Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Tengel skrev 2014-08-25 14:48:10 följande:
    Om man hatar djurplågeri och är emot lidande för djur vid slakt så kan man inte äta kött överhuvudtaget. Varken halal eller annat.
    Jag har då aldrig sett en slaktvideo som inte är vidrig.
    Grisar slaktas t.ex också genom att man "bedövar" dem med koldioxid och sen hänger upp och skär halsen av dem. smaklig måltid :)
    Inte kul att kolla på, håller med, men det behöver ju inte göras värre för det. Vi har djurdskyddslagar som reglerar hur slakten ska gå till och det är rätt hårt ändå. Det ska vi inte börja ändra på pga religiöst trams.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-25 17:55:30 följande:
    Japp, det där var riktigt, riktigt vidrigt.
    Jag förstår att du behållt det som en kär favorit för att kunna påvisa hur grymma muslimer är, för det är klart att om en gör det så måste alla göra det. eller hur?
    Och när en svensk plågar djur så är det bara ett litet olycksfall i arbetet.
    För mig är det djuret som är det viktiga inte vilken nationalitet den som misshandlar har.
    Skillnaden jag tror jeaninne menar är att om något är kulturellt betingat lär det vara så många fler som praktiserar det. Att plåga djur torde vara en enskilds galna agerande och inget inspierat av några skrifter eller annat. Dvs inget som har propagerats för och riskerats att spridas omkring ....
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-26 07:24:05 följande:
    Jag håller med om att det är svårt när man gör det över nätet, irl går det mycket lättare.
    Men en anledning är ju att så många av dom som vill minska invandringen använder sig av rasistiska tillmälen om invandrarna själva.

Påståenden om att dom är allt från kvinnomisshandlare som hedersmördar sina döttrar och gruppvåldtar svenskor, när dom inte är upptagna med att sitta på något fik och röka på.
    Det senaste nu var ju att dom också roar sig med att plåga djur.
    Om dom inte är upptagna med att ta över Sverige och införa sharialagar a la IS.
    Jobbar gör dom ju aldrig i dom här beskrivningarna, fast vi vet att flertalet invandrare gör just det, jobbar och att dom blir fler och fler, vi blir bättre och bättre på att få ut dom i jobb.
    Men det tror få invandringskritiska på.
    Det är liksom ingen hejd på hur fruktansvärt dåliga människor det här är.
    Och håller man inte med om den karaktärssågningen av främmande människor så kommer inektiven och personangreppen som ett brev på posten.
    Man måste delta i hatet annars får man inte uttala sig.

Det är klart att det inte går att hålla en saklig diskussion på det viset.
    Ja får man det att låta som om alla gör så blir det givetvis galet.

Men att det sker beror ju på att vårt lilla lugna land har ju fått in en del av ovanstående och vi är långt ifrån det fridfulla land vi var för 20 år sedan...sådant vi förfasade oss över framför tv-rutan finns nu i grannhuset....såklart att folk har lite svårt att ta det....och då hjälper det ju inte med mantrat att ALLA gör ju inte så......

• realist14
    Bejje skrev 2014-08-27 02:13:09 följande:

Jag stör mig dock på det eviga tjatet om att SD skulle ha rasistiska åsikter, men aldrig någonsin i media hör man exempel på varför det skulle vara så.

De skapar oro bland övriga partier eftersom de är ensamma om vissa frågor såklart....och detta är enklaste sättet tror de, att oskaldliggöra motståndaren. Tror andra partier är hyfsat glada att det KAN attackera dom med rasismtjafset eftersom det är enda vapnet de har..
  • realist14
    Bejje skrev 2014-08-27 00:04:30 följande:
    Det som störde mig mest är den uppenbara vinklingen från SVT. SVT är lagstadgad att vara neutral mot partier, men det lyser ett stort hat och vinklade frågor i den där utfrågningen så det bara sjunger om det. Man riktigt hörde hatet från journalisterna trots att dom försökte dölja det. Jag blev flera gånger riktigt förbannad och hoppas att de för femtielfte gången blir anmäld för tillsyn då de inte alls lever upp till sina uppdrag om att vara politiskt neutrala.
    PÅ den fronten var det mer än uselt..pinsamt.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-27 16:06:19 följande:
    Och för att det är sant, glöm inte det.
    Sd ÄR ett rasistiskt parti, även om dom inte gärna vill tillstå det.
    Rasismen genomsyrar hela partiet.
    Det är grunden som partiet står på.
    Beror på hur man tolkar ordet.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-27 17:25:56 följande:
    Det är inget kort jag spelar ut, det är min ärliga uppfattning.
    Sd ÄR rasistiskt och bygger hela sin grund på rasism.
    Ja, ordet är allvarligt, värre ändå är att vi har såna människor i regeringen idag.
    Det är en tragedi och en skam för Sverige, att så många är beredda att slänga ut etik och moral genom fönstret bara för att det blir lite tufft och man vill ha en lätt lösning och en syndabock.
    Sd erbjuder både ock, eller rättare sagt dom vill att vi ska tro att dom sitter inne med en lösning, när allt bara skulle bli än värre med dom i en reell maktposition.

Med allt som försiggår inom det partiet som hela tiden med politiker som gör bort sig på gång på gång och visar sina rätta färger och egentligen bara genom att läsa här på fl, så blir det kristallklart vad sd står för.
    Och det är en klart rasistisk hållning.
    Om man inte ser det då måtte man ha riktigt, riktigt färgade glasögon.

Vad rasism är har jag skrivit om tidigare i den här tråden, häromdagen faktiskt.
    Det är nog inte svårt att hitta.
    Jo jo men skam är det ju varje gång sverige gör något annat än har dörren vidöppen...det finns liksom inga gränser, bokstavligt och bildligt talat för en del.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-08-27 18:31:24 följande:
    Nu tycker jag bara du låter bitter.
    Det är väl ingen som sagt att det är på det viset, det är bara du som säger det.
    Jag har inte sagt det och jag anser inte heller att det är så.
    Jo därför att i princip alla medger att vi inte kan ta in ALLA och säger någon att vi gör det så blir det protester eller hur....men för att leva upp till det- dvs att inte ta in alla..så måste man säga nej ibland...och vilket liv blir det inte i pressen och på diskussionssidorna då...då är det en skam....har tappat räkningen på hur många gånger jag sett detta fenomen.
  • realist14
    FDFMGA skrev 2014-08-28 18:59:23 följande:
    Nja, det finns inget annat parti eller ens någon annan sekt som kastar så mycket skit på Sverige och på oss svenskar som SD-sekten.

Scrollar du lite i tråden så poppar det upp; Vi är fogliga, lydiga, hjärntvättade, undergivna etcetera, etcetera. Det finns så mycket hat mot oss svenskar och mot Sverige i inläggen från sektanhängarna att jag skulle vilja påstå att det är hatet mot Sverige och svenskar som mer präglar SD-sekten än invandrarhatet.

Sekten älskar ett Sverige som inte finns, aldrig kommer att finnas och heller aldrig har funnits. Det är bara en sörgårdsbild i en sagobok - vi andra älskar det Sverige vi lever i här och nu, i framtiden och det förflutna.

Det är mer än man kan säga om SD-sekten - som egentligen bara älskar att hata.
    Tror de orden du räknar upp är långt ifrån något hat, vad jag misstänker det är- är ren och skär upprördhet.
    Att vara så foglig att man ääälskar allt som händer och även det negativa...låter helt enkelt inte sannolikt.

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-28 19:15:39 följande:
    Fast flera i tråden kallar alla "sjuklövernröstare" för PK-tanter, idioter och har ju till och med önskat våra barn/familj olyckor. Att bli så upprörd av folk som är typiskt svenska, skulle jag nog etikettera svenskhat.
    Ja det är givetvis inte ok och en överreaktion lindrigt sagt, men de flesta är inte på det planet utan mer som jag beskrev.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?