Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2013-12-17 22:30:44 följande:

Jag är som när du tidigare kände dig spot on arbetslös miljöpartist med psykisk sjukdom.

Vad bra. Fortsätt att prata med många andra av dina nick. Jag är helt övertygad att du får en långt med givande diskussion på så sätt än vad du får med mig.
    Stackars Vitryska hockeyhjälten som hävdar att det finns intelligent liv inom SD. 

Du noterade säkert att Suffering är så i gasen nu att hen inte ens kan hålla rätt på sina signaturerFörvånad

Hur länge tror du han får kackla den här gången. Jag såg att han redan blivit lite vingklippt i en annan tråd.
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-17 22:59:12 följande:

Ja, jag hade förväntat mig ett svar från den vitryska om han tror att det är möjligt att föra en sansad diskussion om invandringspolitik med kritiska förtecken så länge FL låter SD-flocken härja fritt här på FL. 

Fast inget svar är ju också ett svar.Obestämd
  • effemgea
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 23:00:08 följande:
    Ska man citera saker så är det A och O att man attribuerar det till rätt person. Jag har dessvärre även om jag börjar misstänka det kan ligga någon sanning i det hela inte sagt detta. 
    Ja, jag tror att det var Nihka jag vände mig till. Men jag kollar väl.

Ja, det var Nihka mitt inlägg var riktat till.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-18 09:19:36 följande:
    Lugna dig. Svar kommer, dock ej nu.
    Ser jag fram mot.

Så länge nöjer jag mig med att få min bild av sverigedemokrater bekräftad av de som är aktiva i den här tråden.

Resonemangen om Romson och svenskhet är så kännetecknande för en sverigedemokratisk världsbild att det faktiskt blir riktigt njutbart att ta del av den "analysen".
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-20 20:28:45 följande:
    Hahaha, vänsterextremist Har jag alltså skrivit att jag röstar på vänsterextremister?

Men stort tack för dina länkar. Jag svarar i äkta SD-manér: dessa var isolerade händelser
    Du insåg inte att jag provocerade fram detta? Tror du att det är svårt att få tag på sådana uppgifter och att jag själv inte kunnat få tag på dem? Krävs inte mycket grävande. Detta har jag bevisat om och om igen. 

Nä, lilla du. Jag röstar aldrig. Det finns inget vettigt att rösta på här i Sverige. Och SD är minst vettig. Och jag älskar "Inte rasist men..." för att det är fruktansvärt kul när de visar vad SD gör och säger hela tiden. Sånt pack som SD förtjänar sidor som "Inte rasist men".

Och bara för att störa dig lite till: jag är hellre kommunist än socialkonservatistisk sionist som Sverigedemokraterna. Jag ser inte titlar som "kommunist" eller "vänster" som förolämpning. Alls. Men det är jävligt illa om man blir kallad "rasist". Och denna titel kommer inte SD och dess sympatisörer undan
    Tycker att du ska rösta ändå Velouria.

En icke-röst är ju samma sak egentligen som att fördela sin möjlighet att påverka jämt över alla riksdagspartier..

Det är nog ganska få som finner ett parti vars åsikter de helt och hållet sympatiserar med. Eller uttryckt på ett annat sätt - rösta på vad tusan du vill, t o m KD, men en ickeröst är det samma som att till en åttondel stödja SD.
  • effemgea
    nihka skrev 2013-12-21 01:35:22 följande:
    Nejdå, jag är inte det minsta förvirrad över ämnet. Det inlägget gällde var att människor som Levi Klausen  -  SDaren som påstod att han lagt nazism på hyllan när han blev företrädare för SD med uppdrag i kommunfullmäktige är en av orsakerna till varför människor hatar SD.

www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/sd...
    Hmm, har du fått flocken efter dig.

Ja, herregud, dessa sverigedemokrater.

Vad tror du om Lejonmamman? Är hen sverigedemokratisk politiker eller bara någon som vill få denna grupp att framstå så som Lejonmamman själv beskriver deras människo- och samhällssyn?

Jag vill gärna tro att det är det förra. Det vore verkligen tråkigt om anständiga människor förlorade sin anständighet bara för möjligheten att göra karikatyrer av SD-folk.
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-21 09:44:35 följande:

Förstår din poäng. Trots det känner jag mig sviken av precis alla partiet. Han som raddade upp en massa skit om t.ex. S glömde nog en sak till som jag aldrig glömmer och det är när man i smyg filmade vid valstugorna och det var nån socialdemokrat (om jag minns rätt) som var så äckligt rasistisk. Kommer du ihåg det? Och så när han konfronterades så förnekade han allt. Så fult. Så pinsamt. ALLA de är fula hycklare och det känns inte som att det finns något vettigt att rösta på längre. Men jag hatar SD mest av dem alla för att deras äckliga politik berör mig personligen och jag vill inte att deras politik ska få någon riktig verkan i samhället och i våra privatliv. Men okej, om EN röst på ett annat parti innebär en röst mindre till SD så gör jag så.
    Valstugereportaget - det jag minns handlar om en rasistisk moderat valarbetare.

Skulle gissa att de partier som lockar få - om ens några - rasister är FP, MP och V.

Skulle också tro att de två sistnämnda är så kallade vänsterextremistiska  enligt en del av FL;s tänkare, men det kan man ta med ro eftersom det bara handlar om tro hos sådana som PGA och oOOo oOOo.
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-21 13:06:17 följande:
    Jaså, var det en moderat? Minns bara att jag blev chockad och äcklad av hans uttalande och hans vidriga förnekande, trots att de tryckte upp klippet i ansiktet på honom där han kunde se sig själv säga sådana vidriga saker.

Hur som helst, ja det är en förvrängd bild de målar upp av verkligheten. Allt till vänster om SD är vänsterextremism, oavsett vad det är i verkligheten. Och så sätter de egenskaper på vänsterextremismen som de sedan attackerar. Och vi alla placeras i det facket oavsett vilka vi är och vad vi egentligen har för åsikter. Sedan så målar de upp en bild av Sverige och den bilden ser ut som att landet styrs av extremister som är våldsamma och vill folket illa. Jag undrar om det inte är projektion egentligen, t.ex. att allt som man själv känner och står för, det förnekar man och projicerar på andra.

Det är så uppenbart, för inget annat parti (trots att de alla haft medlemmar som varit direkt avskum) haft sådan destruktiv och farlig politik som SD. Utom de som är mer till höger om SD, som är nazister. SD har alltså inte långt till nazister egentligen, men kan aldrig sälla sig till den skaran pga sådana som Ekeroth som är sionist och har nära samarbete med andra sionistiska personer både i t.ex. USA och Israel. Vad SD har gjort är att ha infört en ny typ av rasism i Sverige, rasism mot enbart muslimer och till stor del mot MENA-folk, mest pga det kulturella och det religiösa, medan nazister kör det klassiska, rashatet.

Så i Sverige kan en människa från MENA (eller en  muslim) känna sig attackerad från två håll: SD och nazister.

Nice Obestämd
    Jomenvisst, ordens betydelse glider iväg för sverigedemokrater, ofta så långt att de förlorar all betydelse eller framstår som en ren språkparodi.

Egentligen säger det oerhört mycket om SD som företeelse att anhängarna är oförmögna att argumentera utan att använda dessa betydelseglidningar -- det är som att de tycks tro att de kan erövra världen genom att ockupera språket och ge orden en ny betydelse.

Innerst inne måste de ju förstås förstå att det stora flertalet inte kan vara det extrema, men de vill förmodligen så gärna tro att sådana som du och jag är vänsterextremister som jagar patrioter i avsikt att skada dem att de kan integrera den lögnen med övriga lögner. Skulle gissa att många inom SD-sekten menar att folkmajoriteten är indoktrinerad - men att folket så småningom kommer att vakna och inse att deras verkliga representanter är SD - och att det endast är de som värnar om Sveriges och svenskhetens framtid.

I sverigedemokratens förvanskade och förenklade världsbild verkar det inte finnas plats för några nyanser överhuvudtaget - och än mindre för er som har ett annat ursprung än Bullerbyns sängbottnar.
  • effemgea
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 14:09:41 följande:
    Det där är ju sant.
    Visst. Det verkar gälla alla sekter och är förmodligen en viktig förutsättning för sekters existens överhuvudtaget.
  • effemgea
    ubåt skrev 2013-12-22 23:44:23 följande:
    Fler och fler SÄGER att det är lönsamt. Och det är en av sakerna som gör mig förbannad. Lögnerna. Om man nu vill ha den här massinvandringen anser jag att det vore klädsamt om man redovisade kostnaderna och andra negativa effekter. I stället när en ny undersökning presenteras, går man bara ut med den delen som visar en mikroskopisk lönsamhet och när man får smäll på fingrarna för detta, låtsas man som det regnar. Det är så jävla oärligt och ovärdigt. Inte konstigt att SD växer nu när fler och fler börjar se igenom lögnerna.

Jag hörde nyss om en grupp pensionerade kvinnor (pensionärsgympa) i 70-85 årsåldern (ca 25 personer) där en kvinna av någon anledning sa att hon skulle rösta på SD - men hon vågade inte riktigt säga det högt. Men ett par kvinnor hörde det och så började de diskutera just invandringen. Alla utan undantag sa att de skulle rösta på SD i nästa val.
    Unga som gamla, lågutbildade som högutbildade, rika som fattiga, invandrare som "pursvenskar", fler och fler ser vart det barkar. Min spådom kan faktiskt vara i försiktigaste laget.

www.friatider.se/invandringen-kostar-110-milj...
    Härligt. Med de 25 pensionärskvinnorna som alla utan undantag ska rösta på SD.

SD har väl ungefär fem procents stöd land kvinnor, egentligen 3,3 procent - men för jämnhetens skull kan vi väl säga fem.

Ditt exempel är så mångbottnat. Det skulle kunna fungera som en matematikuppgift för sverigedemokrater. Där de till slut fick komma fram till att sannolikheten för att 265 kvinnliga pensionärer samtliga ska vara sverigedemokrater är så låg att den närmar sig noll. Jag lir lite full i skratt när jag tänker mig gänget som ska räkna ut 0,05 upphöjt i 25.

Men ingen kan naturligtvis ifrågasätta din patriotiska observation.. Så slutsatsen kan förstås bara bli att SD är utsatt för en gigantisk konspiration. Att Suffering, den stora sanningssägaren på FL, har rätt - att det bara är extremisterna som inte sympatiserar med SD.

Och därefter är nästa slutsats så gott som given: Om folket reser sig som en man är tiden inne för Åkessons dröm, visserligen bara som Sveriges härskare initialt - men snart är hela världen redo för Åkesson och de sanningssägare han omger sig med.

Endast fantasin sätter gränser för SD:s storhetTomte
Svar på tråden Varför hatar folk SD?