Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-03-28 07:04:24 följande:

Det går inte upp för dig att det kan ha andra orsaker än det du diktar ihop..? Kanske avståndet är en faktor?
    Så avståndet skulle inte vara några problem för de barn som växer upp i förorter med hög invandring, men ett stort problem för barnen på Södermalm?

Dina försök till alternativa förklaringar än det jag har framfört, är, som vem som helst kan iaktta, inget annat än bortförklaringar.

Vad det handlar om är att de i grunden inte tror på - och därför inte heller handlar i enlighet med -, det de förfäktar. Detta kallas för hyckleri.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 11:36:28 följande:

Japp tro det du. Oavsett vad jag skriver så drar du ändå dina färgade slutsatser. Men tänk till en gång, vilken skola tror du de mest meriterade lärarna söker sig till: den i medelklassområdet eller den i områden med stora sociala och ekonomiska problem?

Mina barn går i skolor med hög andel invandrare och det fungerar bra.
    Min syrra är prostituerad och henne går det jättebra för.

Så kan det gå när man blandar ihop enskilda fall med statistik...
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 11:30:58 följande:

1. Jag har inte hört någon kalla Sd för rasister bara för att de vill skära ner på invandringen. Varsågod och läs på interasistmen.se så hittar du oräkneliga exempel på hur sd's rasism märks.

2. Nu blir jag nyfiken! Men istället för att hänvisa till Sveriges lag så får du ta och förklara dig. Omöjligt att bemöta det annars.
    Synd att du inte hängt med lite, men du får väl ta igen det nu:

Läs sedan boken 'Mansförbjudet', om du nu är intresserad. Det tror jag förvisso inte att du är.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 11:36:28 följande:

Men tänk till en gång, vilken skola tror du de mest meriterade lärarna söker sig till: den i medelklassområdet eller den i områden med stora sociala och ekonomiska problem?
    Antar att de söker sig till de skolor där de får mest betalt, men jag har ju ingen forskning att stödja mig på där.

Vet du svaret på frågan? Vilken forskning stöder du dig i så fall på för att kunna "veta" det?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 12:31:55 följande:

För en konservativ person framstår de kanske som livsfarliga,eftersom de har visioner och på några punkter vill förändra samhället i grunden.

Ur ett vetenskapligt perspektiv är de däremot kanske det minst farliga partiet i riksdagen.
    Miljöpartiet vor ett farligt parti om det finge mkt makt. Likaså Sd, Kd och V.

Anledningen till det är att de är idealister/moralister, är ute efter nåt slags idealsamhälle, utifrån moraliska skäl För att uppnå detta utopia krävs kväsning/förtryck. Dessa utopistiska partier är i grunden moståndare till människans frihet att göra sina egna val.

Därför, mina damer och herrar, är det viktigt att dessa partier inte får makten i egna händer. Däremot får de gärna vara med och påverka, driva på de större partierna i en viss riktning.

Tänk om Mp skulle få absolut makt i Riksdagen, d.v.s. över 50%.

För det första skulle då bilen förbjudas. Sedan kött. Sedan skulle samlagsställningar kvoteras in, plast förbjudas...och sen skulle dessa idealister börja avrätta dem som inte följde direktiven, som svek idealen. Så där fungerar alla utopistiska rörelser. Det har historien visat oss.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 13:25:52 följande:

Du menar som föregångaren till Sd gjorde i Tyskland på 30-talet. För du brer på så mycket nu att det är helt galet.
    Vad skulle det finnas för likheter mellan Sd och NSDAP, menar du?

Det där är ju rent påhitt från din sida, ren lögn.
    ---
    Alltså, jag fattar inte hur du och en del andra resonerar. Sverige är världens modernaste land - för att citera ett TV program som gick för några år sen -, med otroligt hög invandring relativt sett.. Sverige är alltså ett extremt land i det avseendet.

Så kommer då ett parti och vill driva en annan invandringspolitik. Då blir partiet framställt som analogt med NSDAP! Alltså, på vad BYGGER du den slutsatsen?

Min slutsats är iaf att du och andra Sd-hatare helt enkelt hittar på och med demagogins hjälp försöker motarbeta partiet, för att de tar röster av dem ni sympatiserar med, under det att ni egentligen inte tror på det ni skriver. För så absurda slutsatser som du drar här, ja det finns ju ingen som helst grund för det du påstår.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-28 17:20:07 följande:
    Är det nu vi ska fråga vart i MPs partiprogram det står att bilar ska förbjudas?
    'Var', menar du?

Ingenstans. Men man ser ju tendensen. Vägtullar, höjda bränsleskatter, försämrad framkomlighet för motorfordon - ökad framkomnlighet för cykelburna etc., och det utan att Mp har nån makt egentligen.
  • Philipsson
    Kinnan skrev 2014-03-29 16:55:28 följande:

Definitionen av nazism är inte att hata judar, utan nazism innebär att man delar upp människor i olika raser där visa raser är "bättre" än andra. Att just Hitler riktade sig emot judar betyder inte att alla nazister gör det, i Ekeroths fall handlar det om muslimer.
    Källa på det? Eller har du hittat på definitionen av nazismen alldeles själv?

Att definiera saker brukar inte vara lätt, men du verkar rätt vass på det där (obs! ironi)
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.
    Naturligtvis är det så att du har alldeles rätt. Fast samtidigt är det ju så att Sd har givit dessa näthatare livsnäring. Vad skulle de ha ägnat sig åt om inte Sd funnes? Vad skulle de ha hatat då? Kd?
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-03-29 16:23:40 följande:
    Ännu ett exempel på att sverigedemokrater är emot mänskliga rättigheter, dvs att de är odemokratiska:

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-al.../

Såhär säger de mänskliga rättigheterna om sexualitet:

"Diskriminering av människor på grund av sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck står i strid med den grundläggande principen om alla människors lika värde och rättigheter. Sådan diskriminering är förbjuden, uttryckligen eller underförstått, enligt svensk och internationell rätt."
    www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskliga-r...

Ännu ett exempel på att sverigedemokrater inte assimilerat sig i det svenska samhället och även försöker att aktivt gå emot rådande svensk lag.
    Fast nu är det ju så att det finns yttrande- och tryckfrihet frihet här i landet (även om jag förstår att detta faktum stör dig något oerhört).

Lagar är ju inte huggna i sten, utan kan förändras, om folket så anser. Jag t.ex., tycker fosterfördrivning borde förbjudas. Om vi blir tillräckligt många som tycker så, kommer den också att förbjudas.

Inte heller tycker jag att svensk sjukvård ska hjälpa flator att bli med barn. Sjukvården ska ju vårda/kurera, inte befrukta kvinnors, åtminstone inte så länge de är friska.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?