Varför hatar folk SD?
Jag tror Sd skulle tjäna på att ta upp fosterfördrivningen ordentligt till debatt. Jag tror vi är många som är emot detta massmord på barn, som en liberal abortlagstiftning ju i praktiken innebär.
Jag tror Sd skulle tjäna på att ta upp fosterfördrivningen ordentligt till debatt. Jag tror vi är många som är emot detta massmord på barn, som en liberal abortlagstiftning ju i praktiken innebär.
Att Sd nu etablerat sig i Riksdagen är ett bevis på att demokratin i Sverige trots allt fungerar någorlunda.
Trots alla negativa skriverier och allt motstånd från det politiska etablissemanget och makten, så väljer c:a 10% av folket att rösta Sd. Det är ganska otroligt egentligen.
Att det politiska etablissemanget avskyr nya partier ligger i sakens natur. De vill ju behålla sitt och isf växa. Ett nytt parti kan ju ta ekonomisk & politisk makt från dem!
Ta bara C och Kd. Sannolikt är det Sd som gör att dessa partier nu sannolikt åker ur (för att aldrig mer komma tillbaka).
C och Kd har svikit sina väljare och saknar numera förankring hos folket. Numera är väl Kd inte ens emot fri abort! Vilka tar de väljarna? Jo, Sd såklart.
Och hur mycket har C stått upp för landsbygden? Ta bara en sån sak som skatten på bensin/diesel: Inte ett jota! Vilka tar dessa väljare? Jo, Sd såklart...
Det finns en hönan och ägget-relation där.
Gör en restriktiv invandringspolitik att ”främlingsfientliga” partier blir stora eller kommer en restriktiv invandringspolitik som ett svar på att dessa partier växer?