Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:27:47 följande:
    Ni som anser att det var odemokratiskt att tex slänga en tårta i ansiktet på Åkesson, hur försvarar ni att Åkesson var med och sjöng häcklande sånger om Palmemordet på en kryssning 2009? Hur demokratiskt är det?
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Det är här du gör ett av dina enorma kardinalfel - att anse att det är odemokratiskt att kasta tårta på någon betyder inte per automatik att man anser det demokratiskt att sjunga hånfulla sånger om avlidna statsministrar.

Däremot är en tårtkastning mot en nu levande och verksam politiker ett grövre övertramp än en hånvisa mot någon som varit död i närmare trettio år.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 15:41:07 följande:

När Åkesson deltog i visan hade det gått drygt 20 år. Ja det är ett grövre övertramp än att få lite grädde i ansiktet, genom att håna mordet så visar man sin inställning och rättfärdigar det.
    Ja, om man ser det så snävt så man bara ser en "tårtning" som "lite grädde i ansiktet" kan jag förstå att man resonerar så. Andra kanske tänker att det nästa gång kanske inte är en tårta som kastas. Och att nästa partiledare kanske inte är Jimpa.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Speakers Corner skrev 2014-05-15 17:33:21 följande:

Det kallas för att ha en ryggrad och kurage att våga stå upp mot det onda.
    Det och inget annat är vad det handlar om.
    Vem avgör vad som är "ont"? Du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Speakers Corner skrev 2014-05-15 19:09:08 följande:

Vad är ondska för dig?
    Svara på min fråga i stället för att försöka göra det här till något filosofiskt.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    FDFMGA skrev 2014-05-15 22:27:52 följande:
    Tyvärr tror jag inte det.

Hur många gånger har inte du eller jag eller andra SD-motståndare kallats antidemokratiska vänsterextremister av personer som helt saknar förmåga att bedöma vad andra har för politiska och mänskliga ideal - men som gärna vill ha det till att de som argumenterar mot SD:s rasism och främlingsfientlighet är odemokratiska.

Det spelar ingen roll att vi med SD har fått in ett parti brun dynga i riksdagen - även dyngan har rätt att kunna prata på torgmöten utan att bli överröstade.

Jag tycker det är jävligt synd att folk inte har bättre förstånd än att tillgripa odemokratiska metoder mot SD, särskilt som partiet på senare tid dalat i opinionen.

Det här är precis vad SD behöver - och det stämmer precis med offerkoftebeteendet.

Ja, det är nog varmt i offerkoftan nu. Varmt och skönt - när man lyckats få motståndarna att framstå exakt som man vill få dem att framstå.
    WTF? Någon från "den" sidan som opponerar sig mot sjuttiofemman av alla människor? Snart fryser väl helvetet till is också.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Speakers Corner skrev 2014-05-16 15:50:39 följande:

Nu har du fått ditt svar, och det ingen ide att du ställer följdfrågor, jag kommer försvinna en period från familjeliv och kommer inte att svara på mer följdfrågor.
    Snyft.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2014-05-19 16:34:15 följande:
    Man kan ju hoppas det...
    Folk får väl fira vad de vill, men Halloween är fan minst lika osvenskt som ramadan.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    maria diaz skrev 2014-05-19 23:39:24 följande:
    Ingen har skyllt något i svensk politik på någon invandrare.

Ett medvetet trick av vänstern att anklaga invandrare, när det i själva verket handlar om en förändrad politik.

Hela jordens befolkning är fantastiska människor.

Sverige kan oaktat detta, inte försörja hur många som helst, utan att arbetsmarknaden hänger med.
    Precis så är det. Det är inte invandrarna som är problemet, det är politiken.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    chrissandra skrev 2014-05-20 09:25:12 följande:

Vad är det där för sida?

Seriöst?
    Det är sjuttiofemmans startsida.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?