Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-08-17 21:25:38 följande:
    Man märker uppsåt via beteende - polis, säkerhetstjänst, livakter med mera använder samtliga denna metod för att kunna ligga så nära steget före de överhuvudtaget kan - och vi har idag möjligheten att använda teknik som avslöjar mänskligt uppsåt avsevärt enklare än någonting annat. Säkerhetspersonal som går runt med ett primärt fokus på nidebilder ska ha sparken, omgående, för de missar mer än lovligt mycket för sin tjänsteroll med ett sådant tunnelseende.
    Ok, då tycker jag du ska titta på de klipp från säkerhetskontrollen som ligger ute på nätet när 9/11 killarna checkar in. Återkom sedan med den bild du får. De ser ut som, agerar som och är klädda som- vilka affärsmän som helst.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-18 16:56:51 följande:
    Haha, men ja, precis - varför fokus på nidebilder och osynliga saker som religionstillhörighet bara blir banalt att lyfta fram som ett verkningsfullt tillvägagångssätt, att då skapa rikssäkerhet på. Och nej, de agerade inte som vilka som helst, vilket ett tränat öga och framförallt teknik hade kunnat avslöja. Människor kan inte fullt ut dölja sin mikromimik och sitt kroppspråk och inte heller kan de styra över de kemiska processerna i kroppen som uppstår i olika situationer - och det är det här som ligger i fokus för modern säkerhet.

Sluta lölja dig nu och acceptera att dina tankar är totalt förlegade i sakfrågan här. Du vet ingenting om dagens säkerhetsområde, det är helt uppenbart. Det är även så att säkerhetspersonal ska ha betydligt mer under uppsikt än att blott risken för att plan kapas - varför beteende och biologi placeras i centrum, då det är den gemensamma nämnaren för ALLA uppsåt, oavsett om asen vill smuggla in sexslavar, smälla av bomber eller då kapa plan.
    Ja då var det ju beklagligt att inga tränade ögon fanns tillgängliga då, eftersom de lyckades.  :-/

• realist14
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 09:50:14 följande:
    Just det problemet är kanske jämförelsevis litet i nuläget ja. Men ju fler som kommer hit, desto fler löper risk att radikaliseras - åtminstone så länge det nuvarande utanförskapet och den nuvarande segregationen upprätthålls eller till och med förstärks. Kanske inte så till den milda grad att Sverige löper risk att bli en del av ISIS-utopin, men likaväl.
    De kan väl bli tillräckligt många för att bilda egna partier i riksdagen snart.

Samt att de har religiösa ledare många av dem som pekar med hela handen och bestämmer hur de ska leva och i det inkluderas INTE integration kan jag säga. Blir man för svensk som tex somalier så åker man ur gemenskapen. Undrar vad agendan är där...........Så nog finns det skäl för oro.
  • realist14
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-19 16:13:40 följande:
    Instämmer helt och hållet. Det skulle inte förvåna mig om ett "invandrarparti" (läs: muslimskt parti) är med och pockar på uppmärksamhet redan till valet 2018. Huruvida ett sådant skulle ha förutsättningar att komma över fyraprocentsspärren låter jag vara osagt.
    Att inte erkänna dem ha den förmågan, vilket jag tycker det handlar om när folk skriker att man nojar överdriver och menar att huuur ska det gå till...det är väl ändå att ha en nedlåtande syn på folk.
    Varför skulle de inte kunna, och framförallt, varför skulle de inte vilja??
    Klart de vill ha det som de är vana vid och tycker är rätt.

En kommentar om detta i en tråd och det var från en riktigt pk typ, var-
    haha, ska de göra en stadskupp då eller?
    Så mycket tror man om deras kapacitet...fast man går i taket så fort någon är minsta kritisk mot dem och försvarar dem med alla medel...  Märkligt synsätt.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-19 16:48:01 följande:
    Allt för främmande åsikter i politiken får sällan genomslag även om bakomliggande parti kommer över fyraprocentspärren - se Sverigedemokraternas invandringspolitik för ett talande exempel - och det du/ni räds kan ses som en aning exotiskt för svensk politik, för att uttrycka sig milt. Anledningar till att kallsvettas om nätterna kan nog ses som ytterst få..
    Men de som då är tänkt skulle rösta på dessa partier har väl ingen lång erfarenhet av svensk politik ändå, och det är kanske inte exotiskt för dem.
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-19 17:18:18 följande:
    Ja, låt oss bygga vår folkkänsliga och folkintima politik på aningar och misstankar - Sverigedemokraterna 2014!! Folket kanske anar och misstänker att era aningar och misstankar stämmer och då är det ju talande bevis! Jisses..
    Du och de som tycker likadant i just denna fråga låter som att vi pratar om huruvida marisianerna kommer landa på jordklotet snart.

'Sååå himla orealistiskt är det väl inte ändå.

Varför skulle de inte vilja ha det på sitt sätt??? Låter lite nedlåtande att inte tro dem om kapaciteten att föra fram sina egna frågor.

Om jag befann mig i ett land där moral värderingar och kultur stod emot allt jag står får så skulle jag inte tveka en skund, klart jag skulle föra fram mitt svenska sätt att se på saker då om jag kunde och vi var tillräckligt många..och vilja att det skulle synas mer i det land jag var i.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-19 17:36:55 följande:
    Det är dessutom historielöst. Så länge som islam har funnits, så har ju gränserna mellan den kristna och den muslimska världen pushats fram och tillbaka. Det är inte så många hundra år sedan de hotade Wien... Naivt att tro att de inte längre har ambitionen att utöka sitt territorium...
    Verkligen.

Men vi yrar väl... så klaaart det inte kan ske...eh...
  • realist14
    Digestive skrev 2014-08-19 17:45:23 följande:
    Där gjorde dock kvinnan hijaben men visst, det bli nog bra - bara du skyndar dig!! Släpp allt du håller på med, misstänker och anar att det händer när som helst.. och någon annan misstänker och anar att jag har rätt - så nu står det hugget i både sten och stjärnor!!
    Frågar igen:
    Du och de som tycker likadant i just denna fråga låter som att vi pratar om huruvida marisianerna kommer landa på jordklotet snart.

'Sååå himla orealistiskt är det väl inte ändå??

Varför skulle de inte vilja ha det på sitt sätt??? Låter lite nedlåtande att inte tro dem om kapaciteten att föra fram sina egna frågor.

Om jag befann mig i ett land där moral värderingar och kultur stod emot allt jag står får så skulle jag inte tveka en skund, klart jag skulle föra fram mitt svenska sätt att se på saker då om jag kunde och vi var tillräckligt många..och vilja att det skulle synas mer i det land jag var i.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-08-20 16:10:30 följande:
    Exakt. Och egentligen har ju varje tänkande människa kunnat förstå, att alla dessa människor som bor här nu, och uppenbarligen inte jobbar, inte lever på luft! Samt att allt de utnyttjar av välfärden - förlossningsvård, MVC, BVC, sjukvård, tandvård, förskola, skola o.s.v. för STORA familjer - också kostar enorma summor. Men man fick inte låtsas om att man fattade det! Man skulle låtsas att man ändå trodde att det var lönsamt på något mystiskt round-about sätt. Som i sagan om kejsarens nya kläder. 

Det känns jättebra att korten är på bordet nu! (Även om det var politiskt självmord av Reinfeldt - hade han fått SOLSTING?) 

Något jag inte gillar, men som var väldigt väntat, var att så många journalister och förståsigpåare går ut och säger att det var onödigt att R. sa sanningen så här inför valet... Att det "bara kommer att gynna Sverigedemokraterna". Som om det vore något FEL att svenska folket nu kan göra ett informerat val..?
    De är ju så vana vid att mörka och ligga i den liberala mittfåran att det sannolikt inte känns så konstigt längre, kanske inte ens betecknas som att ljuga utan mer ett arbetssätt som tillämpas för att svenskarna inte tål sanningen på något mystiskt sätt.....
    De förväntar ju sig kalabalik om sanningarna uppenbarar sig, det är ju tydligt...så vi vet väl inte hälften än...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?