/stöd!

Oj finns det något alls förutom Sd du gillar?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-18 19:38:47 följande:
    Vem har sagt att jag gillar Sd?

Tolkar det utifrån dina inlägg och svar på mina inlägg.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-18 20:12:17 följande:
    Än du, du verkar ha nischatr dig som Sd-hatare. Låter givande...

Jag har belägg för mina åsikter. Men du tycks ogilla det mesta. Är det inte jobbigt att stå utanför samhället?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?