Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Varför hatar folk SD?

Nu börjar man känna igen dem igen: www.aftonbladet.se/nyheter/article18876167.ab

Repliker av typen "JASÅ NU DUGER DET MED LÄNKAR TILL AFTONBLADET" undanbedes ovänligt och bestämt. Det är och har aldrig varit jag som avfärdat sådana som lämpliga källor alltid oavsett.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-13 12:53:19 följande:
    Nu börjar man känna igen dem igen: www.aftonbladet.se/nyheter/article188 76167.ab

Repliker av typen "JASÅ NU DUGER DET MED LÄNKAR TILL AFTONBLADET" undanbedes ovänligt och bestämt. Det är och har aldrig varit jag som avfärdat sådana som lämpliga källor alltid oavsett.
    Länk
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 16:36:52 följande:

Ja alltså alla som inte avgudar Åkesson och hans hejdukar. Ungefär som den store ledaren kommenterade idag när flera hundra människor visade sitt avståndstagande från Sd´s politik: de är vänsterextremister!
    "Visade sitt avståndstagande" ja. Genom att bryta polisavspärrningar, kasta ägg och bete sig allmänt ociviliserat. Ditt eviga förringande av vänstermänniskors och SD-motståndares övertramp börjar stå mig upp i halsen. Du är så enögd att Polyfemos hade blivit avundsjuk.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 08:57:56 följande:

Sitationstecknen var för att Åkesson kallar alla som protesterar mot honom för vänsterextremister. Det är ett fåtal som passar in på den beskrivningen men Åkesson vill så gärna plocka fram offerkoftan ännu en gång.
    Nu är det ju inte riktigt det han har sagt, men som vanligt vinklar du värre än Avpixlat i dina försök att misskreditera Åkesson och SD.

Jag citerar:

Står man och skriker och stör ett politiskt möte och kastar saker, då är man per definition extremist, menar jag, då är man emot demokrati och yttrandefrihet, säger Jimmie Åkesson.

Tidigare har Linus Bylund sagt
    – Att folk står tysta är deras ensak, det är inte det som problemet, problemet är de som stör, som uppträder våldsamt, skriker könsord, skriker hot.

Att SD anser att alla som protesterar mot dem, oavsett hur, är vänsterextremister är alltså ännu en felaktighet. Varför kan ni inte bara låta sådant som faktiskt är sant och talar emot SD stå för sig självt i stället för att känna er nödgade att själva vinkla och förvränga för att kasta ännu mer skit?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-14 13:20:52 följande:
    Erik Almkvist slår till igen, den här gången bekräftar han partiets heteronorm:
    wp.me/p2oCcR-3NR

Finns det någon grupp i samhället som duger för detta parti?
    Han är inte med i partiet men uttalar sig ändå för SD:s räkning? Hur får du ihop det?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Hmpf skrev 2014-05-14 14:26:18 följande:
    Du spyr ur dig lögner och påhitt hela tiden. Att du inte skäms. "De har finslipat sitt manifest för att dölja detta".. Har du över huvud taget några källor som styrker det du påstår? Annars kan du likväl tiga tycker jag. Att komma med påståenden ur det blå är ju bara löjligt. 
    Står något på IRM så är det sant och skrivet i sten. Det är lite som med SD:s partiprogram, fast tvärtom.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Nu tar även brevbärarna, eller några av dem i alla fall, på sig ansvaret att tänka och bestämma åt andra. Pinsamt. Det är väl samma typ av puckon som tror det är "demokratiskt" att gömma eller vägra lägga fram valsedlar på valdagarna.

Varför är folk så rädda för att låta sina medmänniskor bestämma själva?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Naiw skrev 2014-05-14 15:01:30 följande:
    Vad kommer här näst? Vårdpersonal/Ambulans/Brandkår som vägrar hjälpa/hämta/släcka om det finns misstanke om SD sympatisörer?

Hoppas definitivt arbetsgivarna tar det på allvar och avskedar för tjänstefel.
    Man undrar om det varit okej för en brevbärare med, säg, SvP-sympatier att vägra dela ut t.ex. V:s kampanjmaterial. Eller för en med hjärtat långt till vänster att vägra dela ut Moderaternas.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Naiw skrev 2014-05-14 15:08:45 följande:
    Tycker inte det är okej för budbärare överhuvudtaget att lägga sig i informationsflödet. Det är censur avgrövsta graden och personligen anser jag att det borde vara grund för avskedan.
    Instämmer till 100 procent.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-14 15:14:03 följande:
    Där håller jag faktiskt med dig.

Klart de ska dela ut för alla partier, 90% av befolkningen kommer ju ändå att göra som jag gjorde innan idag. Slänga det direkt i soptunnan, där det hör hemma.
    Ja. Helt okej naturligtvis. Liksom att sätta upp lapp på dörren där man undanbeder sig kampanjmaterial från ett eller flera partier. Men det ska vara upp till mottagaren att bestämma det, inte utdelaren.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?