UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 23:54:16 följande:
Så du tycker det är helt okej att debattera på det sättet?
Om jag någon enstaka gång gör det så tenderar de inläggen ryka snabbare än en avlöning från samhall.
Javisst. Jag försöker undvika personangrepp, men jag har ju mina åsikter om hela sekten kring Åkesson
Medan jag anser att du fokuserar på person.
Om du vill kan jag ta fram länkar till artiklar om avhoppare från SD som definierar partiet som en sekt, så jag är långt från ensam om den bedömningen.
Det är heller inte bara jag som uppfattar anhängarna som gråtmilda och självömkande,
Eftersom jag jobbar med textanalys är det dessutom nära nog omöjligt för mig att inte notera resonemang som inte håller logiskt eller varför inte varianter på tankeläsarinfo.
Missförstå mig inte. Jag anser inte att alla sverigedemokrater följer min schablon, men det finns en enorm överrepresentation för att använda en bekant terminologi.
Och med detta inlägg återknyter jag till trådens ämne. Du skrev att folk hatar SD för att de är rädda för sanningen, så rädda att de lallar av rädsla.
Min uppfattning är att det är inslagen av självömkan, tankeslapphet och totalt fokus på invandringsbegränsning som lösningen på alla problem som får folk att känna förakt och ett visst medlidande för de åsikter många sverigedemokrater representerar.
Notera gärna att i Sifos Mediebarometer framgår det att ingen "institution" är tillnärmelsevis så illa omtyckt som SD (av de som fanns att välja mellan, förstås). Endast Arbetsförmedlingen kunde komma i närheten av ett så lågt förtroende som SD.