Inlägg från: effemgea |Visa alla inlägg
  • effemgea

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-03-10 20:07:21 följande:
    Det går riktigt jävla asdåligt för dig idag att hitta den ignoreraknapp du så "hett" efterlyst när det gäller mina inlägg. Gråter du åter igen över att ingen svarar på dina inlägg så du måste hänga efter mig?
    Jag tror det är mer effektivt att ignorera fullt ut.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 20:14:56 följande:
    Också en sorts mobbing.
    Jag tycker inte det. Nihka diskuterar inte på samma nivå som du gör.

Dessutom har du skrivit att ingen vill läsa hennes inlägg. Jag minns det ganska väl, eftersom det var ett exempel på tankeläsning. Varför inte följa dina tankar och låta bli att läsa de inlägg ingen vill läsa.

Om du vill kan jag leta rätt på det inlägg där du "telepaterar" så det står härliga till.

Men annars tror jag att du slipper Nihka fullständigt om du föreställer dig den där ignoreraknappen du efterlyste.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-10 20:25:02 följande:

Måste bara fråga om du får betalt för att skriva dina monologer? Blir faktiskt orolig när någon bara maler på , kan inte vara hälsosamt om detta nu verkligen är din verklighet.
    Nej, jag får inte betalt.

Jag försöker tycka att det är intressant att studera sverigedemokratens känsloliv som det ter sig  på FL. Därmed inte sagt att detta är mitt huvudsakliga intresse.

I helgen skrev till exempel Gert att hen betraktar alla som hen inte känner som fiender. tror du att någon annan än en sverigedemokrat skulle ge uttryck för den människosynen.

Jag tycker också att det är intressant med din oro för min hälsa -eftersom den oron ligger i linje med min syn på sverigedemokraters verklighetsuppfattning och överdrivna tro på sin förmåga att ställa diagnoser över nätet.

Dessutom är vi rätt få som ids svara på sektens syn på tillvaron - och många sektmedlemmar straffar ju ut sig från FL men återkommer under nya nick (dock inte du) - vilket innebär att dumheterna ständigt upprepar sig och att man lär sig känna igen olika SD-personkluster. Jag tror lite på att gräva där man står, det vill säga det bär mig emot att sluta skriva här, eftersom det skulle betyda att den bedövande enfalden från SD-orkestern skulle bli ännu mer monoton.

Så jag roar mig med att markera närvaro och ha lite skoj åt varianterna på budskapen "ingen tycker om dig" , "du måste vara sjuk" eller du är en "molotovkastande vänsterextremist".

Bara såhär oss emellan. Så startade jag en gång en tråd om SD:s nedgång och fall. Tre SD-aktivister (alla verksamma i den här tråden) replikerade momentant på varje inlägg jag skrev och påtalade att jag borde söka vård, skaffa ett liv och sluta tillbringa all min tid på FL.

Jag tror ingen av dem hade den mentala kapaciteten att förstå ironin i att jag fick omedelbara svar av dem oavsett vilken tid på dygnet jag skrev mina inlägg.

Se där - en monolog tillFlört
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-10 20:29:33 följande:
    Människor som blir bannade från FL blir ju det av en anledning och man måste ju inte konversera med dem bara för att de återkommer med nya nick.
    Fast ibland tar det en stund att känna igen en del av de SD-aktivister som ständigt återkommer.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-10 21:11:50 följande:
    Nu hittar du, hen, på som vanligt. Jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
    Jag behöver inte hitta på. det finns ingen anledning till det.
    Den 31 Januari 2014 fanns det 9 651 531 antal personer i Sverige. Jag kan med gott samvete säga att ca 9 651 500 av dessa är främlingar för mig. Alltså gör det mig till främlingsfientlig. Jag är fientlig mot främlingar eftersom jag inte känner dem.

www.scb.se/BE0101/
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 21:19:23 följande:
    Jag tror inte det, eftersom hon verkar tycka det är helt okej att sprida lögner om div FL-folk.
    Det tror jag inte. Men byt signatur och skippa omdömen som att ingen vill läsa dig och fokusera på ämnet - så kan du nog få till stånd en diskussion med henne, skulle jag tro.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-10 21:22:08 följande:
    Du förstod inte vad jag menade. Enligt PK-tänket är jag främlingsfientlig, eftersom jag betraktar alla jag inte känner som främlingar.
    Ok. Säger du det så är det så du menade.
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:36:00 följande:

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
    Det är möjligt att vända på de flesta resonemang och jag ser det som att sajter som avpixlat just uppmuntrar en sjuklig fixering vid invandring på så vis att de som driver sajten väljer exempel och sen kommer kommentarerna.

Många sverigedemokrater tycks tro att det finns något slags PK-floskelspråk där orden saknar egentlig betydelse, kanske för att man vänjer sig vid allt och skitlukt eller hat blir en normalitet, inget man ens märker. Men när folk utanför SD och SVP med flera partier beskriver avpixlat som en hatsajt så är det en beskrivning som bottnar i en verklig känsla, åtminstone för min del.

Det är inte ofta jag går in på avpixlat - men de få gånger jag gör det så slås jag av det kompakta och besinningslösa hatet i kommentarsfälten och hur välregisserad sajten är såtillvida att den är uppbyggd för att ge utrymme till dem som vill få hata.

Du har ingen PK-motsvarighet, såvitt jag kan bedöma. Ingen sajt där man väljer ut exempel på sverigedemokrater som ska hatas i kommentarer där de som kommenterar försöker överträffa varandra i hat. Någon här i tråden jämförde avpixlar och "Inte Rasist - men...". Det är heller ingen sajt jag brukar besöka men jag uppfattar det som att man driver med sverigedemokrater i förtroendeställning - inte hatar dem.

Jag tror inte att det går in hos sverigedemokrater vad det är som får så många att ta avstånd från partiet. Det är knappast att vi hatar sverigedemokrater utan i stället att de stämningar och den människosyn som partiet och sajter associerade med partiet uppmuntrar är jävligt obehagliga.

Jag har inte några problem med folk som tycker att man borde begränsa invandringen ytterligare, det är bara en åsikt bland många andra. Men jag tycker illa om hatet mot invandrare och rasismen som följer i SD:s spår.
  • effemgea

Hmm.

Gammelmedia försöker som vanligt dölja sanningen - men spetsforskarna i och kring SD är den ständigt på spåren.

I själva verket offrar fanatiska vänsterextremister sig så till den milda grad att de till och med tillfogar sig livshotande skador medan andra molotovkastare släpar dit patrioter från SD:s broderpartier för att ge dem skulden för det vänsterextremistiska självskadebeteendet.

Det är tur att hjärngänget på FL finns - de som omedelbart avslöjar konspirationer och ställer sig upp för sanningen och för andra patrioter som oskyldigt blivit utsatta för gammelmedias häxjakt.

Den oinsatte kan lätt tro på medias lögner om att patrioterna var knivbeväpnade och knivskar fyra personer, varav två var kvinnor.

• effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-11 16:59:30 följande:
    Du tycker alltså det är rätt att utgå från att bara den ena sidans idioter (nazisterna i det här fallet) gjort fel, för att sedan när uppgifter framkommer som eventuellt belastar även den andra sidans idioter (vänsterextremisterna) bortse från detta. alternativt avfärda det som "skvaller"?
    Nej, det är klart att det ännu är oklart hur demonstranterna kom i vägen för nazisternas knivar.

Det visar sig väl så småningom - även om det för mig inte på något sätt tar bort fokus från gärningsmännen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?